یادداشت
گفتگو و گزارش

روستای درغک به دور از ارتباط مجازی/ نبود اینترنت، مردم درغک را به کوه و تپه می‌کشاند/ عکس

روستای درغک به دور از ارتباط مجازی/ نبود اینترنت، مردم درغک را به کوه و تپه می‌کشاند/ عکس

افتونیوز - با توجه به پیشرفت روز افزون علم  همچنین با توجه به رشد اینترنت در سال های اخیر و همچنین با توجه به این که استفاده از تلفن همراه و اینترنت در سراسر  ایران همه گیر شده است و همه ی روستا های محروم ایران از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند، اما در روستای درغک از توابع بخش دیشموک اینترنت به یک معضل تبدیل شده است. روستاها یکی از مناطقی هستند که به دلیل دور بودن از  مناطق شهری ارتباط یافتن شان به اینترنت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با توجه به اینکه ساکنان روستاها نیز مانند شهرنشینان نیازمند انجام برخی کارهای خود به وسیله ی اینترنت بوده و وظیفه ی دولت فراهم کردن این نیاز اولیه برای روستاها است. اما در روستای درغک خبری از این نیاز اولیه نیست و مسئولان خود را به خواب زدند و وجدان کاری را فراموش کردند. یکی از معلمان روستا در گفت و گو با افتونیوز می گوید : در این عصر که عصر ارتباطات و فناوری است اینترنت این روستا به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. شاید باورش سخت باشد ولی بیشتر معلم های این روستا برای کارهای اینترنتی خود (از جمله وارد کردن نمرات دانش آموزان) یا باید به شهرها و یا در بعضی از ساعت های شبانه روز بر روی تپه های اطراف روستا بروند تا کارهای خود را انجام دهیم که این برای ما مایه ی شرم است.

[تصویر بالا نشان دهنده حضور اهالی بر روی تپه ها برای اتصال به اینترنت است]

جوان دانشجویی به افتونیوز میگوید: مسئولان خود را جای ما قرار دهند امتحان های مجازیمون رو چطور باید بدهیم... وی در ادامه افزود برای امتحان های مجازی، دانشجویان یا به شهرها رفتند یا در صحرا و بر تپه های اطراف این روستا (با وجود وزش باد ) دادند. مسئولان پاسخ گو باشند که در این وضع اقتصادی  شاید دانشجویی توان رفتن به شهر  برای امتحان نداشته باشد... همچنین یکی از دانشجویان ساکن روستا عنوان می کند: من همه ی امتحانامو در صحرا و با تحمل باد و خاک  دادم... این در حالی است که موقع یکی از امتحان های پایان ترمم اینترنت در صحرا هم قطع شد و اگر لطف و درک استادمون نبود در این شرایط اقتصادی که توان حتی یک روز اضافه تر را هم نداشتم یک ترم یا شاید بیشتر از دانشگاهم عقب می افتادم. همه ی این مسایل در حالی است که در روستای درغک دو دکل (ایرانسل و همراه اول) وجود دارد و ما نمی دانیم دلیل اینکه اینترنتمون را وصل نمی‌ کنند  چیست؟ و همچنین دلیل اینکه روستای شوتاور در نزدیکی روستای ما اینترنت آن (هم ایرانسل و هم همراه اول) ۴G است ولی روستای ما با وجود این دو دکل، اینترنت ندارد چیست!؟ روستای درغک از توابع بخش دیشموک شهرستان دهدشت در فاصله ی ۳۰۰ کیلومتری از مرکز استان واقع است. که نبود اینترنت در این روستا، همه ی اهالی این روستا را به شدت ناراحت  کرده است. این درحالی است که جوانان این روستا داشتن اینترنت در خانه ی خود را به یکی از آرزوهای بزرگ خود تبدیل کردند. و همین جوانان روستا از همه ی مسئولان مربوطه خواستار رفع این مشکل هستند. این روستا ۱۶۰۰ نفری  دارای ۳۴۰ خانوار  است. که نخبه های زیادی را پرورش داده است و در این عصر ارتباطات و فناوری نیازمند اینترنت هست.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 اهالی درغک 1399/5/19 13:59:22

    اتفاقا شما تشریف نیاوردید درغک...وگرنه میدونستید که این شبکه مربوط به روستای سربیشه هستش وربطی به درغک نداره...داخل روستا اصلا اینترنت نیست..واسه اینترنت باید بریم خارج از روستا...

    پاسخ
  • 2 پیمان ریاحی مهر 1399/5/19 13:55:50

    تشکر از دوست عزیزمون که این مطلب رو آماده کردند...خدا خیرتون بده که به مشکلات روستا توجه میکنید،درحالی که مسئولین روستا در خوابی عمیق فرو رفته اند

    پاسخ
  • 3 اهالی درغک 1399/5/19 11:39:10

    دوست عزیزی که این گزارش رو تهیه کردن یا تشریف نیاوردن درغک یا اینکه فقط هدفشون پر کردن صفحه خبرگزاری بوده. برادر یا خواهر عزیز روستای درغک بیش از ۴ ماهه که دارای پوشش اینترنت ۴G ایرانسل هست. به دلیل اینکه سایت ایرانسل جدیدا راه اندازی شده و هنوز مشکلات احتمالی و تنظیمات نهایی صورت نپذیرفته بعضا شاهد افت سرعت میشیم ولی نباید از این موضوع برای اهداف خودتون بهره برداری کنین. لطفا در اعمال خود جانب انصاف رو نگه دارید و بیخود برای جذب مخاطب هر کاری نکنین.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها