یادداشت
گفتگو و گزارش

منفعت‌طلبی و قوم‌گرایی؛ مسلخ اصلاح‌طلبی

منفعت‌طلبی و قوم‌گرایی؛ مسلخ اصلاح‌طلبی

علی زمانی زاده عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی استان و دبیرکل اسبق انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه آزاد واحد یاسوج

زمان اندکی تا برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و در این فاصله، تبلیغات میدانی و مجازی کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت، به اوج خود رسیده و قطار تبلیغات نامزدها به ایستگاه آخر خود نزدیک می‌گردد تا سرانجام پیروز این ماراتن مشخص گردد.

در اینجا قصد نداریم به مسائل چند هفته اخیر و موضوعات مربوط به کاندیداها و نحوهء تایید یا ردّ صلاحیت ها و قصهء تکراری امّا پُرغصه‌ء حذف اصلاح طلبان و دگراندیشان از صحنهء رقابت ، با تیغ تیز و بُرّای نظارت استصوابی توسط شورای نگهبان بپردازیم.

اما آنچه که در این میان حائز اهمیت بوده و نباید سَرسَری و به سادگی از کنار آن گذشت، ریزش هایی است که در اردوگاه اصلاحات استان ک و ب شاهد بوده‌ایم!

نوع برخورد و انتخاب تعدادی از مدعیان اصلاح‌طلبی که سابق بر این، خود را اصلاح طلب دو آتشه می پنداشتند و سنگ اصلاحات را به سینه می‌زدند،جای سوال و تأمل دارد.و متأسفانه به طمع خلعت و صلّت و کیسه ای زر، به راحتی پا بر تمام اصول فکری و چارچوب های تشکیلاتی-عقیدتی ِ خود گذاشته،، نه چراغ خاموش ،،که علنی و آشکارا، با افتخارِ هرچه تمام‌تر در بوق های تبلیغاتی موجود دمیده و رسماً انتخاب خود را عیان نموده و بر مدارِ سراسر اشتباه و تفکر غلط شان می گردند.

• حال این سوال مطرح است: کسانی که داعیه اصلاح‌طلبی داشته و در محافل خصوصی-دوستانه و بعضاً عمومی، خود را قطب اندیشه و قله‌ی تفکر و گفتمان اصلاح‌طلبی پنداشته و در باب مقایسه‌ی خود با دیگران، به کمتر از امثال تاج زاده و بهزاد نبوی و محمدرضا خاتمی و.....قانع نبوده، گاهأ خود را از آنها بالاتر و اندیشه ء خود را والاتر و در راه ِ آرمان های اصلاحات، عزم و اراده خود را راسخ تر و ثابت قدم تر از آنها معرفی می نمایند؛

چگونه است که در موسم انتخابات مجلس،بر سر بزنگاهی چنین حساس، در رقابت تنها کاندیدای اصلاح طلب موجود با سه ۳ رقیب سرسخت اصولگرا، یکباره پشت پا به همه گذشته و اندیشهء خویش زده و سر از اردوگاه رقبا و جریانات فکری مخالف اصلاحات در می آورند؟!!!!! چگونه است حال آن‌هایی که مدعی تحریم و عدم شرکت در انتخابات بوده و مخالف سرسخت معرفی کاندیدا و حمایت از او،

بعد از گذشت کمتر از یک هفته! بعضی از آنها سر از اردوگاه رقبا درآورده اند؟؟؟ عده ای به نامزد مورد حمایت جبهه پایداری،بعضی به نامزد مورد حمایت ائتلاف اصولگرایان، و تعدادی هم به نماینده فعلی پیوسته اند( که نه به زبان و نه در عمل، حاضر به پذیرش اصلاحات نیست!)

معیار آنها برای این منظور چه بوده و چه پاسخی برای تنویر افکار عمومی جامعه دارند؟؟ صد البته که آنها هرگز پاسخی منطقی برای این تناقضات آشکار نداشته و نخواهند داشت، بجز یک کلمه: منفعت طلبی!!!

عجیب تر و مسخره تر آنکه با تمسک جویی به بهانه‌های قرون وسطایی نظیر قوم گرایی و عصبیت های ایلی عشیره ای، سعی در توجیه رفتار و انتخاب غلط خود دارند.

بگذریم از آنهایی که نه به واسطه وابستگی های قومی قبیله ای و طایفه گرایی، که به امید کسب اندک منافع و امتیازات نامشروع،چوب حراج بر اعتبار و آبروی خود زده و به دستِ خویش زمینه سقوط و تباهی خویشتن را فراهم،و با پا گذاشتن در این مسیر غلط ( که ره به ترکستان دارد)، تفکر و اندیشه خود را به مسلخ منفعت طلبی و دنیا طلبی کشانده اند و آن را قربانی منافع کثیف و مطامع شخصی زودگذر و بی ارزش می‌کنند!!

غافل از اینکه حنای این جماعت ِ خواب زدهء عافیت طلب، دیگر رنگی ندارد و مجموعه اصلاح طلبان و رهروان واقعی و اصیلِ راه اصلاحات،حساب خود را از این‌ها جدا کرده،اجازه نخواهند داد منفعت طلبان ِ چندگانه سوزِ فصول گرا ، اندیشه ناب اصلاح طلبی را به بهایی ناچیز، این چنین مـتـعـفـنانه، به پای امیال و منافع شخصی عده ای قلیل و معلوم الحال، ذبح نمایند!!!

(مطلب منتشر شده نظر نویسنده است و انتشار آن در سایت افتونیوز به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نمی‌باشد)

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها