یادداشت
گفتگو و گزارش

در تجمع کارگران شهرداری یاسوج: آقای شهردار؛ نان من کو!؟ / کارگرانی که چهارماه حقوق دریافت نکرده‌اند

در تجمع کارگران شهرداری یاسوج: آقای شهردار؛ نان من کو!؟ / کارگرانی که چهارماه حقوق دریافت نکرده‌اند

تحریریه اجتماعی افتونیوز

سه شنبه بیستم اسفندماه، کارگران شهرداری یاسوج دست از کار کشیدند و دست به تجمع اعتراضی زدند؛ این کارگران می گویند چهار ماه حقوق نگرفته ایم و عیدی و سنوات هم هنوز پرداخت نشده است.

خبرنگار افتونیوز در جمع کارگران با گفت و شنودی میدانی علت تحصن و اعتراض را جویا شد.

محمدی یکی از کارگران در ارتباط با خواسته های اصلی خود، می گوید: نیروهای شرکتی شهرداری یاسوج چهار ماه هست که حقوق دریافت نکرده اند و حتی عیدی و سنوات هم پرداخت نشده است.

او در ادامه می گوید: چهار ماه هست که یک ریال حقوق نگرفتم و فرزندم بخاطر فقر و نداری از دانشگاه انصراف داده است، حتی در این شرایط بحرانی ویروس کرونا پول خرید یک جفت دستکش هم نداریم و شهرداری لوازم بهداشتی در اختیار کارگران قرار نمی دهد.

به گزارش افتونیوز، حدود ۲۰۰ کارگر خدماتی و آتش نشانی ناحیه یک و دو شهرداری یاسوج مقابل این سازمان به خاطر حقوق معوق تجمع کردند.

کارگران شهرداری یاسوج در سالهای اخیر همواره به چنین بحران های روبه رو بوده اند و همواره با بحران های معیشتی رو به رو بوده اند و اخیرا به دلیل شیوع ویروس کرونا سطح ایمنی و سلامت فردی آنها نیز در خطر قرار گرفته است.

میتوان گفت شکاف فزاینده درآمد– هزینه است در سال ۹۸ بیش از پیش کارگران به تجمع و اعتراض واداشته که در این میان کارگران شهرداری همواره جز میدان داران اصلی این تحرکات حق طلبانه بوده اند و آنچه بخش هایی از جامعه کارگری را به اعتصاب و اعتراضات میدانی کشانده است، تعویق چند ماهه دستمزد ها است.

حال باید دید (مقدم شهردار یاسوج) که فعالیت و اقدامات خود را در شهرداری با برد رسانه ای و با همراه سازی و حمایت بخش عظیم سایت ها و رسانه ها انجام میدهد برای چنین اعتراضاتی نیز پاسخگوست؟

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها