یادداشت
گفتگو و گزارش

«موحد» و تناقض در گفتار، رفتار و عملکرد

«موحد» و تناقض در گفتار، رفتار و عملکرد

اساس جامعه‌های بزرگ که همواره تحت کنترل دولت‌ها هستند «منافع» هست. منافعی که به نیازهای عظیم و گسترده این جوامع وابسته هستند و مدام در راستای تطبیق با این نیازها (که اعم آنها سیاسی هستند) تغییر می‌کنند. در کل این سیکل‌های بزرگ که هدف همه آنها رسیدن به منافع سیاسی عظیم هست تحت عنوان فرایند «سیاست» کار می‌کنند. همیشه ما مردم عادی و شهروندهای جامعه‌ای هستیم که در نهایت تاثیر سیاست را متحمل می‌شویم. غم و رنج بزرگی که از اخبار داخلی و خارجی سنتز می‌شود در نهایت به درون مخاطبان عادی نفوذ می‌کند. مشکل ما این است که همیشه از سیاست و افرادی که جامعه را کنترل می‌کنند انتظار شفافیت، صداقت و عملگریی در جهت خدمت به عوام را داریم. در حالیکه تا به امروز نه تنها سیاست و افراد سیاسی از این فاکتورها به دور بوده‌اند بلکه کارهای‌شان آغشته به ظلم، فساد و دروغ بوده و همه کارهای‌شان هم در پشت پرده‌ای به اسم «ریا» انجام شده و می شود. بنابراین تنها راهی که می‌توانیم از تاثیرهای مخرب رفتارهای تنش‌زا که مدام در سطح جامعه در حال پخش هستند در امان بمانیم این است که بپذیریم چرخ هیچ سیاستی بدون تولید آسیب، غم‌ و رنج نمی‌تواند بچرخد و ماهیت فعالیت‌های سیاسی هم به شفافیت اخبار مربوط به آنها نیست. از زمان تشکیل تمدن‌ها مدام، این سیاست و منافع وابسته به آن هست که جان و مال میلیاردها انسان را تاکنون نابود کرده و خواهد کرد. پس از سیاست نباید انتظار صداقت داشت. اگر همه چیز قرار باشد جلوی پرده و در انظار عمومی اتفاق بیفتد که اسمش «سیاست» نیست!

همانگونه که مرقوم داشتم علیرغم اینکه باید صداقت و شفافیت از رفتارهای سیاست‌مداران باشد ولی در کمال تاسف در این زمانه، سیاست‌مداران با فرار از پاسخگویی و درستی در تصمیمات و رفتار و گفتارهایشان، جامعه را نسبت به سیاست و سیاست مداران بدبین و غیرقابل اعتماد کرده اند.

هنوز بیست روز از نطق‌های «سیدمحمد موحد» در اجتماعات تبلیغاتی‌اش نگذشته و هنوز انتقادهایش را نسبت به «مهندس عدل هاشمی‌پور» در خاطرمان داریم که بارها هاشمی‌پور را برای تهیه و تامین تعدادی جهیزیه برای زوج‌های جوان کهگیلویه، با شماتت تمام، مورد هجمه و حتی سرزنش قرار دادند و با القاب و عناوین ناشایستی این کار خداپسندانه‌ی هاشمی‌پور را مورد نکوهش قرار دادند. در چرام موحد فریاد زدند که هاشمی‌پور رفته و تعدادی جهیزیه گدایی کرده است و اکنون بر سر مردم منت می گذارد!! چون آن روزها، فضا بر پایه‌ی احساسات و البته بیشتر خشم و تخریب بود، ما سکوت کردیم و منتظر ماندیم تا ببینیم آقای موحد چه راهکارها و رفتارهایی خواهد داشت. انتظارمان زیاد طول نکشید و اینک تیم رسانه‌ای آقای موحد گوش فلک را کر کرده‌اند که جناب سناتور در راستای برگشت عزت به کهگیلویه، قول فلان مقدار ژل ضدعفونی کننده و فلان لیتر الکل از برخی افراد و نهادها را گرفته‌اند. بسی مایه تاسف است که تهیه‌ی مقادیری لوازم ضروری این روزهای جامعه را بازگشت عزت می‌خوانند. مهندس هاشمی پور در راستای خدماتش به کهگیلویه‌ی بزرگ تنها از پتانسیل خیّرین مبلغی بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان در امور مدرسه‌سازی و بهداشت تامین اعتبار کردند و در مباحثی دیگر نیز از حق آلایندگی چاه‌های نفت بهمئی و عبور خط یک سراسری گاز کشور از کهگیلویه، اعتباراتی در حد ۱۵ میلیارد تومان جهت ساخت ورزشگاه و سالن ورزشی و تامین برخی زیر ساخت‌ها کمک گرفتند. از آنجا که هدف تیم رسانه‌ای موحد، تخریب و کم اهمیت جلوه دادن خدمات هاشمی‌پور بوده و می‌باشد آن همه خدمت را ندیده و فقط قول چند صد لیتر ژل ضدعفونی کننده و الکل را بازگشت عزت می‌دانند.

آقای موحد! شما هنوز طنین فریادهای‌تان در گوش مردم انعکاس دارد که این گونه خدمات را ناچیز و گدایی می‌نامیدید پس چرا خود شما در اولین گامهای‌تان دست گدایی به سوی معاون وزیر بهداشت دراز می‌کنید؟ شما فقط یک قول گرفته‌اید و اینکه این اقلام چگونه و کی به دست مردم برسد و در توزیع این اقلام توسط برخی خواص دخل و تصرفی صورت نگیرد جای بسی ابهام و پرسش وجود دارد.

آقای موحد! شما اگر دلسوز کهگیلویه هستید ( امید این گونه باشد) به جای ملاقات چهره‌های استانی، بهتر است به سراغ مسولان کشوری بروید و با توجه به عدم تصویب بودجه‌ی کلی کشور در سال ۹۹ و تعیین بودجه‌ی چند دوازدهم، به فکر تامین اعتبارات و بودجه برای بعد از خردادماه شهرستان باشید زیرا تا سه دوازدهم بودجه توسط مجلس فعلی مصوب خواهد شد و شما در اولین گام در مجلس، باید برای طرح‌های موجود و آنچه در ذهن دارید و تاکنون بیان نکرده‌اید به فکر تامین اعتبار باشید. آنچه از دیدارهای استانی و ملاقات‌های شما با چند تن از منتخبین مردم در حوزه‌های پیرامونی مانند یاسوج و باغملک و ...‌ قابل توجه می‌باشد در دو جبهه‌ی معین و قابل پیش‌بینی برای عموم مردم هست: اول اینکه با حضور شما در مجلس شاهد شخم زدن محیط ادارات شهرستان‌ها خواهیم بود کما آنکه از ماه‌ها قبل تصمیم داشتید که در صورت قبولی در انتخابات مدیران و پرسنل ادارات را تعویض کنید که این عمل باعث برخی مشکلات در شهرستان‌ها خواهد شد که عواقب و نتایج آن را جداگانه بررسی خواهیم کرد و به قول یکی از طرفداران و لیدرهای شما، برخی افراد از ماه‌ها قبل کت و شلوار ریاست‌شان را دوخته و آماده کرده‌اند. در جبهه‌ی دوم تلاش شما برای مقابله با نفوذ دکتر تاجگردون در استان و رویاروئی شما با ایشان و مبارزه‌ی قدرت‌تان به نام کهگیلویه و به کام خودتان برای تصدی چندین پست مدیرعاملی برای اطرافیانتان خواهد بود که امیدواریم این مبارزه برای عزت، تراز مثبتی داشته باشد.

برای قضاوت شما زود نیست زیرا سوابق شما در ادوار گذشته و خط و مشی‌تان بر همگان معلوم است اما اینکه در این اواخر به جای پختگی و صلابت شما، جنابتان را سرشار از پارادوکس و تناقض می‌بینیم بسیار نگرانیم. از آنجا که به عالم غیب و هاتف روحانی ارتباط دارید و در برخی از عکسهای منتشره مرتب چشم‌هایتان بر هم بوده که ظن بر خواب و چرت زدنتان را به یقین نزدیک می‌کند و تناقض در حرف‌ها و اعمال‌تان می‌بینیم و تلاشها و اعتبارات میلیاردی دیگران را ذلت و چند بشکه ماده‌ی ضدعفونی کننده و چند لیتر الکل را عزت می‌دانید؛ امیدواریم من بعد با شفافیت و صداقت با مردم رفتار و گفتگو کنید و از رفتارهای پروپاگاندای رسانه‌ای پرهیز بفرمائید.

امید که ریشه‌ی درختی که در روز درختکاری نشاندید به ثمر برسد و ریشه‌های دیگران را میهمان تبر نکنید. آرزو داریم که تلاشهای‌تان برای بازگشت عزت به کهگیلویه فقط به حضور چند خبرنگار و ظهور چند قطعه عکس منتج نشود و شاهد رشد و اعتلای راستین و به حق در کهگیلویه باشیم.

در پایان اگر ارتباط معنویتان با هاتف عالم خواب‌تان برقرار شد و سیگنال‌های قوی از ایشان دریافت کردید، در آستانه‌ی نوروز برنامه‌های چهار ساله‌ی خود را در زمینه‌ی طرح‌ها و برنامه‌های اعتلای کهگیلویه تشریح بفرمائید و راهکارهای بازگشت عزت را به خانه را نیز همچنین. مواظب باشید تا بین گفتار و عمل‌تان اعتدال برقرار باشد و مبادا الکل‌های صدقه‌ای‌تان به جای مرهم، مشعلی باشند بر پیکره‌ی کهگیلویه‌ی بزرگ.

من الله توفیق

(مطلب منتشر شده نظر نویسنده است و انتشار آن در سایت افتونیوز به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نمی‌باشد)

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 10 نظر

  • 1 پاسخ النقی از بهمیی 1398/12/23 19:4:30

    یا اللنقی شما که صحبت از فرهنگ و مذهب و .... میزدید چطور شد یک مرتبه چماقت را در آوردی شما که شعار های اصلاح طلبان را قرض کرده بودی مثل زنده باد مخالف من ولی تاب نظرات مختاف را ندارید مگر پنجاه هزار و خوردی به حاج عدل رای ندادند به علاوه اصلاح طلبان و پشیمان شدگان حد اقل صد هزار نفر منتقد نظری و سیاسی و جناحی و فکری موحد دارد و قطعا هر روز هم بدلیل تحقق نیافتن شعار های موحد بر تعداد آنها افزوده میشود و یقینا بعد از چهار سال دیگر آگه بتواند دوام بیاورد بالای صد پنجاه هزار نفر منتقد موحد خواهند شد و قطعل اصلاحات جان دوباره میگیرد اون وقت چطور میخواهی تمام کهگیلویه را بزنی مردم غیور کهگیلویه و بهمیی و چرام و طوایف مختلف رایشان هر چه باشد محترم اما آنقدر ها هم بی غیرت و دور از دموکراسی و اصلاحات و نظام ولایی و بی فرهنگ نیستند که بگذارند معدود افرادی مثل تو قلمها را بشکنند و زبانها را قطع کنند و انتقاد ناپذیر باشند شما حتی اجازه نمی دهید اصلاح طلبان در سوگ تایید نشدن کاندید هاشون که همشون را قلع و قمع کردید ناله ای سر دهند و دنبال درگیری های جناهی و گسترده در کهگیلویه و بهمیی و دیشموک و چرام و لنده هستید

    پاسخ
  • 2 جواب واقع بین 1398/12/21 16:29:43

    سردار هاشمی روبرو با استاندار قبلی و کسانی که بچه های کهگیلویه را کنا گذاشتند می جنگید ولی تشنگان قدرت از پشت خنجر میزدند و دارن میزنن شاعر میگه ✴ بیگانه اگر میشکند حرفی نیست ،،،، با دوست بگویید چرا میشکند ✴ دودش فقط تو چشم مردم میره

    پاسخ
  • 3 النقی 1398/12/21 13:46:31

    افتونیوز انگار جیرت قطع شده از طرف عدل و داری خیلی میسوزی یکه اب سرد بهش بریز خوب میشه اما تاول میزنه...........مردک تو تا کتک نخوری ادم نمیشی

    پاسخ
  • 4 واقع بین 1398/12/21 11:44:26

    عزت کهگیلویه در این مدت چهار سال بر باد رفت و هیچ مدیر کل کهگیلویه ای نداریم همین چند روز پیش می خواستند یکی از مدیران کل را عزل نمایند و با مخالفت موحد مواجه شدند و کنسل شد به این می گویند عزت که غیرت و شجاعت داشته باشی در کجا و در عزل و نصب چه مدیری آقای هاشمی پور دخالت کرد و اصلا کسی به او در این زمینه اهمیت ندادند.

    پاسخ
  • 5 ناشناس 1398/12/21 11:30:5

    محمودآرم بشین تا میتوانی با یعقوب درویشان تخریب کن ببینم چه نصیبت میشود.رسالت رسانه ای فراموش نشود.کمی انصاف هم خوب است

    پاسخ
  • 6 با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشود 1398/12/20 22:57:5

    با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشود با گفتن عزت کهگیلویه چیزی تغییر نمیکند عزت کهگیلویه زمانی بیشتر میشود که توسعه پیدا کند و پارتی بازی کم شود و مردم سطح رفاهشون بالا بره و شغل پیدا کنن و جاده ها ساخته بشه و آب سد بیاید و.......... اما اینکه با حرف تو خالی دل مردم را خوش کنیم ارزشی ندارد موحد آگه توانست دست تاجگردون را از منابع استانی و مدیریت و برنامه و بودجه و همه قسمت های استان کوتاه یا حد اقل مساوات را بر قرار کند به عزت عمل کرده و الی آگه شعار بده اما با هم شریک شوند و اطرافیان خود و پیمان کاران خودشان را ثروتمند تر کنند و مردم هم روز به روز فقیر تر و رعیت بشوند و برای کار کارگری بروند کارگری و....... این ضد عزت است تورم و گرانی و بیکاری و فقر و کرونا و دروغ گویی بعضی از دست اندر کاران و تضعیف قلم و فکر و رسانه و دموکراسی و رانت خواری و نادیده گرفتن مدیران فعلی و وعده و وعد های الکی و عدم شفافیت مانند همان بیست سال موحد ذلت است نه عزت قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید

    پاسخ
  • 7 شهروند 1398/12/20 22:22:50

    نشکرت و ای کُر و گَپ زدنت کرو از جای دیگه داری می‌سوزی

    پاسخ
  • 8 عزت ازدست رفته 1398/12/20 20:41:39

    بساطتت راجمع کن بدجورداریدمیسوزید.......

    پاسخ
  • 9 مخاطب 1398/12/20 19:42:11

    اون سفره ی ده هزارنفری و این بی تفاوتی به همون‌مردم در شرایط بحرانی حتی در حد حرف و قول توخالی عزته؟

    پاسخ
  • 10 ایتالیا 1398/12/20 17:55:52

    سیاست ،قدرت، تبلیغات،چند وجهی،و پول ،لذت،موج سواری این مفاهیم جدیدند اما. همان مفاهیمی هستند که ماکیاول صدها سال پیش در کتبش گفته و ما عملا در اعمال موحد میبینیم ،مردم استان خصوصا کهگیلویه که از سیاست های ماکیاولی و هزار چهرگی تاجگردون در استان به ستوه آمدند خیال میکنند و میکردند با آمدن موحد گشایشی انجام میشود آما کلاه گشادی سرشون رفت چون اصول سیاست های ماکیاول یکی است و ثروتمندان سیاست باز و دولتی و سیاسی و وابسته به زر و زور و تزویر همشون مثل همند و مانند دو لبه تیغ قیچی ظاهرا خلاف هم حرکت میکنند ولی در واقع مردم بیچاره را در بین خود قطع میکنند و خصوصیاتشان یکی هست و در پنهان با همند عدل هر چه بود ظاهر و باطنش یکی بود و از جنس این سیاست بازان هزار چهره ماکیاولی نبود و پسر آمیر احمد چه خوب تشخیص داد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها