یادداشت
گفتگو و گزارش

شورای شهر دهدشت و حواشی آن / در جلسه دیروز چه گذشت؟

شورای شهر دهدشت و حواشی آن / در جلسه دیروز چه گذشت؟

افتونیوز - سرانجام بعد از کش و قوس های فراوان در خصوص انتخاب شهردار دهدشت عصر روز چهارشنبه ۸ مرداد ماه سال ۱۳۹۹ جلسه ای با حضور همه اعضا در شورای شهر تشکیل و بر اساس شنیده ها بعد از بحث های زیاد دو نفر از اعضای شورا با مخالفت شدید از گزینه مطرح شده توسط ۴ نفر از اعضای شورا به دلیل غیر تخصصی بودن این شخص با وجود بودن سایر گزینه هایی که علاوه بر تخصص و سابقه اجرایی و مدیریتی صحن شورا را ترک کرده و اعلام کردند که حاضر به رای دادن نیستند که پس از این کار تصمیم گرفته شد که در چند روز آینده در این خصوص تصمیم گیری شود.

اما آنچه که بیش از پیش مورد توجه است و این روزها چه در رسانه ها و چه فضای مجازی مطرح است استفاده از افراد متخصص، با سابقه و آشنا به امور و برنامه ریزی شهر است که متاسفانه در زمان انتخاب شهردار قبلی مورد توجه قرار نگرفت و دود آن به چشم مردم شهر دهدشت رفت اما گویا باز نیز دست هایی در پشت پرده به دنبال تکرار این موضوع هستند و قصد دارند شخصی را که هیچ تخصصی در زمینه امور شهری ندارد را بر کرسی شهرداری شهر دهدشت بنشانند.

هر چند ظرف مدت باقی مانده تا شورای بعدی با توجه به بحث مشکلات مالی و کمبود اعتبارات و درآمدها هیچ شهرداری نمی تواند تغییر و تحولی اساسی در شهر ایجاد کند اما در این زمان کم نیز فرصت کسب تجربه و آزمون و خطا برای شهردار جدید نیست و به همین دلیل باید شخصی متخصص و آشنا به مسائل شهر انتخاب شود تا در این زمان محدود بتوان بحث نظافت رها شده شهر و وضعیت نابسامان شهر و شهرداری را مدیریت کرد.

به هر حال تجربه نشان داده که سپردن شهرداری دهدشت به افراد غیر متخصص نتیجه خوبی برای مردم و شهر نداشته و به قول معروف انسان عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود و اعضای شورای شهر دهدشت باید به صورت شفاف انتخاب های خود و دلایل آن را به اطلاع عموم مردم برسانند زیرا که دوره تصمیم گیری پشت درب های بسته به سرآمده و مردم به صورت لحظه ای رفتار و انتخاب های اعضای شورای شهر را زیر نظر دارند و قطعا آینده سیاسی و اجتماعی این افراد به نوع تصمیماتشان بستگی دارد.

در طی روزهای اخیر مهم ترین و حاشیه ساز ترین مساله غیرمرتبط بودن مدرک تحصیلی جدی ترین گزینه شهرداری دهدشت می باشد.

و این موضوع مساله را تاحدود زیادی برای شورا دشوار کرده است و با وجود این پافشاری های بیرون از شورا نیز کار را بیش از پیش سخت تر کرده است.

شواهدی نیز می گوید برخی از اعضای شورا به این نتیجه رسیده اند در یکسال باقیمانده توانایی فعالیت اثربخشی را ندارند و با توجه به رویگردانی و ناامیدی مردم از این اعضا، برخی از آنها چندان بی میل نیستند شورا و رای مردم را سکوی پرتابی در جهت ارتقای فردی خود قرار دهند و از گروه های سیاسی در مقابل حمایت از گزینه معرفی شده آنها امتیاز هایی را دریافت کنند.اکنون باید به انتظار روزهای آینده نشست و دید آیا شورای شهر ریسک انتخاب گزینه های با مدرک غیرمرتبط تحصیلی را به جان خواهند خرید یا نه؟ در این صورت انتخاب با چه واکنشی از افکار عمومی مواجه خواهند شد؟ و در نهایت با معرفی چنین شهرداری نهاد های قانونی و به ویژه وزارت کشور مجوز فعالیت شهردار جدید را صادر خواهد کرد ؟ ______________________ گزارش : مهدی رسولی  - مخاطب افتونیوز

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 Dr 1399/5/20 10:6:26

    Rasane shoma kheyantkar bozorg hast , zaman saber khahad kard

    پاسخ
  • 2 شهروند 1399/5/16 9:43:29

    سلام. من بیست سال است که در دهدشت ساکن هستم اگر رفتگر کانال های جلوی خانه ها یا کارگر جمع زباله های جلوی خانه ها کارش را درست انجام داد بیانگر اداره خوب پرسنل شهردای توسط شهردار یا شورای شهر است من شهروند انتظار دارم هر پنج کارگری یک بازرس داشته باشد و هر پنج بازرسی یک بازرس دیگر و همه این بازرسها گزارش مکتوب هفتگی به شهردار یا معاون شهردار بدهد تا جایی که مشکل هست شناسایی و برطرف شود ابتدای صبح زمان خوبی برای رفتن کانالها نیست جمع اوری زباله باید ساعت نه شب باشد نه هر وقت راننده ماشین زباله دلش خواست. جمع اوری سه روز یک بار کار غلطی است روزانه سر ساعت نه شب زباله های هر سه کوچه توسط یک کارگر با گاری های بزرگ چهار چرخ جمع اوری شود و نیم ساعت بعد ماشین زباله زباله ی همین گاری ها را جمع اوری کند اگر نیروی کارگر ندارید با کارمندها. شهرداری و شهر. بسیار بد مانند همین سالها اداره می شود. دلسوز شهر و شهرداری شهروند فرهنگی

    پاسخ
  • 3 رها. 1399/5/10 2:51:22

    دهدشت بدون شهردار بهتر اموراتش میچرخه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها