یادداشت
گفتگو و گزارش

ناپایداری اینترنت در روستاهای استان/ پاسخ مدیرکل ارتباطات و فناوری استان

ناپایداری اینترنت در روستاهای استان/ پاسخ مدیرکل ارتباطات و فناوری استان
افتونیوز_ طی روزهای اخیر افتونیوز گزارش هایی در رابطه با ناپایداری اینترنت در نقاط مختلف روستایی استان منتشر کرد. روستاهای درغک از توابع دیشموک، دهنو در بویراحمد و همچنین آبمورد لوداب از جمله نقاطی بودند که بحث ناپایداری اینترنت آنها منتشر شده بود. در این راستا جواد غلام پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار افتونیوز در رابطه با مشکلات پیش آمده توضیحاتی را ارائه داد. غلام پور ضمن تشکر از پیگیری های افتونیوز در رابطه با مشکلات حوزه ارتباطی و فناوری اطلاعات در مناطق مختلف استان، عنوان کرد: در حوزه روستایی قرار است همه روستاهای بالای ۲۰خانوار استان به اینترنت پر سرعت متصل شوند که از ۷۲۱ روستا تاکنون ۵۶۰ روستا از این نعمت برخوردار شده اند و تلاش ما این است تا پایان سال ۱۶۱ روستای باقی مانده نیز در صورت تأمین تجهیزات فنی مربوطه از سوی اپراتورهای ملی به اینترنت پر سرعت متصل شوند و مهمترین چالش در این زمینه مشکلات برآمده از تحریم ها ست که سرعت پیشروی این پروژه را کند کرده است.   مدیرکل ارتباطات استان در رابطه با بحث نبود اینترنت در روستای درغک بیان داشت: هزینه راه اندازی اینترنت در این روستا از محل اعتبارهای دولتی تامین اعتبار شده است. وی تصریح کرد: برای راه اندازی تکنولوژی های ۳Gو ۴G نیازمند تامین برق سه فاز هستیم که خداروشکر این مسئله مرتفع شده است و بزودی این روستا از اینترنت پرسرعت بهره مند می شود.   غلام پور در رابطه با مشکل ناپایداری اینترنت در روستای دهنو بویراحمد، به لزوم همکاری نهادهای مختلف در توسعه خدمت رسانی به روستاها اشاره کرد و بیان داشت: در منطقه دهنو محلی برای احداث ایستگاه مخابراتی تعیین شد که با مخالفت دانشگاه علوم پزشکی روبرو شد، لذا نقطه دیگری کارشناسی و انتخاب شده است که در صورت همکاری لازم از سوی دانشگاه این ایستگاه راه اندازی و بیمارستان نیز تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار خواهد گرفت.   این مقام مسئول اضافه کرد: اینترنت ثابت(ADSL) منطقه دهنو نیز منتظر اخذ مجوز رسمی است و انشاالله همکاران در مجموعه مخابرات استان پیگیر اجرای این طرح خواهند بود. غلام پور همچنین در رابطه با مشکل اینترنت در روستای آبمورد لوداب گفت: شخصا پیگیر مشکل این منطقه می شوم و مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در راستای خدمت رسانی به مناطق محروم و حل مشکل مناطق روستایی استان، بیشترین تلاش خود را به کار خواهد گرفت.
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 ب ح 1399/5/20 14:11:34

    پس مادوان بالا چی ؟ مثلا مادوان شهر هم هست !!! مادوان انتن همراه اول صفره صفر اصلا انتنی وجود نداره التماس

    پاسخ
  • 2 Azam rasouli 1399/5/20 14:9:55

    باسلام .مدیر کل محترم ارتباطات استا ک.ب.سلام وعرض ادب ِ در رابطه با مشکل ناپایداری ودر اصل نبودن اینترنت در روستای دهنو بویر احمددر صورتی که بخواهید روی تپه دانشگاه علوم پزشکی دکل نسب کنید حدود دو سوم روستا باز هم از اینترنت بی بهره اند تنها راه هل ِومشکل اینترنت نصب دکل کنار مسجد دهنو میباشد. برق سه فازهم ده ۱۰٫متری میباشد در تمام اطراف روستا. وایستگاه مخابراتی دید کافی دارد

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1399/5/20 11:49:18

    با عرض سلام و خسته نباشید... روستای چالموره باشت الان نزدیک به ۷ماه هست که شرکت ایرانسل اومده چاله هایی حفر کرده برای ایجاد دکل ولی متأسفانه با همون شرایط رهاش کردن و رفتن این درحالیست که بقیه جاها که بعد از روستای چالموره شروع بکار کردن الان تموم شده کار و بهره‌برداری کردن... لطفاً پیگیری کنید... ممنونم نیک پی شورای اسلامی روستای چالموره.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها