یادداشت
گفتگو و گزارش

تاجگرون؛ افتخار استان و حوزه زاگرس/ هیاهویی که ریشه قومیتی دارد

تاجگرون؛ افتخار استان و حوزه زاگرس/ هیاهویی که ریشه قومیتی دارد

علی برزگر

موضوعی که این روزها در صدر محافل مردم استان می باشد اعتراض به اعتبارنامه دکتر تاجگردون توسط عده قلیلی از ره یافتگان به مجلس است که قطعا در نبود رقیب و به لطف شرایط فعلی و مشارکت پایین مردم به بهارستان رسیده اند، نادیده گرفتن و بی حرمتی به خیل عظیمی از مردم حوزه انتخابیه گچساران و باشت است که حضور غالب آنها در پای صندوق رای به دلیل انتخاب آقای تاجگردون و در پاسخ به خدمات دو دوره قبل ایشان به استان ک-ب می باشد. قطعا اگر تاجگردون نبود گچساران نیز پس از اتمام نفت، مسجد سلیمانی دیگر می شد. تاجگردون به یقین آبرو و افتخار استان و حوزه زاگرس است. تجربه،تخصص، ارتباط و توانمندی تاجگردون باعث شد تا مردمی اصیل که در سی و اندی سال قبل از وی فقط دود ناشی از سوختن و بر باد رفتن سرمایه های خدادادی و ملی را استشمام و گرمای حاصل از آن را لمس می نمودند ذره ای ناچیز از حقوق پایمال شده خود را دریافت کنند. تاجگردون نه تنها به عنوان نماینده گچساران و باشت، به شهرهای متروک شده ی مذکور رونق داد بلکه سرجمع اعتبارات ملی و استانی استان ک-ب را در مدت حضور خود بر ریاست مهمترین کمیسیون مجلس از رده آخر استانهای کشور به رده دهم ارتقاء داد که این بودجه و اعتبارات از چندین استان پهناور کشور به مراتب بالاتری بود. البته این بودجه و اعتبارات حق منطقه ای که حدود ۳۰% نفت کشور (اصلی ترین منبع درآمد کشور) را تولید می کند بوده اما سالها به دلیل نداشتن نیروی ملی موثر مورد غفلت واقع شده بود.

تاجگردون در دو دوره نمایندگی مجلس علاوه بر استان ک- ب، نگاهی به دیگر استانهای کشور نیز که بدلیل نداشتن نیروی انسانی در رده های بالای مدیریتی کشور همواره مورد بی مهری بودجه ای قرار می گرفتند از جمله استانهای کمتر برخوردار توجه ویژه ای داشته اند.

به فرض محال عدم حضور تاجگردون در مجلس و بیش از یکسال و اندی بی نماینده بودن حوزه انتخابیه و محرومیت استان از نماینده تراز اولی چون تاجگردون و در نهایت فرستادن نماینده ای درجه چندم به مجلس، عاملین این عمل در برابر تاریخ و ظلمی که در حق مردم این منطقه و به تبع آن استان روا داشته اند چه پاسخی خواهند داشت و تعطیلی پروژههای نیمه‌جان و بیکاری بیشتر جوانان استان را چه کسی جواب خواهد داد؟

البته ضدیت بعضی نمایندگان و امضاء کنندگان برای رداعتبارنامه تاجگرون، به عنوان مثال جناب آقای نجابت ریشه ای قدیمی و قومیتی دارد. به نقل از برخی محافل زمانی که آقای تاجگردون به ریاست سازمان برنامه و بودجه فارس انتخاب می شود پدر نامبرده در جلسه شورای اداری استان فارس و در حضور دانشمند ارزشمند قوم لر جناب پرفسور ملک حسینی که در آن موقع رئیس دانشگاه علوم پزشکی فارس بوده با ادبیاتی نژاد‌پرستانه چنین می گوید: مگر در شیراز آدم قحطی است که این بچه لر را رئیس سازمان کردند! که با واکنش شدید دکتر ملک حسینی مواجه می شود. بنابراین این اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون، نه از روی خیرخواهی و مبارزه با فساد بلکه با هدف ضربه زدن به یک استان می باشد.

آنچه درد آورتر است برخورد دوگانه این قلیل راه یافتگان به مجلس است. اعتراض به اعتبارنامه نماینده ای به خاطر تخصیص اعتبار بیشتر به استانش که حق طبیعی استان فقیر اما ثروتمند (نفت خیز) ک-ب می باشد و گذشتن و چشم پوشی کردن از دیگر نمایندگانی که متهم به فسادهای مالی کلان در سطح کشور می باشند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 جواب صالح 1399/3/15 17:41:12

    جناب صالح که افکار نا صالحی را بیان کردی قالیباف نماینده تهران است به ما ربطی نداره دوما خودت را لحظه ای جای خیل عظیم محرومان و مظلومان در اقصی نقاط استان بگذار که به نان شب هم محتاجند و نماینده استانشون را رییس کارتل های اقتصادی معرفی میکنند و تقریبا هر کسی بخشی از تخلفات تاجگردون را دیده کم یا زیاد همه که دروغ نمیگویند چرا به حاجی بابایی یا بقیه اصلاح طلبان مثلا عارف فساد اقتصادی نمی چسبد بینی بین الله من و شما و بقیه و این سایت و هرکسی که مردم فقیر را میبیند و اوضاع گرانی وحشتناک و دفاع تاجگردون از طبقه سرمایه دار را هم میبیند و باز از او دفاع میکند قطعا در تخلف او شریک است و طرفدار ظلم و گرانی و سیاست های غلط اقتصادی و.... است که حال و روز توده های مردم و دهک های پایین جامعه را به این. روز سیاه رسانده اند برادر یک پراید شده هفتاد میلیون یک کونی برنج هندی ۱۵۵ هزار تومان کجای کاری مگر من و تو هر لحظه این مردم بیچاره را نمیبینیم آگه باور نداری برو پیچاب یا لیشتر یا روبال یا موندون و پشته زیلایی یا توگبری یا برم الوون یا دیشموک یا درغک یا وسط محله های گچساران فقر و اعتیاد و .... را ببین مگر این ها برادران و خواهران و هم دینان و هم میهنان من و تو نیستند عدالت تاجگردون کجا بود

    پاسخ
  • 2 صالح 1399/3/14 18:20:31

    عده ای جیره خوار و بد ذات با حذف تاجگردون بدنبال ضربه زدن به گچساران و استان هستند تا بلکه برای خود کلاهی و قبایی بدوزند. فاجعه قالیباف در شهرداری تهران و رانت های رضاخواه و زاکانی بر همه عیان هست. چرا اصل را رها و به فرع چسبیده اند. جالب آنکه با همراهی موحد افرادی مثل پاکدل در صدد ظلم به گچساران و گچسارانی هستند. موحد این افراد را جمع کرده و به تهران برده تا اگر بتواند دو سال یکه تازی کند.

    پاسخ
  • 3 التماس تفکر 1399/3/14 7:42:58

    اولا آن هشت نفر دیگر که هر کدام از استان دیگری و قومیت دیگری بودند دوما فارس و شیراز قوم اصیل ایرانی و هم زبان و هم مسلک ماست و طوری حرف میزنی مثل اینکه استان ما مغول یا تاتار است سوما آن را که حساب پاک است از چه میترسد که امثال شما مسیله قومیت را پیش میکشید اتهامات دو حالت بیشتر ندارد یا درست است که حق و قانون در مجلس قانون گذاری از همه چیز مهمتر است یا نادرست است که تبرعه میشود در همه محاکم استان و ایران و دنیا هم همین طور است و ما توده های مردم که آش نخورده و دهان سوخته را میفهمیم

    پاسخ
  • 4 ناشناس 1399/3/13 22:36:7

    سلام..کدام هیاهو..کدام قوم..قانون فصل الخطاب است..وقتی ۹۰نفر از نمایندگان مجلس امید به اتهام فساد رد شدند پس به خبرهایی هست..انجا هم به قانون احترام نگذاشتید و شورای نگهبان را مورد حمله قرار دادید..اینجا قانون مافوق هر کسی و هر چیزی است..قانون مشخص می کند چه کسی حق و صلاحیت نمایندگی مردم را دارد و دیگر هیچ..متاسفانه مدعیان اصلاحات هیچگاه نپذیرفتند که نباید به فساد نگاه قومی و سیاسی داشت کما اینکه ادم قاتل و فت تیرکشی چون نجفی را مورد حمایت قرار دادند و با ابروی ان خانم مرده بازی کردند..جلب رضای خدا را در نظر بگیرید نه منافع شخصی منافع اصحاب ثروت و قدرت

    پاسخ
  • 5 ناشناس 1399/3/13 13:34:34

    حتما تاریخ کسانی که در این اعتراض نقش داشتند چه هم استانی ها و چه غیر فراموش نخواهد کرد و روسیاه خواهند شد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها