یادداشت
گفتگو و گزارش

عصر مابعد تاج‌گردون و گزینه‌های پیش رو/ چه باید کرد؟

عصر مابعد تاج‌گردون و گزینه‌های پیش رو/ چه باید کرد؟

تحریریه سیاسی افتونیوز -  غلامرضا تاج گردون مرد قدرتمند سالهای اخیر مجلس  با همه پیچیدگی ها و ظرافت های خاص خود آنچنان موفق بود که تا به امروز نام  هیچکس  به اندازه وی  در فضای سیاسی استان  شنیده نشده است. او با  همه مخالفان و موافقان اش فیگور جدیدی از کنشگر سیاسی را در ذهن جوانانی که در سر سودای سیاست دارند ترسیم کرد اما به هر عنوان وی امروز دیگر در مجلس نیست.

با پایان یافتن پروژه رد اعتبارنامه تاج گردون  ابتدا موجی عاطفی و احساسی   در بین حامیان وی حاکم بود اما هر چه زمان گذشت هواداران وی از آن جو عاطفی فاصله گرفته و امروز در پی پرسش [چه باید کرد؟] افتاده اند.

در پاسخ به سوال بالا تاکنون جواب مشخصی وجود ندارد و همه چیز در حد و حدود شنیده ها و گمانه زنی است اما برخی تحلیل ها حاکی از آن است  تاج گردون به هر طریق ممکن در انتخابات میان دوره مجلس ثبت نام خواهد کرد و تمام تلاش خود را برای بازگشت به بهارستان انجام خواهد داد اما بعید به نظر میرسد حتی با وجود حضور وی در میان دوره مجلس گزینه آلترناتیو در استراتژی آنها جای نداشته باشد.

اولین واکنش بعد رد اعتبارنامه معرفی ساسان تاج گردون بود. موضوعی که جدی یا غیر جدی همچنان مطرح است. ساسان  که ریاست سازمانه برنامه و بودجه استان فارس و  معاونت وزارت میراث فرهنگی را در کارنامه خود دارد و در صورت حضور وی در انتخابات و قبولی در آن،  او‌ بعنوان سومین نماینده از تبار تاج گردون ها وارد مجلس می شود.

از دیگر اسامی مطرح شده در میان حامیان تاج گردون عبدالرحیم رحیمی فرماندار سابق  گچساران است. رحیمی که دوست دوران دبستان و هم رزم تاج گردون در جنگ  بوده همواره رابطه نزدیک ای با وی داشته است. او به سبب حمایت های تاج گردون   مزه واقعی فرماندار بودن را چشید و نماد یک فرماندار مقتدر شد.

توصیف های  تاج‌گردون از وی در مراسم تودیع و معارفه فرمانداری گچساران نشان از رابطه  عاطفی میان این دو است.

رحیمی علاوه بر این معاون استانداری لرستان  و فرماندار ویژه بروجرد را  در کارنامه خود دارد.

هادی زارع پور از دیگر گزینه های است در  گوشه کنار  نام وی برای کاندیداتوری ۱۴۰۰ شنیده می شود.

زارع پور از اوایل دولت تدبیر و امید بعنوان یکی از مهم ترین نیروهای تاج گردون بعنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان فعالیت می کند و به نسبت دیگر نزدیکان وی ارتباط بهتری با اصلاح طلبان دارد

زارع پور  برخلاف رحیمی همواره مدیری کم سروصدا بوده است.

اما در نهایت حسن نوروزی جوان ترین گزینه جایگزینی تاج گردون است. وی  سابقه مدیریت ۶ ساله بر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی(برنامه وبودجه) استان کهگیلویه و بویراحمد  و استان فارس را در کارنامه خود دارد.

در این میان نباید از بدنه اصلاح طلبی  گچساران و باشت غافل شد آنها که در این سالها روز به روز از جریان تاج گردون بیشتر فاصله گرفته اند  و این روزها در انزوا به سر میبرند. آیا بیانیه شورای هماهنگی اصلاح طلبان در مورد اعتبارنامه تاج گردون را باید به مثابه آشتی مجدد میان آنها دانست یا شکاف ها غیر قابل بازگشت خواهد بود؟ و آیا آنها به  گزینه های مورد حمایتی تاج‌گردون اقبالی خواهند داشت یا نه؟

موارد مطرح شده در بالا فرضیه های است که این روزها در گوشه و کنار شنیده می شود اما بنظر میرسد حامیان و نزدیکان تاج گردون منتظر بازگشت وی به گچساران و برگزاری جلسه می باشند.

در این میان چندان بعید نیست تاج گردون فعلا بیرون از گود نشسته و معادلات و اتفاقات آینده را رصد کند و امیدوار به بازگشت به مجلس باشد و یا در انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری کنشگری کند و در صورت پیروزی نیروهای  نزدیک به دولت و یا لاریجانی به دنبال کسب جایگاه دولتی باشد.

در هرصورت در صورت صحت هر کدام از فرضیه های بالا کاندید مورد حمایت تاج گردون رقبای سرسختی با حسینی، زینل زاده و عسکری خواهد داشت. این در حالی است که بنظر میرسد محبوبیت تاج گردون در گچساران بعد از رد اعتبارنامه اش بیش از پیش فزونی یافته است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 حیدر 1399/5/7 22:35:38

    لطفا بنویسید که مردم گچساران وباشت دیگر نماینده ای بجز تاجگردون نمی خواهند . اینها خودشون را علاف کردند

    پاسخ
  • 2 گچساران 1399/5/7 20:40:8

    افتو نیوز کلا و ره ول وابیییی

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها