یادداشت
گفتگو و گزارش

۹۲ درصد روستاهای استان به سرویسهای ارتباطی دسترسی دارند/ وجود ۵۹۴ هزار مشترک اینترنت پر سرعت در کهگیلویه و بویراحمد

۹۲ درصد روستاهای استان به سرویسهای ارتباطی دسترسی دارند/ وجود ۵۹۴ هزار مشترک اینترنت پر سرعت در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ۵۹۴ هزار و ۷۵۲ مشترک اینترنت پر سرعت در این استان وجود دارد.

به گزارش افتونیوز به نقل از ایسنا، «جواد غلامپور» روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید تعداد سایت های نسل ۲ استان که ۳۸۱بوده هم اکنون به ۴۷۴ سایت رسیده، همچنین نسل ۳ از ۲۴۲ سایت به ۳۵۱ رسیده و نسل ۴ از ۱۴۱ به سایت ۴۹۲ رسیده است.

وی اظهارکرد: روستای متصل به پهن باند استان ۸۲۷ روستاست که نسبت به قبل از دولت که ۳۷۴ روستا بوده ۱.۲۱ برابر شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵۹۴ هزار و ۷۵۲ مشترک اینترنت پر سرعت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد در حالی که قبل از دولت تدبیر و امید ۳۶۷هزار و ۵۱۲ مشترک بوده است.

غلامپور تصریح کرد: در حال حاضر ۴۸ استارت آپ حوزه ICT در سطح استان وجود دارد که این تعداد قبل از دولت تدبیر و امید دو مورد بوده است. شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد در بین استانهای کشور ۱۹ است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۴۳ پروژه ارتباطی با اعتباری بالغ بر ۹۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سطح استان به بهره برداری رسیده که ۴۷پروژه از این تعداد ارتقاء ایستگاه تلفن همراه بود، ۱۱پروژه احداث ایستگاه جدید، ۸۲ پروژه انتقال تکنولوژی(ایستگاه به شبکه اپراتور اول)، دو مرکز مخابرات و یک پروژه فیبر نوری بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۳۸ پروژه ارتباطی شامل ۲۱ ایستگاه جدید تلفن همراه، ارتقاء ۱۶استگاه به نسل ۴ و احداث ۱۰۰کیلومتر فیبر نوری طی هفته دولت امسال با اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در استان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

غلامپور در خصوص هوشمند سازی مدارس استان تاکید کرد: ۵۹۶ مدرسه روستایی استان از طریق نسل سه و چهار اپراتورهای تلفن همراه در هفته دولت اتصال می شوند و ۶۷ مدرسه تا پایان خرداد ماه متصل می شوند.

وی گفت: ۹۲ درصد روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد حداقل به یک سرویس ارتباطی دسترسی دارند و ۷۰ درصد روستاهای استان با احتساب تمام تکنولوژی ها (گران و ارزان و ای دی اس ال، تری جی و فور جی) دسترسی به اینترنت دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۱۵۹ هزار و ۴۸۸ تلفن ثابت نصب شده در استان وجود دارد که از این تعداد ۸۲ هزار ۵۴۰ تلفن است که ضریب نفوذ تلفن ثابت استان ۱۱.۰۹ درصد است. علاوه بر مخابرات سه شرکت خصوصی دیگر هم ۲۱ هزار پورت نصب کرده اند.

غلامپور اظهارکرد: هر دقیقه صحبت کردن با تلفن ثابت ۴.۵ تومان می شود در حالی که هر دقیقه صحبت کردن با تلفن همراه تقریبا ۶۰ تومان می شود که نشان دهنده انتخاب خدمات گرانتر از سوی مردم است. ضریب نفوذ همراه اول در استان ۹۵.۹۹ درصد و ضریب نفوذ ایرانسل ۳۸.۱۲ درصد و ضریب نفوذ اینترنت ثابت ۵.۲۴ درصد، ضریب نفوذ پهن باند سیار ۷۴.۷۰ است.

وی خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ همراه اول در جاده های اصلی این استان ۸۱.۶۶ درصد تو جی و ایرانسل ۳۳.۴۵ درصد دارند، تری جی همراه اول ۳۶.۶۷ و ایرانسل ۲۴.۳۶، فور جی همراه اول در جاده ای استان ۱۴.۹ و ایرانسل ۷.۴۷ است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کروناویروس استفاده از شبکه اینترنت را بالا برده است، عنوان کرد: در ایام کروناویروس میزان استفاده از پهن باند ثابت استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ درصد افزایش یافت.

غلامپور تصریح کرد: ۳۸ دستگاه خودپرداز از محل منابع ملی، داخلی و منابع باجه در روستاهای استان واگذار شده است.۶ فروشگاه اینترنتی در سطح استان ایجاد و راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: ۹۴ پروانه دفتر پیشخوان و ۵۵ پروانه دفتر آی سی تی روستایی در استان داریم که ۲۱۵ خدمات تاکنون به این دفاتر واگذار شده است. ۳۳ دستگاه اجرای و خدماتی استان خدمات خود را واگذار کرده اند و ۷ دستگاه در حال واگذاری هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سامانه ۱۹۵ جهت شکایت مردمی از خدمات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان تصریح کرد: طی سال گذشته ۷۱۱ شکایت در این سامانه از استان به ثبت رسیده که ۳۵۳ مورد معادل ۴۹ درصد مربوط به اینترنت، تلفن ۲۳ درصد و تلفن ثابت ۲۲ درصد بوده است.

غلامپور بیان کرد: بیشترین شکایات مربوط به شهرستانهای بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بود که کم فروشی، گرانفروشی و پایین بودن کیفیت از جمله شکایت بوده اند.

گفتنی است که استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۱ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند. ۷۱۳ هزار نفر جمعیت این استان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها