یادداشت
گفتگو و گزارش

انتخابات سالم؛ از توهم تا واقعیت

انتخابات سالم؛ از توهم تا واقعیت

وقتی میگوییم انتخابات دقیقا از چه چیزی میگوییم از برگترین نبرد برای کسب بزرگترین قدرت؛ باهمین حجم وباهمین شدت؛ در این وضعیت انتخابات سالم تنها مطالبه از مجریان است، همانگونه که ازماهها قبل این حساسیت به طرق مختلف بارها گوشزد شد.

اما علائمی وجود دارد که نشان میدهد بارقه‌ی امید برگزاری انتخابات سالم با محموعه فعلی روبه ناامیدی است.

کور و سوی نوری که با ورود استاندار جدید و اظهارات قاطع معاون سیاسی بوجود آمد امروزه درحال خاموش شدن شدن است.

در این وضعیت ضرورت توجه به چند نکته برای مجریان برگزاری و شخص استاندار الزامی است:

۱.در شرایطی پا به انتخابات یازدهم میگذاریم که به زعم بسیاری از سیاسیون یکی از پیچیده ترین انتخابات تاریخ بویراحمد ودنا است. برای اولین بار ،انتخابات این حوزه در بازه زمانی دوهفته منتهی به روز موعود همچنان چند قطبی است و تمام کاندیدا شانس بالایی برای پیروزی خود قائلند. لذا در این وضعیت اگر برگزاری انتخابات شائبه برانگیز باشد پس از برگزاری وپیروزی یک شخص،سه قطب بازنده همزمان باهم معترض خواهند بود چون هرکدام خودرا برنده میدانند؛

۲.تفاوت این انتخابات با ادوار گذشته از هم تنیدگی قومی وجریانی و ازبین رفتن مرزهای سیاسی است، مرزهای جریانی را میگویم جریانهایی که خط قرمزهایشان درحال جابجایی است و حد ثابتی ندارد نمیتوانند یک انتخابات ناسالم را تحمل کنند.

۳.در شرایطی پا به انتخابات میگذاریم که سابقه تخلفات محرز دوره پیشین و اعتراضات پس از انتخابات دوره قبل همچنان در ذهن هاست؛ چه بسا اگر مدیریت نمی شد منطقه ما در آستانه وقوع یک نزاع و تنش فاجعه بار قومی و ایلی بود. لذا با پیش فرض بی اعتمادی ما به این انتخابات ورود میکنیم.

نهایتا باجمیع شرایط حساس فعلی جای بسی تاسف است که در چینش نیروهای صندوق برای کاندیدا جانبداری صورت میگیرد.

با اتکا به کدام سندقانونی بعضی ازکاندیدا روی تعدادی از صندوقهای مهم نماینده ندارند؟

چرا صندوقها که بزرگترین مجرای تقلب انتخاباتی است باید سازماندهی شده دراختیار یک یا دوکاندید باشد وسایر کاندیدا نماینده ای نداشته باشند؟

اگر اصلاحیه ای از سوی مجریان صورت نگیرد در نوشتار بعدی لیست واسامی تمام نیروهایی که کاندیدا بر روی صندقها گماشتند و اجحاف صورت گرفته در حق برخی کاندیدا وطرفدارانشان را به تفکیک وباجزئیات از طریق رسانه ها منتشرخواهیم کرد.

جناب آقای استاندار آقای فرماندار معاون محترم سیاسی مانسبت به چینش حساب شده افراد بر روی صندوقها به شما هشدار میدهیم ودر صورت بروز تقلب و خیانت این نیروها به آرا مردم شما باید پاسخگوی پیامدهای بعد از آن باشید!

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها