یادداشت
گفتگو و گزارش

رقابت نفس گیر یک اصلاح‌طلب و سه اصولگرا / آیا اصلاح‌طلبان سرنوشت انتخابات را به نفع «بهرامی» رقم می‌زنند؟

رقابت نفس گیر یک اصلاح‌طلب و سه اصولگرا / آیا اصلاح‌طلبان سرنوشت انتخابات را به نفع «بهرامی» رقم می‌زنند؟

نویسنده‌ی این یادداشت کوتاه اهل مبالغه و بی انصافی نیست. تقدیر حوزه ی انتخابیه ی بویراحمد و دنا این دوره چنین رقم خورد که سه کاندیدای اصولگرا با یک کاندیدای اصلاح طلب رقابت کنند. طبیعتا رای اصولگرایان بین سه کاندیدای اصولگرا سرشکن شده و خواهد شد. اما این ادعا هم درست نیست که تمامی رای اصلاح طلبان، یعنی حدود ۹۰ هزار رای، گرد آقای دکتر بهرامی تاکنون جمع شدند، ولی نیروهای ریشه ای و با سابقه و استخوان دار و خوش نام جریان اصلاح طلبی و عمده ی نیروهای اصلاح طلب از او حمایت می کنند.

ناگفته پیداست که بخشی از آراء اصولگرایان نیز به سبد راى دکتر بهرامى اضافه شد. دکتر محمد بهرامى این دوره بیش از گذشته در قامت یک اصلاح طلب تمام عیار در سخنرانى هاى خود ظاهر شد و توانست بخشى از آراى خاکسترى را که قصد شرکت در انتخابات نداشتند، به دلیل جاذبه هاى خاص خود به میدان بیاورد، به ویژه نسل جوان و زنان و دانشجویان. بطورى که مى توان بى مبالغه او را " کاندیداى نسل جوان " نامید . این شور و هیجان نسل جوان در حمایت از بهرامى ناشى از ویژگى های زیر است :

١- بر خلاف رقباى خود نیرویى تحصیل کرده در دانشگاه هاى معتبر دولتى مانند دانشگاه اصفهان و تهران و باسوادتر از همه ی رقبای خویش است و البته متخصص و مسلط به برنامه ریزى و مبحث توسعه .

٢- اصلاح طلبى اهل تعامل ، مدارا ، بردبارى ، پشتکار ، نجابت و ادب است .

٣- در عین تجربه و تحصیلات دکترا و استادى دانشگاه ، جوان است و پر انرژى و مثبت اندیش و امیدوار

۴- تجربه اجرایى بسیار خوبى در دانشگاه و شهردارى یاسوج دارد که بسیار موفق بود .

۵- از همه کاندیداها خوشتیپ‌تر است ، با چهره ای گشاده و جذاب و تاثیرگذار بهمراه لبخندی شیرین هموار بر لب و قد و بالایی به تناسب و برازنده .

۶- صداقت و صمیمیت و یکرنگی با همه ی مردم به علاوه ی اعتماد به نفس و استواری در شخصیت .

۷- اخلاق مداری ،تواضع و فروتنی ، مشورت پذیری ، دوری از تکبر و تبختر و غرور کاذب و فخر فروشی و خود شیفتگی .

۸- تدین و تشرع واقعی بدون ریاکاری و زهد فروشی و دخالت در احوال شخصی مردم و معتقد به آزادی های قانونی ، حقوق شهروندی ، عدالت اجتماعی ، قانون گرایی ، صلح ، آرامش و امنیت و رفاه و آسایش و شادی مردم .

در واقع این گرایش مردم دلیلی جز افکار و کردار و عملکرد و شخصیت سالم بهرامی ندارد. صاحب نظرانی که در انتخابات های گوناگون ، رئیس ستاد در انتخابات های ریاست جمهوری و مجلس بودند و همچنین افراد تاثیر گذار و کارشناسانی که ارتباط مستمر با مردم شهری و روستایی و طوایف گوناگون بویراحمد دارند معتقدند که رقابت تنگاتنگ بین بهرامی و روشنفکر است و حتی برخی از آن ها با جدیت از پیشی گرفتن بهرامی سخن می گویند. نگارنده فقط می تواند بگوید خدا عالم است و گر چه در ماراتن انتخاباتى روشنفکر و بهرامى به فینال رسیدند و منتظریان و زارع عقب افتادند، اما پیشی گرفتن بهرامی از روشنفکر بستگی به تصمیم مردم در این دو سه روز مانده تا برگزاری انتخابات دارد ولی شواهد زیادی حاکی از آن است که هم آن دسته از اصلاح طلبانی که تردید داشتند و هم بویراحمد علیا ، به دلیل رشد چشمگیر آراء بهرامی به ایشان پیوسته تا سرنوشت انتخابات را به نفع بهرامى رقم بزنند.

(مطلب منتشر شده نظر نویسنده است و انتشار آن در سایت افتونیوز به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نمی‌باشد)

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 زنده باد اصلاحات درود بر راه روشن فردا 1398/11/30 19:26:9

    زنده باد اصلاحات درود بر راه روشن فردا

    پاسخ
  • 2 عشق به ولایت 1398/11/30 8:22:11

    سلام برادر عزیز و باصفا. این ۳ اصول گرا کجا بود ؟ اولا منتظریان از دیدگاه انقلابی راه را آغاز کرده و دیگه اصول و اصلاح مطرح نیست . دوما زارعی مستقل هست و هیچ وقت نگفته اصول گرا هستم و سما فقط شاید روشنفکر اصول گرا باشد . چهام شما که دم از اصلاح طلبی می زنید تا دیروز بهرامی را اصلا قبول نداشتید چی شده یکدفعه شیر شدید و حالتون بهتر شد. این چند سال مملکت دست اصلاح طلب بود چی کار کرد که این بهرامی میخواد بقیه راه را ادامه بده .

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها