یادداشت
گفتگو و گزارش

کلاف سردرگم انتخاب شهردار دهدشت/ قرعه کار به نام چه کسی زده خواهد شد؟

کلاف سردرگم انتخاب شهردار دهدشت/ قرعه کار به نام چه کسی  زده خواهد شد؟

افتونیوز - انتخاب شهردار به عنوان یکی از وظایف اصلی و رسالت های کاری شوراهای اسلامی در مناطق شهری مطرح است. داستان انتخاب شهردار دهدشت در این‌ روزها دارای حاشیه های مختلفی بوده است.

شورای پنجم شهر دهدشت پس از انتخاب اسفندیار برخه که در طی ماه های اخیر و در فضای کاملا ملتهب و پر حاشیه به صورت مداوم خبر عزل یا استعفای وی بود اما بالاخره برخه به مجموعه آبفای استان برگشت و از شهرداری دهدشت خداحافظی کرد.

بعد از رفتن برخه از شهرداری گزینه های مختلفی از گوشه و کنار شنیده می شود اما همچنان همگی در پیچ و خم تایید و تکذیب باقی مانده اند و گویا قرار نیست گره کور و در هم پیچیده انتخاب شهردار دهدشت باز شود.

یکی از اولین افرادی که از ابتدا نامش بر سر زبان ها بود بیت الله حسینی؛ اصولگرا، عضو سابق شورای شهر دهدشت اما به دلیل نارضایتی های که در گذشته از عملکرد وی وجود داشت از ابتدا چندان جدی تلقی نشد.

محمد علی آروس معاون عمرانی فرماندار از گزینه های مطرح شده در روزهای اخیر بود اما تاکنون اخبار دقیقی درباره صحت و سقم آن نرسیده است.

از دیگر گزینه ها پرویز الهی کارمند تامین اجتماعی، فعال اقتصادی و از سهام داران و مالکان پمپ بنزین در شهرستان می باشد اما نداشتن رزومه اجرایی سبب شد استقبالی از وی نشود.

اما گزینه دیگر که توسط دو نفر از اعضای شورای شهر مطرح شده بیژن خدیوی فر مدرس دانشگاه و از متولیان نظام مهندسی در شهرستان کهگیلویه است وی پیش از این ریاست مسکن و شهرسازی و ریاست نظام مهندسی دهدشت را عهده دار بوده است اما از جدی بودن انتخاب وی نیز اطلاع چندانی در دست نیست.

از ددیگر گزینه های مطرح شده فرزاد بابکان پور دانشجوی دکتری شهرسازی و از کارکنان شهرداری یاسوج و مامور به خدمت در دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد می باشد.

سید عنایت جهان آرا رییس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان شهرستان کهگیلویه نیز ازگزینه های بود که اعضای شورای شهر نزدیک به نماینده پیگیر انتخاب وی بودند ولی به نظر می رسد در طی روزهای اخیر این اعضا به سمت سید حجت الله تقوی مفرد چرخش پیدا کرده اند. تقوی مفرد که هم اکنون در سمت معاون و قائم مقام شهرداری دهدشت فعالیت می کند پیش از این در مقطعی سرپرست شهرداری دهدشت بوده است. شنیده ها حاکی از آن است که وی در حال حاضر جدی ترین گزینه حامیان نماینده در شورا می باشد.

اما حمایت جدی از طرف نماینده به نظر می رسد سبب واکنش برخی دیگر از اعضای شورا شهر خواهد شد.

ایرج کاظمی جو ریاست اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه نیز این روزها توسط رسانه ها مطرح شد وی که پیش از این به ترتیب برای تصدی فرمانداری کهگیلویه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان نیز ناکام بود به نظر می رسد به دلیل نامرتبط بودن مدرک تحصیلی و همچنان تمایل نداشتن اکثریت شورای شهر شانس چندانی نیز نخواهد داشت.

جواد ویسی اصل جوان ترین گزینه، دکترای مدیریت دانشگاه تهران و بورسیه وزارت کشور نیز توسط تعدادی از اعضای شورای شهر حمایت می شود و در روزهای اخیر در محافل نزدیک به شهرداری از وی نام برده می شود‌.

فرآیند انتخاب شهردار دهدشت هر اندازه طولانی تر می شود گرایش بیشتر به سمت گزینه های تخصصی تر می رود سپهدار بوذرجمهری که مهندس عمران است و پیش از این در سمت هایی مانند: معاونت بنیاد مسکن کهگیلویه، ریاست بنیاد مسکن شهرستان بهمئی را عهده دار بود و هم اکنون در سمت معاونت بنیاد مسکن شهرستان بویراحمد فعالیت می کند نیز برای تصدی شهرداری دهدشت در کنار سایر گزینه ها مطرح شده است.

حال به نظر می رسد در شرایط تعدد و تکثر گزینه های روی میز سبب سردرگمی و پیچیده تر شدن کلاف انتخاب شهردار خواهد شد.

طبیعتا هر کدام از افراد مطرح شده حامیانی در میان اعضای شورای شهر دارند.

این در حالی است که «محمد آران پور» درمصاحبه با خبرنگار افتونیوز پیش از این گفته بود: تعداد گزینه های داوطلب متصدی شهرداری دهدشت دقیقا مشخص نیست، به دلیل اینکه عده‌ای از طریق رسانه ها و فضای مجازی معرفی می شوند، عده ای حضور خود را از طریق واسطه ها وعده ای هم شخصا اعلام حضور کرده اند.

تا این لحظه از طریق نامه رسمی فقط یک نفر و آن هم از شمال ایران رزومه و برنامه کاری خود را به دفتر شورا فرستاده و ساکن استان نیست.

شورای شهر در این روزها سعی دارد شهردار را انتخاب نماید اما برای به پایان رساندن این عملیات درگیر ملاحضات سیاسی و منطقه ای قرار گرفته است اما چیزی که در نهایت انتظار شهروندان و مردم است انتخاب شهرداری متخصص و آشنا به امور شهری و فارغ از اهرم های سیاسی و قدرت های بیرون است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 32 نظر

  • 1 کارمند شهرداری 1399/5/5 3:10:46

    من که فاتحه این شورا را همون موقع که برخه را انتخاب کردند خواندم. آخه شورایی که آدمی را انتخاب میکنه که هیچ تخصص و کارآمدی و مدیریتی نداشت دیگه هیچ انتظاری ازش نمیره.

    پاسخ
  • 2 مهندس بهداشت 1399/5/5 3:8:18

    برخه نشون داد که هر کسی میتونه شهردار بشه. آخر سر هم به جای پاسخگویی به مردم با دعوت نماینده پیروز انتخابات، یه پست بالاتری بگیره . انگار هر کس تو این مملکت بدتر کار کرد جایگاه بالاتری بهش میدن

    پاسخ
  • 3 دهدشتی 1399/5/5 3:6:14

    اگه قرار باشه مثل برخه مدیریت کنه همه این گزینه ها میتونن شهردار باشند و خیلی بهتر کار کنند. حتی رفتگرهای شهرداری که پایین ترین رده کارمندی در شهرداری هست هم بزارن شهردار بدتر از برخه نمیشه. ولی شورا نشون داد که خروجیش شهرداری مثل برخه هست. پس مردم زیاد دل به انتخاب یه شهردار قوی از سوی این شورا نبندند. کلا این شورا را تموم شده بدونید.

    پاسخ
  • 4 مهدی 1399/5/5 0:53:6

    متاسفانه شما گزینه ها رو با دقت نام نبردی و به نوعی جناب مهندس بخشنده که الان شهردار ناحیه یاسوج می باشند و از هر نظر امادگی خدمت به دهدشت بزرگ رو دارد اونم با تخصص و مسایل درامد زایی نه با حرفایه خوشگل به نظر من اعضای شورا دهدشت ب به ایشون اعتماد کنن جوابشو یقیناا خواهند گرفت

    پاسخ
  • 5 کریم 1399/5/5 0:42:44

    قرعه بنام هرکی بیفته باز دهدشت همان ده در دشتی که بوده خواهد ماند من دهدشتی نیستم اما به دلیل کارم سفرهای بسیار زیادی به دهدشت و کلا کهگیلویه داشتم وقتی بلاد شاهپور را میبینم نمیدانم باید لذت ببرم یا حسرت بی توجهی مسئولین بی خیال رو بخورم دهدشت سالهاست که دچار آفتی شده به اسم مهاجرت انگار این شهر از دایره جاذبه زمین بدور است و فقط دفع میکند... بگذریم... تا زمانی که نخبه های دلسوزی در این شهر نمانند هیچ شهرداری نمیتواند تغییری ایجاد کند. صاحبان قدرت سالهاست که بر تعصبات و احساسات مردم سوارند اینها دنبال منافع خود هستند نه شهر برایشان مهم است نه مردم دوستان محترم از برادران و خواهران و فرزندان خود بخواهید که بجای مهاجرت به یاسوج و شیراز و اهواز و اصفهان و تهران ومابقی شهرها در زادگاه خود بمانند و چنان آبادش کنند گه نگین جنوب شود. دلم برای استانی میسوزد که جمعیتش اندازه یک منطقه از مناطق چندگانه تهران هم نمیشود و چندین برابر دارای منابع نفت و گاز و معادن و اب و زمین های حاصلخیز است و با تمام روابط سببی و نسبی که باهم دارند اما بجان هم انداختنشون و در فقر و بدبختی دست و پا میزنند به قول خودمون نه غیرت امون ایه و نه زونیم ایکنه یاری

    پاسخ
  • 6 ناشناس 1399/5/4 22:35:20

    مهندس بهزادیان که در حال حاضر سرپرست هست فکر کنم گزینه مناسبی باشن جون انسانی پاک و به دور از چپ و راستی و باسواد هستن

    پاسخ
  • 7 ناشناس 1399/5/4 20:41:0

    امیدوارم منتخب شورا بتونه از دروس پنجم دبستان ۱۰ بیاره

    پاسخ
  • 8 بویراحمد 1399/5/4 20:12:40

    در جواب اون آقا که گفته باید یکی از حوزه ثلاث انتخاب بشه به عنوان شهردار: شهر دهدشت بیشتر جمعیتش از حوزه بویراحمد هست. هر وقت شهرهای ثلاث نشین لنده و سوق و ... یک بویراحمدی را به عنوان شهردار انتخاب کردند اون وقت دنبال انتخاب شهردار ثلاثی باشید. هر چند میدانم بویراحمدیها مثل شما در تعصبات قومیتی گرفتار نیستند. البته من مثل خودت جوابت را دادم.

    پاسخ
  • 9 دانش آموز 1399/5/4 20:10:19

    برگردید به گذشته و یکی مثل آقای عزیزی را انخاب کنید. اصلا به آقای عزیزی پیشنهاد بدید شاید دوباره دلش بسوزه و بیاد برای دهدشت کاری انجام بده.

    پاسخ
  • 10 ناشناس 1399/5/4 20:9:5

    شهردار بعدی هم میاد و یکسال میماند و چند نفر را مشغول بکار میکند و چند پیمان به دوستانش یا اعضای شورا میده و بعدش هم میره و در سوابقش مینویسه شهردار دهدشت. همین

    پاسخ
  • 11 ناشناس 1399/5/4 20:6:41

    گزینه موحد شهردار آینده دهدشت هست

    پاسخ
  • 12 دوست رسانه ای 1399/5/4 20:5:53

    این بازی ها و اسامی چیه زدی افتونیوز؟ بابا این ها همش سیاه بازیه. الان همه اعضای شورا منتظر تلفن موحد هستند که گزینه خودشو مشخص کنه تا اینها بهش رای بدهند. میگی نه یه چند روز دیگه که شهردار را انتخاب کردند به حرفم می رسی

    پاسخ
  • 13 ناشناس 1399/5/4 20:3:45

    بابا این که کاری نداره مثل دفعه قبل با یک تلفن شهردار انتخاب کنید شما که یک بار این کار را انجام دادید برای بار دوم هم این کار را بکنید!!!

    پاسخ
  • 14 دهدشتی 1399/5/4 20:2:32

    از بین افرادی که معرفی شده اند فقط دو سه نفر این قابلیت را دارند که شهردار بشوند. البته اگر بازی های سیاسی و دستهای پشت پرده بخواهند تصمیم بگیرند مطمنا همه این افراد میتوانند شهردار بشوند جون همون افراد سیاسی آنها را معرفی کردند. شورای یک بار از انتخاب سیاسی آقای برخه ضربه خورد امیدوارم این بار یک گزینه متخصص را انتخاب کنند. هر چند تا انتخابات شورا در سال آینده فرصت کمی هست اما ممکنه شورای اینده هم با توجه به عملکرد شهردار منتخب دنبال تثبیت آن باشد.

    پاسخ
  • 15 ناشناس 1399/5/4 19:59:45

    چرا شورای شهر دهدشت جلسات خود را علنی برگزار نمیکند تا مردم در جریان عملکرد آنها قرار بگیرند؟ شورای شهر یاسوج هر روز اخبار جلسات خود را با حضور خبرنگاران در سایتها منتشر میکنند.

    پاسخ
  • 16 در جواب هاشمیان 1399/5/4 19:58:27

    برادر مگه تو دهدشت زندگی نمیکنی؟ مگه نمیدونی افراد توسط رای طایفه ای انتخاب میشن؟ رقابت در انتخابات شورای شهر در اصل رقابت طوایف هست. متاسفانه طوایف به جای انتخاب افراد توانمند برای شورا، افراد ضعیف را انتخاب میکنند و بدنامی این انتخابها هم برای طوایف میماند.

    پاسخ
  • 17 محمد هاشمیان زاده 1399/5/4 19:54:51

    سه سالش را که برخه بر باد داد این یکسال را هم یکی دیگه برباد میده مهم این هست که این شورا خودشون را فدای امثال برخه کردند و اعتبار و آبروی خودشون را برباد دادند. مطمن باشید یک نفر از این افراد در شورای دور آینده رای نمیاره. واقعا چه کاری برای شهر انجام دادند که انتظار دارند دوباره مردم بهشون رای بدند؟ حتی همون ظایفه خودنون هم بهتون رای نمیدن.

    پاسخ
  • 18 عابدیان 1399/5/4 19:52:11

    اگر قالیباف و کرباسچی و افشانی و حناچی و بهترین شهردارهای ایران را هم برای ذهذشت بیارید هیچ کاری نمیتونند بکنند. اعضای شورا هم فقط دنبال بازی های سیاسی خودشون هستند و مطمن باشید افراد این شورا دیکه عمرا رای نمیارند

    پاسخ
  • 19 بچه گلزار 1399/5/4 19:49:32

    من تو انتخابات به آقای دیدار و آرانپور و سخن سنج و تقوی و دو نفر دیکه که انتخاب نشدن رای دادم. انتظار دارم شهرداری که انتخاب میکنید بتواند در جهت خدمت به مردم همل کتد. همین محله گلزار هر شب اینقدر بوی بد فاضلاب هست که آدم نمیتونه نقس بکشه. همین که یک فرد دلسوز که دنبال حل مشکلات باشه را انتخاب کنید کافی هست. وقت کشی نکنید که بعدا دنبال بهانه باشید. الان تابستان هست و فصل کار هست تو زمستان که باد و باران هست کاری انجام نمیشه

    پاسخ
  • 20 سیدجلال 1399/5/4 19:45:23

    اعضای محترم سشورای شما را به خدا قسم میدم که دنبال یک شهردار خوب و توانمند باشید که بتواند مشکلات شهر دهدشت را حل کند. مردم دهدشت به شما اعتماد کردند از اعتماد آنها سواستفاده نکنتید که باید در فردای قیامت جوابگو باشید

    پاسخ
  • 21 انتی بویر 1399/5/4 19:43:46

    آقایان شورای شهر دهدشت: تو سه سال گذشته برخه که از حوزه بویراحمد بود به عنوان شهردار انتخاب کردید حالا باید یک شهردار از حوزه ثلاث انتخاب کنید. مطمن باشید اگر این کار را نکنید در دور آینده حتی یک نفر از حوزه ثلاث به شما رای نخواهد داد و نمیزارند که برای کسب رای به خونه هاشون برید.

    پاسخ
  • 22 کارمند شهرداری 1399/5/4 19:41:52

    من که شنیدم هم بالوایه و تقوی گزینه مورد نظر خود را معرفی و به شدت دنبال انتصابش هستند و از سوی دیگر آذریان و جمشیدی هم دنبال گزینه ای هستند که خودشون مهعرفی کردند. فقط تو این وسط نمیدونم نقش آرانپور و سخن سنج چی هست؟ البته آقای دیدار مثل اینکه گفته من گزینه ندارم و هر کس که شایسته بود و برنامه داتشت من بهش رای میدم

    پاسخ
  • 23 مطلع 1399/5/4 19:39:41

    آقای بالوایه تو شورا تعیین کننده است و بقیه فقط تبعیت می کنند. بالوایه فقط دنبال تعیین شهرداری است که از خودش حرف شنوی داشته باشه براش مهم نیست که واقعا ادم متخصص و کاربلدی باشه همینکه ازش حرف شنوی داشته باشه براش کافیه

    پاسخ
  • 24 ناشناس 1399/5/4 16:58:18

    یه مقدار از هنر دیگر کاندیداها هم بنویسد.از این و اون آویزون شدن و رییس یه اداره شدن در دهدشت و هزینه کردن اعتبارات دولت هم شد رزومه؟با این رزومه ها بدهی شهرداری دهدشت ۸ ماه دیگه چهار برابر هست

    پاسخ
  • 25 ناشناس 1399/5/4 16:38:37

    دوست عزیزی که هدف مند قلم می زنی یا قلم را برای نانی به حرکت در می آ وری.در خصوص آقای الهی چنان نوشته ای که گویا بقالی را معرفی می نمایی اولا ایشان فقط در صورت اجماع شورا و در خواست از ایشان چنین مسئولیت سنگینی را خواهد پذیرفت که بعید است چنین اجماعی صورت پذیردثانیا ایشان زمانی که امثال جنابعالی به دنیا نیامده بودید فارغ التحصیل علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، فارغ التحصیل مهندسی عمران و پارسال فارغ االتحصیل علوم پزشکی دانشگاه بوشهر وبا ۲۷ سال سابقه اجرایی مسئول فنی و مهندسی اداره کل تامین اجتماعی استان می باشد.ضمنا ایشان شب خوابی روی صف بنزین را جمع و اولین جایگاه سی ان جی را در کهگیلویه تاسیس نمود.وی انبوه ساز و کار آفرین شهر دهدشت با اشتغال ۳۰ نفر در حال حاضر می باشد.قلم را پاس دارید

    پاسخ
  • 26 همشهری 1399/5/4 16:31:54

    کاظمی جو تخصص اش چیه همزمان برا همه جا رایزنی میکنه و لینک برقرار میکنه یکم برا خودت و عزت نفس ات حرمت قائل باش نیرو اصلی موحد هم خود ایشون هست دستت برا همه رو شده

    پاسخ
  • 27 لوکاس 1399/5/4 16:28:13

    شورا ناچارا با موحد هماهنگ باشه ایشون نماینده هستند و باید نظر بدهند قطعا گزینه نماینده خواهد شد

    پاسخ
  • 28 ر_ر 1399/5/4 16:26:8

    شهرداری ورشکسته چی داره که این همه سروصدا شده و این همه داوطلب

    پاسخ
  • 29 یک‌ از نامزد ها 1399/5/4 16:24:0

    اعضای شورا از ترس مرگ دارن خودکشی می کنند.واقعا انتخاب یک شهردار جامع کار سختی نیست.اعضای شورا باید بدانند که فقط از چسب رازی همه راضی هستند و با قول به همه دادن فقط خودشان را خراب می کنند.ضمناباید بدانند که شهرداری حلوایی نذری نیست که هر کس در بزند و طالبش باشد.بدهکاری شهرداری و منابع درآمدی شهردار را اعلام و عنوان بدارید هر کس مشکلات را حل نکند حقوقی هم دریافت نمی کند تا مدعیان واقعی خدمت به مردم مشخص شوند

    پاسخ
  • 30 مهندس 1399/5/4 16:0:55

    آقای آران پور و بالوایه به گزینه موحد رای ندهید

    پاسخ
  • 31 زندگی 1399/5/4 16:0:13

    موحد چه از جون شورا میخواد

    پاسخ
  • 32 دهدشت 1399/5/4 15:59:41

    جمشیدی و آذریان دنبال تقوی هستن

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها