یادداشت
گفتگو و گزارش

«نقش دکتر غریب‌پور در توسعه استان»

«نقش دکتر غریب‌پور در توسعه استان»

بابک پادیاب - تجربه نظریات توسعه از گذشته تا به امروز نشان داده است که دستیابی به توسعه در هر سطح و با هر هدفی، نیازمند برنامه ریزی اصولی، کار آمد و اجرایی دقیق است. برداشتن فاصله مهم بین توسعه و محرومیت نیازمند انسانهای با تدبیر، منطقی و علمی است.

استان ما با وجود برخورداری از شرایط مستعد توسعه، نتوانسته است به سطح مطلوبی از توسعه دست یابد. صاحبنظران عوامل اصلی توسعه را منابع زیر زمینی، سرمایه، فن آوری و منابع انسانی می‌دانند که استان ما از این چهار عامل از منابع زیر زمینی خوبی مثل نفت برخوردار است که در خدمت کل کشور است و کمتر منافع آن به استان رسیده است و در مورد سایر منابع زیر زمینی تا کنون اقدامی شکل نگرفته است. و از جهت عامل دوم توسعه یعنی «سرمایه» استان در رنج شدید است چون وضع اقتصادی مردم حال و روز خوبی ندارد و از آن سو سرمایه گذاران بیرون از استان به دلیل محرومیت و ریسک بالا، حاضر به سرمایه گذاری در استان نیستند. و از جنبه عامل سوم توسعه «فن آوری» هم شرایط به گونه ای است که تا کنون از فن آوری های نوین بی نصیب بوده ایم. و اما در مورد عامل چهارم توسعه، یعنی نیروی انسانی، از قابلیتهای خوبی برخورداریم ولی دو عامل باعث آسیب به این نیروها شده است:

۱-فرهنگ بسیار بد تخریب که عادت ما شده است و خودزنی میکنیم و ۲-مساعد نبودن یا فرصت ندادن تجربه اندوزی مدیریتی در سطح ملی. اکنون فرصتی فراهم شده است تا تعدادی از نیروهای انسانی و کار بلد استان در سطح ملی ایفای نقش نمایند. حالا چقدر این افراد به فکر کمک به دیگر نیروهای درون استانی و توسعه هستند، خود بحث دیگری است. اما یکی از این نیروها دکتر غریب پور است که توانسته در سطوح مختلف مدیریتی موفق عمل کند وهمزمان به دو عامل نیروی انسانی و توسعه منابع زیر زمینی در توسعه استان توجه ویژه نماید. او در سطح ملی کارهای عظیمی انجام داده است که در طول دو هفته دو افتتاح با حضور ریس جمهور بیانگرتلاش او است، تلاشی «توسعه گرایانه» که گزارش ان مورد توجه ویژه ریس جمهور قرار گرفته است.

از مهمترین اقدامات دکتر غریب پور در بحث توسعه استان میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

۱-هفت هزار کیلومتر مربع از مساحت استان تحت عنوان «پهنه اکتشافی دنا» به شرکت مشاور داده شده تا معادن زیر زمینی شناسایی گردد و جهت بررسی به «ایمپاسکو» ارسال شود. ۲-مهیا نمودن طرحهای مطالعاتی جهت احداث صنایع مرتبط با مواد معدنی «سلیستین» و «بوکسیت» تا پایان مرداد ماه و فراخوان سرمایه گذار برای معادن گچ استان. ۳- افتتاح کارخانه «Hهک هیدراته» چرام در دهه فجر امسال. ۴-اقدام به فعال سازی ۱۴ معدن کوچک مقیاس استان تا پایان شهریور ماه

اکنون همه ما وظیفه داریم تا در جهت توسعه استان گامهای اخلاقی - اجتماعی برداریم و از همه کسانی که تلاش می کنند تا استان آبادتر شود قدردانی و تشکر نماییم.

(مطلب منتشر شده نظر نویسنده است و انتشار آن به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نمی‌باشد)
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها