یادداشت
گفتگو و گزارش

بهرامی - روشنفکر؛ اینجا نقطه پایانی است

بهرامی - روشنفکر؛ اینجا نقطه پایانی است

محمد نیک اصل

انتخابات مجلس در استان  به نقطه پایانی رسیده است. پیش از این در گچساران و کهگیلویه بزرگ انتخابات برای دوگانه انتخاباتی مهیا شد بود سیدقدرت حسینی و غلامرضا تاج گردون فینال گچساران و باشت را برگزار خواهند کرد و در کهگیلویه چناچه پیش از این مسجل شده بود عدل هاشمی وسید محمد موحد باهم به رقابت نهایی خواهند پرداخت.

در بویراحمد و دنا علارغم برخی تحلیل ها که اشاره به پیچیدگی انتخابات می کنند اما چنان که مشخص ست بهرامی و روشنفکر شانس بیشتری از بقیه دارند و دوگانه ای را شکل داده اند.

روشنفکر در دور گذشته به واسطه رأی قومیتی پدیده انتخابات لقب گرفته بود و در طول این چهار سال بسیار تلاش نمود خود را به اثبات برساند اما همچنان که هوادارانی را جذب کرده است اما در مقابل گروه های مختلفی نیز در مقابل این رویکرد قومیت گرایانه به تقابل پرداختند.

روشنفکر از  چند جهت در انتخابات فردا مورد تهدید قرار گرفته است از یک طرف همپوشانی آرای وی با محمد موحد و با استقبال ویژه از نطق محمد بهرامی  و حرکت برخی از هواداران  منتطریان و زارعی در ساعات اخیر به سمت محمد بهرامی نیز روشنفکر را در روزهای پایانی در موضع ضعف قرار داده است. البته ابتدای موج حمایت از بهرامی را شاید بتوان به سخنرانی وی در پاتاوه اشاره کرد جایی که در عین ناباوری حمایت بسیار گسترده ای از وی صورت گرفت،

مساله ای دیگری که برای مهدی روشنفکر دردسرساز شده است برخی گاف ها در نطق های انتخاباتی وی می باشد البته شاید از دیدگاه بعضی طبیعی جلوه کند اما برخی از این سوتی ها برای روشنفکر گران تمام شده و جمعی از هواداران وی نسبت به قبل تر دلسرد و کم رمق شده اند

غلام محمد زارعی علیرغم فعالیت های منسجم رسانه ای اما تاکنون نتوانسته اند اقبال عمومی را به سمت خود برگردانند آنها که با (شعار خدمت ادامه دارد) به صحنه آمده بودند نتوانسته اند خود را احیا کنند و در عرصه عمومی تحرکات اثربخش داشته باشند.

نادر منتظریان با وجود اوج و صعود رسانه ای که در طی هفته های اخیر شروع کرد بنطر میرسد در روزهای اخیر با افول مواجه شده است.

تناقض تیم منتطریان از آنجا شروع میشود که میخواد گفتمان هدایت‌خواهی را برخی اصلاح طلبان را بواسطه نزدیکی قومیتی کنار هم آورد که تاکنون حوزه عمومی نتوانسته چنین پدیده و پیمان عجیب و غریبی را در خود هضم کند.

در یک جمع بندی پایانی مهدی روشنفکر چنانچه از ماهها پیش مشخص بود یک پای فینال انتخابات را تشکیل میدهد اما این تمام ماجرا نیست و هر چه به روز جمعه نزدیک تر میشویم مهدی روشنفکر بیشتر در موضع ضعف قرار میگیرد که میتواند برای وی و هوادارانش نگران کننده باشد اما محمد بهرامی شاید در ابتدا چندان جدی گرفته نمی‌شد در طی روزهای اخیر از ابعاد قومیتی بخشی از آرای زارعی و منتظریان را تحت شعاع قرارداده است و برخی تحرکات دیگر نیز حاکی از آن است حتی مهدی روشنفکر نیز از هجوم وی نیز در امان نمانده است اما باید دید اوج گیری بهرامی تا اخرین ساعات انتخابات ادامه خواهد داشت یا نه؟

(مطلب منتشر شده نظر نویسنده است و انتشار آن در سایت افتونیوز به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نمی‌باشد)

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 6 نظر

  • 1 رامین نظری 1402/11/18 21:50:59

    فقط روشنفکر پرچم تامرادیی همیشه بالاست

    پاسخ
  • 2 سادات.محمودی..میمند 1402/10/28 22:22:43

    به امید پروردگار متعال این دوره آقای بهرامی برنده‌ میشه. چون من هوادارشم. وهم راهم درسته وهم رائیم. خدا باماست .امیدوار ومحکم استوار .پای کار پاشید شک نکنیدمابرندایم.انشااله.به حق حبیب خدا..((یاجدم محمودطیار)).

    پاسخ
  • 3 هادی 1398/12/2 14:13:57

    انشالله به امید خدا آقای روشنفکر برنده میشه فقط از سر ترس اینارو نوشته اید

    پاسخ
  • 4 ناشناس 1398/12/1 23:23:51

    دکتربهرامی خودش را به ما ثابت کرد مسافر بهارستان ۱۰۰/

    پاسخ
  • 5 حاج_زارع 1398/12/1 23:21:22

    لطفاً به دکتر بهرامی رای بدهید تا روشنفکر قبول شود

    پاسخ
  • 6 مجتبی 1398/12/1 23:5:15

    فقط دکتر محمد بهرامی . یا علی مدد💙💙

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها