یادداشت
گفتگو و گزارش

اصلاح‌طلبان و آینده محتوم

اصلاح‌طلبان و آینده محتوم

در این دور از انتخابات آب پاک بر روی دستان اصلاح طلبان ریخته شد وملت تکلیف خود را با این دیدگاه مشخص نمود.

در اولین دور ریاست جمهوری روحانی اصلاح طلبان واکثر مردم بخاطر شناختی که از تفکر اصلاح طلبی داشتند آرای خوبی هم در سبد روحانی وهم با اعتماد به اصلاح طلبان بنام آنها در صندوق ها ریختند وروحانی را بدون شناخت قبول نمودند که البته بیشترین اعتماد به دیدگاه اصلاح طلبی بوده تا خود روحانی واین مهم در دور دوم به اثبات رسید چرا که مردم همچون دور اول ریاست جمهوری دیگر اعتماد چندانی به گفته های روحانی نداشتند واصلاح طلبان نیز بنوعی خودرا جدای از روحانی به مردم معرفی نمودند.

مجلس شورای اسلامی نیز با توجه به همین موضوع واعتماد مردم به افراد زیادی که مدعی اصلاح طلبی بودند رای دادند اما با عملکرد مجموعه اصلاح طلبان واقعی و غیر واقعی در دور یازدهم دیگر آن نگرش وجود نداشت و مردم باور به عملکرد مثبت اصلاح طلبان را از دست دادند ودیدیم که یا از فیلتر شورای نگهبان عبور نکردند ویا اقبال عامه به سمت شان نیامد و به نوعی درهای رحمت بروی اصول گرایان باز شد وته مانده اقبال عمومی شامل حال آنها گردید و اکثر انتخاب شده ها یا مستقل بودند ویا از جانب طیف های اصول گرایی معرفی شدند.

یکبار دیگر دیدگاه اصول گرایی مورد آزمایش مردم قرار گرفته و عملکرد آنها در چهار سال آینده مشخص خواهد کرد که آیا در ادوار آینده باز هم مورد حمایت قاطبه ملت قرار خواهند گرفت یا همچون اصلاح طلبان به بوته فراموشی سپرده می شوند.

مجلس یازدهم می تواند فصل الخطاب ده دور گذشته مجلس باشد و کارنامه درخشانی هم برای نظام وهم دیدگاه اصول گرایی بجای گذارد تا در دور دوازدهم تعداد بیشتری را بپای صندوق های آرا بیاورد.

اگر بخواهیم اصول گرایی را با توجه به ادوار گذشته مجلس بسنجیم قطع به یقین اصول گرایان در دور یازدهم باز هم موفق نخواهند بود مگر اینکه همه ی آن گذشته را به زباله دان تاریخ انداخته وطرحی نو بیندازند ونگاه مردم بخصوص قشر جوان و تحصیلکرده را به سمت خویش سوق دهند و اینگونه به ذهن آنها متبادر نمایند این اصول گرایان با اصول گرایان قبل تومنی صنار تفاوت دارند و همه ی آن نگرش را دور انداخته اند و نگاهی نو در چنته دارند و قصدشان رجوع به افکار عمومی است تا تنگ نظری وخود محوری، اگر این موارد را نصب العین قرار دهند قطعا در پایان دور یازدهم اقبال عامه را صاحب خواهند شد و گرنه شک نکنید شکست این دیدگاه در مجلس یازدهم یعنی برای همیشه فراموش شدن است و بس.

باید بزرگان قوم اصول گرایی گرد آمده و آسیب شناسی کنند و نقاط ضعف را به قوت تبدیل نمایند تا همواره مورد پذیرش همه ی آحاد ملت باشند و نه تعداد اندک و انگشت شمار.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 محمد 1398/12/11 23:12:6

    متن پیام شما :کی گفته اینها اصلاح طلب و یا اهل تفکر هستند در همین نزدیکی. ها همه دیدند که سنگ موحد را به سینه میزدند . و میگفتند چو ثلاث نباشد تن ما مباد

    پاسخ
  • 2 ایران 1398/12/11 1:54:57

    کدام اصلاح طلب اصلاحات راکه ردصلاحیت کردندو کسانی که رای ندادند پیروزانتخاباتند

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها