یادداشت
گفتگو و گزارش

افشاگری «اسماعیل افشون» درباره تخلفات داوری استان/ نورچشمی‌هایی که بدون قضاوت در طول فصل به کشور معرفی می‌شوند! / با ابلاغ داوری کشوری پسر «افشاریان» شوکه شدم!

افشاگری «اسماعیل افشون» درباره تخلفات داوری استان/ نورچشمی‌هایی که بدون قضاوت در طول فصل به کشور معرفی می‌شوند! / با ابلاغ داوری کشوری پسر «افشاریان» شوکه شدم!

رئیس اسبق کمیته داوران هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد از برخی تخلفات در عرصه داوری فوتبال این استان پرده برداشت.

به گزارش افتونیوز، این روزها حاشیه‌های مربوط به هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد داغ داغ است و هیئتی که قرار بود فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد را با تدبیر داور بین‌المللی «خداداد افشاریان» پیشکسوت سر و سامان دهد نه تنها کار شاقی برای فوتبال نکرده بلکه به گفته کارشناسان و اهل فن هر روز بیش از گذشته دچار تلاطم و حاشیه شده است.

در همین خصوص برخی از داوران قدیمی و همچنین همکاران سابق هیئت که از وضعیت کنونی ناراضی و خسته شده و منتقد هستند لب به انتقاد گشوده‌ا‌ند تا بلکه هیئت فوتبال استان به خود آمده و از مسیر کنونی به ریل خدمت و توسعه فوتبال استان بازگردد.

به همین منظور اسماعیل افشون رئیس سابق کمیته داوران استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با فارس از وضعیت کنونی هیئت فوتبال و همچنین تخلفاتی که صورت گرفته سخن به میان آورد.

افشون می‌گوید: چند ماهی بعد از کناره‌گیری از کمیته داوران با هجمه‌ای از سوی داوران مواجه شدم که آقای افشاریان فرزندش را برای معرفی به رده‌های پایه کشور برای قضاوت به فدراسیون فوتبال معرفی کرده و عنوان نموده در سال ۹۴ در زمان مدیریت بنده درجه ۳ گرفته است.

رئیس اسبق کمیته داوران هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اینجانب در طول دوران مسئولیت ریاست کمیته داوران به روایت دوست و دشمن هرگز بدون ضوابط داوری را به فدراسیون فوتبال معرفی نکردم و لذا با اولین ابلاغ کشوری پوریا افشاریان شوکه شدم.

وی گفت: برای مطالبه به حق داوران شخصا با مسئولان وقت کمیته داوران فدارسیون صحبت کرده و خواستار شفاف سازی در این مورد شدم که آقای افشاریان عنوان کرد پوریا در سال ۹۴ در کلاس داوری درجه ۳ در شهر بهمئی شرکت کرده است.

افشون خاطرنشان کرد: در صورتی که طبق تصاویر روز اختتامیه کلاس که آزمون کتبی و تست آمادگی جسمانی و ارائه گواهی شرکت در کلاس مذکور به داوران داده شده پوریا افشاریان در کلاس حضور نداشته است.

وی گفت: نکته بعد فیش دریافتی بوده که سرپرست کلاس موظف است از شرکت کنندگان اخذ کند که گواه این است پوریا افشاریان در کلاس فوق شرکت نکرده و دوم اینکه طبق ضوابط پرداخت هر وجوهی به صورت دستی خلاف مقررات است و روال به این صورت است که کمیته داوران استان بر اساس درخواست شهرستان‌ها مجوز کلاس از فدراسیون می‌گیرد و هیئت شهرستان مجری برگزاری کلاس است.

وی گفت: شهریه داوران برای کلاس های داوری به صورت فیش بانکی به حساب هیئت شهرستان واریز می‌شود بنابراین بر فرض اینکه پوریا افشاریان به گفته پدرش در کلاس فوق شرکت کرده چرا در سالهای ۹۴، ۹۵ و ۹۶ هیچ‌گونه قضاوتی نداشته و خود را به کمیته داوران معرفی نکرده است.

افشون تصریح کرد: بنابراین وی داور غیر فعال تلقی می‌شود و در نتیجه پس از صحبت با کمیته داوران مشخص شد که او در آن مقطع فاقد درجه ۲ داوری می‌باشد و البته فدراسیون در آن فصل دیگر از پوریا افشاریان استفاده نکرد.

این عضو هیئت رئیسه اسبق هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این اتفاق پایان کار نبود و باز هم برای نفرات دیگری نحوه ارتقای داوری در زمان مدیریت خداداد افشاریان شبهه برانگیز بوده است.

افشون افزود: در زمان مدیریت من در کمیته داوران کلاس داوری درجه ۳ به ۲ در شهرستان کهگیلویه برگزار شد و باید پرسید ۲ نفر از داورانی که در این دوره مردود شدند چگونه در کلاس داوری درجه یک شرکت کرده‌اند لذا چه خوب است هیئت فوتبال استان جهت تنویر افکار عمومی شفاف سازی کند.

وی گفت: من ناکارآمدی آقای خداداد افشاریان را از همان ابتدا پیش بینی کرده بودم که با پیشنهاد ایشان برا قبول مسئولیت خزانه داری هیئت فوتبال مخالفت کردم هر چند هنوزم معتقدم سرپرستی ایشان در آن برهه غیر قانونی بود چرا که طبق اساسنامه پس از رفتن پرویز موسوی نائب رئیس اول می‌بایست سرپرست هیئت فوتبال می‌شد که نایب رئس اول هیئت وقت عبدالکریم قاضی‌فر بود نه خداداد افشاریان و نکته دوم نائب رئیس توسط مجمع می‌بایست انتخاب می‌شد در پروسه‌ای غیر قانونی و خلاف دستورالعمل‌ها این گونه نشد.!!

وی گفت: نکته جا مانده از کلاس درجه ۲ به یک دهدشت این که هیچ گاه در زمان مسئولیت این ریسک را نکردم که کلاس فقط با ۱۵ نفر تشکیل شود چرا که طبق قوانین حداقل شرکت کنندگان باید ۱۵ نفر باشد و اگر هر کسی مدارکش مشکلی داشته باشد و به زیر ۱۵ نفر ریزش کند از رسمیت خواهد افتاد و حق دیگران ضایع می‌شود و کلاس باطل می‌شود.

افشون افزود: حال با توجه به مشکلات اقتصادی چه کسی پاسخگوی داوران متضرر شده خواهد بود و از همین جا از ارکان قضایی فدراسیون فوتبال می‌خواهم به تخلفات احتمالی موارد فوق ورود کند تا دیگر شاهد موارد این چنینی نباشیم.

وی در ادامه انتقاد از عملکرد خداداد افشاریان در هیئت فوتبال استان افزود: نکته دیگر در مورد کلاس دو به یک آقایان برزین و رمضانی است که ۲ سال پیش در کلاس درجه ۳ شرکت کردند حال چه طور و چگونه در کلاس ۲ به یک چرام شرکت کرده‌اند که مستندات آن جهت درج در رسانه موجود است.

رئیس اسبق کمیته داوران استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان در خصوص عملکرد خود در این هیئت اظهار کرد: هیچ داوری در دوره مدیریت ما بدون عملکرد و بیلان کاری در استان به کشور معرفی نمی‌شد اما در حال حاضر بر خلاف رویه سابق شاهد معرفی نور چشمی‌هایی هستیم که در طول فصل ۲ قضاوت هم در استان و شهرستان خود ندارند.

منبع فارس
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 کیان 1399/4/24 16:4:29

    چرا مراجع قضایی و صدا وسیما ورود نمی کنن؟؟ دیواری که از حالا کج بخاد بره بالا ، فرداشم معلومه چی میشه .....

    پاسخ
  • 2 البرز 1399/4/24 15:49:56

    خته خوارتر مکن افتو نیوز . چند گرفتی بگو بدونیم ؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها