یادداشت
گفتگو و گزارش

نشست های طایفه ای ساختگی با سید محمد موحد

نشست های طایفه ای ساختگی با سید محمد موحد
این روزها تنور انتخابات روز به روز شعله ورتر می‌شود و در فضای استان کهگلویه و بویراحمد به دلیل مختصات ویژه قومیتی آن همچنین رشد کمی و تعدد رسانه‌ها سبب شده است چنین امری بیش از پیش تشدید پیدا کند. در چنین فضایی کاندیدای انتخاباتی به اشکال مختلف سعی دارند با استفاده از متینگ های سیاسی و تأثیرگذاری رسانه‌ای بر ذهنیت مخاطبان و تولید  و انتشار محتواهای مختلف اهداف انتخاباتی خود را به پیش ببرند. در این یادداشت قصد داریم جلسات سخنرانی سیدمحمد موحد به ویژه که در حوزه دهدشت مرکزی را مورد بررسی قرار دهیم. سید محمد موحد در رقابت به رقیب خود جلساتی را با طوایف مختلف برگزار می کند اما حضور کمرنگ افراد منتسب به آن طایفه و پر شدن صندلی ها توسط یاران همیشگی موحد سبب شده است این جلسات جنبه نمایشی و دکوری پیدا کند نکته جالب توجه این است که در جلسات با طایفه های مختلف در خیلی از موارد سخنران های اصلی از افراد آن طایفه (تاس احمدی)نیز نمی باشند. سید محمد موحد و حامیان اش سعی داشتند با برگزاری جلسات مذکور در ابتدا  ذهنیات مخاطبان را برای مطرح شدن در روزهای آینده آماده کنند و همچنین نخبگان و لیدرهای سیاسی از طریق این مکانیسم آنها را تحت شعاع قرار دهند اما شواهد میدانی حاکی از آن ست که جلسات جنبه مهندسی شده و مصنوعی می باشد و به دلایلی مانند نمایشی این جلسه و حضور افراد نزدیک به وی در این نشست ها تا حدود زیادی پیامدهای منفی این جلسه برای ایشان پررنگ‌تر شد به گونه‌ای که در سطح نخبگانی و فضای مجازی این جلسات با واکنش‌های منفی گروه‌های مختلف روبه رو می شود. جلسات سید محمد موحدبرگزار می‌شود ولی مخاطبان آنها را ساختگی و تا حدوی فریب کارانه قلمداد می‌کنند. بنظر می‌رسد سید محمد موحد و مشاوران اش بر اثر پیش پا افتاده و سنتی مدیریت تاثیرگذاری تاکید می‌کنند و توجه چندانی به خلق معنا توسط مخاطبان ندارد. چناچه مشاهده می‌شود موج گسترده رسانه‌ای بصورت کاذب در حمایت از ایشان شکل گرفته که تحریفی از واقعیت می‌باشد. باید توجه داشت دیگر مخاطبان جامعه امروزی را سخنرانی و گفتار درمانی با چاشنی شور هیجان چاره ساز نیست و ذهنیت فعال مخاطبان در مقابل تأثیرپذیری رسانه‌ای مقاومت می‌کنند و به راحتی اثرگذار نیستند.
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 10 نظر

  • 1 بی طرف 1398/11/26 10:30:0

    جناب آقای آرام همان طور که میدانی بزرگان طایفه طاس احمدی همیشسه تصمیمات بزرگی در مواقع حساس گرفته اند و اقبال به آقای موحد در این برهه حساس کنونی به دلیل ناتوانی آقای هاشمی و نداشتن برنامه مدون برای برون رفت کهگیلویه از این بحران کنونی است و ایشان اعتقادی به نیروی انسانی ندارد و بدلیل ناتوانی و عدم حمایت از نیروهایش در سطح شهرستان و استان جایگاه شهرستان را تنزل داده و به همین دلیل هیچ اعتباری به این سمت سوق داده نشد.

    پاسخ
  • 2 بی طرف 1398/11/25 15:15:53

    آقا ایشا که موحد موحد ایکنیت سی ایما هم بگیت موحد چه کرده و چه ایخا سیتو کنه گپ پیک چه اثری داره

    پاسخ
  • 3 غلملی 1398/11/25 9:27:55

    اما خشم ایا (خوشم میاد ) که همه نظرات ایزنی . ایچو دیه باید گفت ای بروهی ......

    پاسخ
  • 4 محمد امین 1398/11/24 22:50:55

    اینا دیگه کارشون تمومه مجبورن این حرفا را بزنن .افتونیوز یعنی دروغ پردازی

    پاسخ
  • 5 آرانپور 1398/11/24 20:22:45

    اگر یک واقعیت باشه اونهم طرفداری ۸۰درصدی طایفه طاس احمدی از حاج محمد موحد هست که حضور طایفه و فیلم ها وعکسهای اون روز همایش طایفه سترگ‌ طاس احمدی خود گواه بر این ادعا است. کاش این سایت واقعیت ها را واقعی نشون میداد تا کسانی که خود را به خواب زده اند بیدار شوند نه باعث خواب آلودگی بیشتر آنها شود.

    پاسخ
  • 6 اصلاح طلب 1398/11/24 18:36:29

    یاد سخن بختیار می افتیم که آخرین روزهای سقوط شاه شعارهای مردم را می گفت اینها نوارند !!! گر تو قران بر این نمط خوانی ببری رونق مسلمانی . اگر می خواهید اینگونه رسالت اصلاح طلبی را به دوش بکشید بیچاره آن اصلاحاتی که شما هر روز از شمارشان کم می کنید . حتی رسانه انگلیسی بی بی سی هم سعی می کند در مورد ایران بی طرفی اش را به مردم ثابت کند و در خصوص مسائل واضح سکوت می کند . شما که ادعای اصلاح طلبی دارید به سبک جبهه پایداری حرکت می کنید . اصلاح طلب باید منصف باشد و مجیز گویی کسی نباشد و روز روشن را شب جلوه ندهد . خواهشا به همان جبهه پایداری بپیوندید که هیچ تفاوتی در رفتار و کردار ندارید .

    پاسخ
  • 7 جابرسیتی 1398/11/24 17:35:3

    عکاس افتونیوز همون روز دنبال افراد غیر طاس احمدی می گشت که ازشون عکس بگیره و زمینه این مقاله را فراهم کنه... چرا قسمتهایی که طاس احمدی ها اشغال کرده بودند را پوشش ندادی؟

    پاسخ
  • 8 مهدی آذرکیش 1398/11/24 17:25:22

    متاسفانه وقتی یک رسانه استانی نمیدونه رسالتش چیه و دروغ پروازی میکنه برای علاقه به طیف سیاسی خاصی نمیشه اسمشو رسانه گذاشت آقای مسعود آرام خودش به شخصه تا آخر جلسه مشغول گرفتن عکس و فیلم بود که مطمئنم هم طاس احمدی را میشناسه هم به تفکیک خانواده ها میدونه بالغ بر۸۰ درصد طایفه طاس احمدی در جلسه شرف حضور داشتن و این مدل تیتر ها از سر ناچاری و درماندگیه که قطعا همه متوجه میشن که نباید به همچین رسانه ای که موارد پوک و بی مغز و سبک نشر میدهد اطمینان داشت

    پاسخ
  • 9 قربانی 1398/11/24 14:7:14

    با این تفکرات تان مواظب باشید از دهان ..... احتمالا جای دهان و .... عوض شده . جمع کن با این سایت مزخرفتان . آبروی قلم و سایت را بردید .

    پاسخ
  • 10 ناشناس 1398/11/24 1:32:36

    طایفه ای ساختگیش ده چه بی!!! یه چیزی بگو که جور در بیاد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها