یادداشت
گفتگو و گزارش

بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گچساران پیرامون رد اعتبارنامه تاجگردون

بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گچساران پیرامون رد اعتبارنامه تاجگردون
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شهرستان گچساران با انتشار بیانیه ای نسبت به رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مجلس یازدهم واکنش نشان داد. به گزارش افتونیوز، متن کامل این بیانیه در پی می آید:

به نام خدا مجلس یازدهم در اقدامی شبهه برانگیز با دور زدن قانون و بدون توجه به مواد و مفاد قانونی در بررسی اعتبارنامه نماینده گچساران و باشت؛ قانون و نیز جایگاه مجلس را که خود باید حافظ قانون باشد به بدترین وجه ممکن تنزل داد و مردم و رای دهندگان را ملکوک و ناامید از صندوق رای ساخت.

مجلسی که به غلط خود را طراز انقلاب می نامد و به لطف رد صلاحیتهای گسترده و با رای حداقلی دایر شده است نمی تواند صدای مردم و ملجاء اطمینان بخشی برای ملت باشد و اساس آن که باید مبتنی بر عدالت و رفع تبعیض و پیگیری مشکلات و مصائب مردم باشد از همان ابتدا با اشکال ماهوی روبرو است، در واقع خانه ملت نیست زیرا بسیاری را رد صلاحیت کردند تا افراد خاص و منظور شده ای بتوانند راه یابند و چنانکه پیداست اکثریت مردم سهمی در آن ندارند و به شدت مورد سوال و شبهه است.

خانه ملت به ترفند و با تیغ نظارت استصوابی در اختیار کسانی قرار گرفته است که برخی راه یافتگان و بخصوص رئیس آن در معرض اتهاماتی هستند که بی تردید از شأن مجلس طراز انقلاب می کاهد و نمی تواند داعیه حمایت از محرومان را سر دهد.

چنانچه نماینده گچساران و باشت را به فساد و یا حواله دادن به نامه وزارت اطلاعات در یک پروسه عجیب و غریب و در حالی که از فیلتر نظارت استصوابی و تائیدیه وزارت اطلاعات و سایر ارگانها گذشته بود با بدعتی عجیب تر ضمن تایید اعتبارنامه در کمیسیون تحقیق در صحن مجلس به رای گذاشته و با لابی، اعتبارنامه وی را رد می کنند؛ می بایست شورای نگهبان و وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی و سایر ارگانها پاسخگو باشند که چرا همان ابتدای امر و قبل از انتخابات و رای مردم با پرونده هایی که ذکر میشود در عدم صلاحیت وی اقدام نکردند؟ کما اینکه آنچه تا کنون طرح شده است و بیشتر از آن هم همان زمان مطرح بود ولی وی تائید شد و جمعبندی کمیسیون تحقیق هم بر تائید ایشان صحه گذاشت اما در عین ناباوری در عمل غیر قانونی مجلس و انفعال رئیس و هیئت رئیسه و با زور و ضرب دیگران به صحن رفته و حتی با ادعای شفافیت، جلسه غیر علنی برگزار کرده و مبادرت به حذف نماینده یک شهر می کنند و مردم را در بهت و حیرت فرو برده اند. اگر بنا بر یقه گیری و جامه درانی است، دیگرانی هم در مجلس هستند و رئیس مجلس هم مورد اتهام است و اسلام و عدالت و انسانیت و دموکراسی و .... اقتضا می کند که اعتبار نامه آنان هم مورد سوال قرار گیرد.

آیا با خود فکر نکرده اند و یا بزرگترهایشان به آنان گوشزد ننموده اند که با امید مردم و رای مردم و آینده ای که باید برای بهتر شدن اوضاع در این شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی و جولان بیماری به آن دل بست چه کرده اند و با این همه ندانم کاری و هدر دادن رای و وقت و امید مردم و خطای محرز بی قانونی مجلس چگونه باید به احیای امید در دل مردم پرداخت؟

صندوق رای که باید نشانه دموکراسی باشد مورد هجمه قرار گرفته و تیر و ترکش و خنجر و شمشیر شده برای دریدن و زخمی کردن مردمی که تعلقات سیاسی و یا دلبستگی های آنان با راه یافتگان فعلی مجلس نمی خواند، طایفه کم مایه به خیال خود طراز انقلابند و درست رای مردم را هدف قرار داده اند، بفرمائید رای مردم چه ارزشی نزد مجلس مثلاً انقلابی دارد که در این وانفسا اولین قربانی رای غیر قانونی مجلس مردمند.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گچساران اعلام می دارد به اعتلای انقلاب و ایران می اندیشیم و در پهنه‌ی معرفتی و فرهنگی‌ و سیاسی کلانتر از این مرزهای خیالی نوبنیاد و حقیر و خلاف قانون، بالندگی ایران عزیز و شهرمان را در میانه‌ی تمام این تیرگی‌ها خواستاریم تا با احترام نهادن به رای و نظر مردم، آفتاب مهر و برادری و برابری و عدالت را فروزنده تر به تماشا نشسته و مطمئن از مشارکت خود در سرنوشت کشور باشند.

زمان و تاریخ داورانی سخت‌گیرند که هیچ مدارا نمی‌کنند با این خیره سری ها و ذبح صندوق رای را در مسیر فشار بیگانگان بر انقلاب و نفوذ در خانه ملت ارزیابی می کنیم.

با فساد از هر نوعی و هر کسی باشد باید با جدیت و سختگیرانه برخورد کرد؛ با همه آنهایی که متهم هستند بدون تبعیض و یا امتیاز ویژه ای در مجلس چه نماینده و چه رئیس و هیئت رئیسه باشند با جدیت برخورد شود.

۲۰/۴/۹۹ شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شهرستان گچساران

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها