یادداشت
گفتگو و گزارش

اقای موحد؛ برنامه خود را ارائه دهید!

اقای موحد؛ برنامه خود را ارائه دهید!

تحریریه سیاسی افتونیوز؛

جهان‌ امروز، تبلور شفافیت و روشنگری در برنامه‌ها و امور مدیریتی است. این مهم میسر نمی‌شود مگر از طریق قانون‌گذاری صحیح که با تلاش نهاد قانون‌گذاری یعنی مجلس شورای اسلامی تحقق می‌یابد.

بدین ترتیت، می‌توان گفت قبل از هرگونه اقدام برای شفافیت در سایر نهادهای جامعه، شفافیت در نهاد قانون‌گذاری و ارزیابی عملکرد آن از اهمیت به سزایی برخوردار است. منظور از شفافیت هم به معنای انتشار اطلاعات عملکردی در زمان و قالب مناسب، به شکل  قابل دسترس برای عموم است که امکان نظارت مردمی بر نمایندگان مجلس را فراهم کرده که بدون تردید منجر به بهبود عملکرد نمایندگان و کاهش انحرافات و فساد در مجلس شورای اسلامی است.

با توجه به اینکه داشتن برنامه و ایده‌های عملی از سوی نمایندگان مجلس می‌تواند نقش بسزایی در شناخت عملکرد و کارنامه مدیران داشته باشد، ضرورت چنین مساله ای را دوچندان می شود.

سیدمحمد موحد بعنوان نماینده پرتکرار کهگیلویه بزرگ که عملکردش همواره دارای ابهامات و شائبه زیادی بوده و در این سالها پاسخگویی وی در باب عملکردش چیزی بیش از کلی‌گویی و فرافکنی نبوده است.

در ماههای اخیر در راستای ماهیت انتقادی که سایت *افتونیوز* دنبال می‌کرد به بخش محدودی از این انتقادات پرداختیم.

سیدمحمد موحد نماینده شهرستان کهگیلویه بزرگ در مجلس آینده است و همچنان عملکرد گذشته‌اش در پرده‌های راز و ابهام باقی مانده است، در آستانه شروع به کار وی در مجلس یازدهم بعنوان یک نماینده باتجربه باید برنامه مدون و مکتوب خود در چهار سال پیش رو را قبل از موعد و شروع به کار در اختیار رسانه‌ها قرار داده تا در ابتدا بتوان در آینده عملکرد وی را مورد نقد و داوری قرارداد و در مرحله بعد مردم عیان‌تر بر عملکرد  موحد نظارت داشته باشند.

لازمه‌ی چنین امر مهمی در ابتدا ارائه یک «گزارش صفر» کارشناسی شده می‌باشد، در گزارش مربوطه کلیه پروژه‌ها و طرح‌های مختلف با درصد پیشرفت آنها اشاره شده تا مشخص و معین شود وی بعد از ۴ سال چه چیز را تحویل گرفته بود و چه چیز را تحویل خواهند داد.

بی‌شک نباید از عملکرد در مجلس به راحتی گذشت «نظم حضور در صحن علنی مجلس بر اساس غیبت‌ها و تأخیرها»، «نطق‌های پیش از دستور» و «تذکرات کتبی نماینده به هیات دولت» نیز از الزاماتی است که عملکرد نماینده با آنها سنجیده می‌شود، سه شاخص دیگر شامل «تعداد طرح‌های ارایه شده توسط نماینده»، «تعداد طرح‌های امضاشده توسط نماینده» و «تعداد سوالات مطرح شده در کمیسیون‌ها» نیز در دوره نمایندگی نمایندگان از امور مورد پرسش در سالهای آینده خواهند بود.

عملکرد سید محمد موحد در چهار دوره‌ای که وی نماینده مجلس این حوزه بود به دلیل نبود رسانه‌های آنلاین و مجازی، چندان مورد رصد و نقد رسانه‌ها و مردم قرار نگرفت اما در سالهای آینده نمی‌تواند همچنان در اتاق‌های تاریک و پشت پرده تصمیم گیرد. رسانه‌ها هر لحظه و هر جا عملکرد نمایندگان استان به ویژه موحد را مورد ارزیابی و نقد قرار خواهد داد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 6 نظر

  • 1 پاسخ ارابی 1398/12/12 18:26:22

    معلومه که از بیخ ارابی ادبیاتت کاملا نشان میدهد که این القابی که به کار بردی دقیقا خصوصیات خودته و حیف مردم شریف کهگیلویه که خود شیفته با افکار داعشی امثال تو و اربابت ربع قرن بر آنها اربابی کرده و ربع قرن دیگه هم خون آنها را میمکید تفسیر های بزرگان اصلاحات را بخوانید و پاکدستان اصولگرای و مستقلان میهن پرست کشوری را مطالعه کنید تا نظر آنها را در باره انتخابات کهگیلویه را بدانید این چهار سال هم مثل اون چهل سال گذشته میگذرد اما شما هر روز پشیمانتر از ظلمی که به کهگیلویه در انظار کشور و جهان کردید خواهید شد انکار نمی کنم که همان تعداد اندک دوران موحد دوباره بر گرده مردم سوار میشوند اما اکثریت قریب به اتفاق مردم کهگلو روز به روز محرومتر و فقیر تر و فراموش خواهند شد چهار سال دیگه کامنت های پشیمانیتون را خواهیم دید سنت الهی غیر قابل تغییر است

    پاسخ
  • 2 جهان احمدین 1398/12/10 20:30:6

    یه راه ساده تر اینه که شما الان از نماینده فعلی بخواهید که شرح ماوقع بده یعنی کلیه این مواردی که اشاره کردید رو آمارشو بده که چه طرح هایی و چنددرصد پیشرفت داشته یعنی یک گزارش عملکرد ۴ ساله گذشته رو ارائه بده تا بعدا نماینده منتخب هم ادعایی بر کارهای انجام شده تا الان نداشته باشه و کارهایی هم که خودش استارت زده مشخص بشه.. البت بنده چشمم او نیخره و هیچ امیدی و ای بندگان خدا نداروم که یکیش گزارش عملکرد بیه و اون یکی با چند دوره سابقه نمایندگی و القاب پر طمطراق سناتور و ... برنامه کاری آینده!! پ ن:آخ سی کهگیلویه بزرگ که گرفتار آدم های کوچک شده!!

    پاسخ
  • 3 کارشناس از بهمیی 1398/12/9 16:0:18

    گو درس ایگوی دو دو تا چارتایه حالا دیگه همه مجاب شدند و مصدر امور در دست موحده نماینده فعلی و طرفداراش و طرفدارای موحد باید لیست کارها و اقدامات و زیر ساخت ها و درصد پیشرفت آنها را ثبت کنند دقیق برای تاریخ تا چهار سال بعد مشخص شود چه تغییرات و پیشرفت یا پسرفتی انجام شده و وضعیت محرومیت زدایی و آب سد ها و کشاورزی و جاده و زیر بنا و فرودگاه و کارخانه و گاز و آب و بق کشی و طرح های هادی و توسعه اقتصادی و تورم و گرانی و اشتغال و عدالت و کار فرهنگی و معنوی و قدرت خرید مردم و شاخص های فردی یک نماینده از قبیل تعداد نطق ،استیضاح ،نظارت ،و........ ارزیابی شود که چگونه است نه اینکه طرحها و کارهای انجام گرفته کنونی را به عنوان آمار به خلق الله ارایه دهند ما منصفانه و بی طرفانه از امروز ارزیابی ها را ثبت میکنیم و بعد از چهار سال مردم قضاوت خواهند کرد یا حق

    پاسخ
  • 4 ارابی 1398/12/9 15:32:38

    اگه راست میگید عملکرد عدل را بررسی کنید . گاز قلعه ریسی کار دولت بود و اگر هیچ نماینده ای نداشتیم هم اجرا میشد فقط عدل چند تا از پیمانکاراش و ایادی اش در آن خوردند . بقیه چیزهای اندک را تاجگردون پیگیری گرد . شماها یه مشت عقده ای هستید که باید الان راهزن سرگردنه میشدید به برکت موحد و امثال موحد سواد یاد گرفتید اراجیف می نویسید . نجس نکنید این فضای مجازی را . عدل منهای پول یعنی هیچ .

    پاسخ
  • 5 سعیدی 1398/12/9 11:56:43

    بله،اشاره درستی داشتی.اگر در زمان نمایندگی موحد رسانه بود،قطعا عملکرد و خدمات ایشان به راحتی بر همگان اشکار بود

    پاسخ
  • 6 محمدی تب 1398/12/9 11:15:20

    یه برنامه ای نشونت بدیم مسعود ارام

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها