یادداشت
گفتگو و گزارش

۸ پروژه میراث فرهنگی استان در دهه فجر افتتاح می‌شود/ کهگیلویه و بویراحمد بهشت طبیعت‌گردی است

۸ پروژه میراث فرهنگی استان در دهه فجر افتتاح می‌شود/ کهگیلویه و بویراحمد بهشت طبیعت‌گردی است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:۸ پروژه حوزه میراث فرهنگی در چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش افتونیوز، «مجید صفایی» در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد استانی چهار فصل و دارای طبیعتی بکر است که ۲۸۳ جاذبه گردشگری منحصر به فرد و دو هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی را در خود جای داده است.

وی از افتتاح و کلنگ‌زنی هشت پروژه اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دهه فجر امسال خبر داد و اظهار کرد: موزه یاسوج به عنوان یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جنوب کشور از پروژه‌هایی است که در این ایام افتتاح می‌شود و موزه نفت گچساران نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با آخرین وضعیت پروژه پارک آبی یاسوج تصریح کرد: در دو بازدیدی که از این پروژه داشتم مشکلات احصا و پیگیری‌های لازم برای رفع آنها اندیشیده شد و با این روند امیدواریم که این پروژه در اردیبهشت‌ماه سال آینده افتتاح شود.

صفائی به برگزاری جشنواره بین‌المللی گردشگری تهران اشاره داشت و با بیان اینکه این جشنواره سالانه برگزار می‌شود، عنوان کرد: این جشنواره امسال از ۲۳ تا ۲۶ بهمن برگزار می‌شود و رویکرد ما معرفی استان در بحث میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

وی از حضور هنرمندان استان، آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و نمایندگان هتل‌ها و مراکز اقامتی استان، پخت و عرضه غذاهای سنتی استان، برپایی غرفه گردشگری الکترونیک، برپایی غرفه روابط عمومی و فضای مجازی و اجرای برنامه‌های نمایشی و آیین‌های سنتی استان در جشنواره گردشگری تهران خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری چهارمین جشنواره ملی برفی دنا در پیست اسکی کاکان یاسوج خبر داد و خاطرنشان کرد: پیست اسکی کاکان به عنوان یک جاذبه منحصر به فرد در جنوب کشور سالانه میزبان گردشگران بسیاری است و در روزهای ۱۷ و ۱۸ بهمن‌ماه امسال نیز میزبان برگزاری جشنواره ملی برفی دنا است.

صفایی با بیان اینکه این جشنواره به یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود، گفت: مسابقه تندیس‌های برفی، مسابقه اسکی نمایشی و اسنوبرد، مسابقه اسکی، مسابقه برف‌پیمایی و مسابقه عکاسی(شکار لحظه‌ها) از محورهای این جشنواره است و نمایشگاه صنایع دستی همراه با پخت غذاهای سنتی در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود.

وی اظهارکرد: ۸ پروژه حوزه میراث فرهنگی در چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تا این لحظه اجازه ندادم بوی مسائل سیاسی به این دستگاه برسد به همین دلیل گفتم همه رسانه‌ها بدون نگاه‌های سیاسی دعوت شوند و کسی از قلم نیفتند.

صفایی بیان کرد: بوی مسائل سیاسی اگر به میراث فرهنگی برسد ما عقب می‌مانیم قول می‌دهم در حوزه اجرا تلاشم را انجام دهم نه در حوزه سیاست و برای همه تفکرات سیاسی احترام قائلم.

کهگیلویه و بویراحمد "بهشت طبیعت گردی" است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان بعنوان یکی از مقاصد گردشگری «بهشت طبیعت گردی» است.

"مجید صفایی" در مراسم افتتاح چهارمین جشنواره ملی برفی دنا افزود: جشنواره ملی برفی دنا در تقویم وزارت میراث فرهنگی به ثبت رسیده و سالانه باید در این استان برگزار شود.

مجید صفائی با بیان اینکه امروز صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین ابزارها برای دستیابی به توسعه پایدار است و توانسته سهم قابل توجهی از اقتصاد دنیا را به خود اختصاص دهد، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مقصدهای جدید گردشگری بعنوان "بهشت طبیعت" گردی شناخته شده که از این فرصت می‌توان برای رسیدن به توسعه پایدار استفاده کرد. وی معرفی ظرفیت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر توریسم ورزشی، ایجاد تحرک اقتصادی در استان، معرفی صنایع دستی، احصا مشکلات حوزه گردشگری و تلاش برای رفع آنها، توسعه گردشگری روستایی و عشایری و ایجاد روحیه نشاط و شادی در بین مردم، معرفی مناطق گردشگری و آداب، رسوم و سنن استان را از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره برفی دنا عنوان کرد.

چهارمین جشنواره ملی برفی دنا فردا جمعه ۱۸ بهمن با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف مسابقه تندیس‌های برفی، مسابقه اسکی نمایشی و اسنوبرد، مسابقه اسکی، مسابقه برف‌پیمایی و مسابقه عکاسی(شکار لحظه‌ها) به کار خود پایان می‌دهد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها