یادداشت
گفتگو و گزارش

کاش کهگیلویه یا بویراحمد هم یک تاجگردون داشت

کاش کهگیلویه یا بویراحمد هم یک تاجگردون داشت
نیازی نیست که حتما باید در شهرستان گچساران بود تا فهمید گچساران توسعه یافته یا خیر، همه ما لوله های گاز کف پیاده روهای گچساران را، اتاق های گچی محله سادات و رادک، سیمای شهری خیابان بلادیان، نبود پارک و بوستان، نبود استادیوم های چمن و ... را هر روزه نظاره گر بودیم و می دیدیم. شاخص ها و زیرساخت های تابلوی تمام نمای توسعه گچساران هستند. در این چند سال اخیر و به خصوص این روزها نظرات و مسائلی مطرح می شود، که پایه و مبنایی جز حب و بغض های قومیتی و نژادی و یا سیاسی نمی توان برای آن جست. ما را چه شده است که حتی کتمان واقعیت ها و حقیقت می کنیم، در اعتقادات دینی مان حق را باطل و روز را شب جلوه دادن هنر که نیست، مذموم و ناپسند شمرده می شود. و از طرفی باید در روز معاد پاسخگو بود، آیا برای منافع فردی و یا قومی باید همه خدمات و توانمندی های افراد را نفی کرد. اعتماد، توانمندی را نمی دانم چه معنی می کنید، اعتماد سازی این نیست که همه افراد راضی باشند، چون راضی کردن همه غیر عملی و غیر علمی است. اعتماد یعنی: کار را بدست کاردان دادن و جواب گرفتن مردم، اعتماد یعنی استفاده از توانمندی های نیروهای متخصص و متعهد و پتانسیل موجود و عینیت یافتن توسعه گچساران. اعتماد کردن یعنی توسعه یافتن گچساران در بین همه شهرستان های جنوب و توسعه یعنی: ۱- چهار بانده کردن بهبهان تا گچساران و بابا میدان ۲- احداث پتروشیمی گچساران ۳- احداث سد چمشیر و تامین آب آشامیدنی و آبیاری دشتهای گچساران و ایران ۴- آبیاری امامزاده جعفر و برداشت سه محصول در سال ۵- بهره گیری از وام ۴ درصد و بازسازی و نوسازی محله سادات ۶- احداث ده ها و شاید صدها پروژه عمرانی، ورزشی، خدماتی و رفاهی و فرهنگی و مذهبی در کل شهرستان ۷-طراحی و اجرا و خلق سیما و منظر شهری خیابان بلادیان ۸- اتصال مواصلاتی گچساران به بنادر ۹- اتصال مواصلاتی گچساران به اصفهان از راه اصلی پاتاوه دهدشت ۱۰- توسعه فرودگاه گچساران ۱۱- تربیت صدها نیروی انسانی و ... ۱۲- و ده ها برنامه، طرح و پروژه دیگر که اینجانب از آن بی اطلاع هستم. و مهمتر از همه اعتماد یعنی: تلاش و اهتمام ۳۰ سی ساله برای تصویب قانون و تامین منابع مالی پایدار برای استان ها و شهرستان های توسعه نیافته و غیر برخوردار اعم از تخصیص های توازن منطقه ای و تخصیص سهم مناطق نفت خیز. آیا در تمامی ادوار گذشته کسی از این استان توانست، برنامه ای یا طرحی به مثابه ایشان تهیه و تنظیم و بررسی و مصوب کشوری نماید؟ واقع بین باشیم و فرزندان استان و کشورمان را بیشتر بشناسیم و همراهی نماییم.
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 ناشناس 1398/12/1 23:0:5

    کاش کمی تامل و تعقل میکردی و سپس قلم فرسایی !!!!!!!!!!!!!!!!!! کهگیلویه و بویراحمد را تاجگردون نابود کرده!!!!!!! اگرمیخواهی حقیقت را بدانی برو گچساران بین مردمی که به تاج گردون وابستگی خاص ندارند!!!!!!!!!!!!بعد عمق فاجعه را میفهمید!!!!!!!!

    پاسخ
  • 2 مطلع اصلاح طلب گچسارانی 1398/12/1 20:35:26

    معلومه که طوطی وار مطالبی شنیده ای و داری تکرغرش میکنی آگه این طور بود که مردم گچساران اینقدر تمایل پیدا نمیکردند به سه کاندداهای دیگر گچساران معلومه که از فضای واقعی گچساران بدوری و لطماتی که تاجگردون به اصلاح طلبان زده را نمی دانی آگه موحد مانند بختک خیمه زده روی کهگلویه دلیل نمیشه که الکی تعریف تاجگردون بدی

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها