-
تقصیر را گردن مسئولین قبلی نیندازید!
میلاد یزدانپناه
-
انتظار توسعه کهگیلویه بزرگ با نمایندگی موحد سرابی بیش نیست
سید علیرضا تقوی دوست
-
واکنش فعال اجتماعی به خبر شکایت موحد از وزارت نفت/ چه اتفاقی برای امید و اعتماد عمومی میافتد؟!
رفعت کاظمی
-
پشت پرده حاشیه سازی ها علیه هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد/ لطفا ما را متفاوت ببینید
محمد رخ فیروز
-
آقای استاندار زمان خداحافظی فرا نرسیده است؟
محمد نجفی نژاد
-
یاسوج فاقد المانهایی با موضوعات ادبی و فرهنگی است
یادداشت مخاطبان
-
سعدی؛ جامعهشناسی شاعر
امراله نصرالهی
-
از زندگی تا مرگ؛ در سوگ برادر/ «جمال» همه دار و ندار ما بود
محمد طاهر اکوانیان
-
انتخابات در کهگیلویه و مسئولیت جامعه (قسمت دوم)
نوروز پرندوار
-
استاندار؛ تنگ پیرزال؛ سقوط مرگبار
حسین بویراحمدی اصل
- روایت کوتاه اَفتونیوز از زندگی پر مشقت مادر دهدشتی و دو فرزند معلولاش
- حال و روز جنگل های زاگرس خوب نیست/ امکان زادآوری درختان آن را به صفر رسیده است/قُرق بانی منطقی نیست
- حمله ملخ ها به روستای« جلاله» / ماجرا چیست؟
- خانههای دولتی دهدشت در قُرق یک لیست ۳۰ نفره/ راه و شهرسازی کهگیلویه آییننامه تخلیه منازل سازمانی را مطالعه کند
- آخرین اخبار از بیماری تب مالت در دیشموک
- امید معتمدی: شعر من زاییده «عشق» و«تنهایی» است/ اعتقادی به انتخاب اسم برای اشعارم ندارم/ با نوشتار زبان لری به دستورالعمل دستور فارسی مخالفم
- کاسبی با سلامت شهروندان با کلینیکهای غیرمجاز در یاسوج/ به نام زیبایی به کام سودجویان
- ابتلای بیش از ۴۰ نفر از اهالی روستای«رودریش» به یک بیماری/ «دیشموک» در تسخیر « تب مالت»
- عشایر «دیلگون» بویراحمد خطاب به مدیرکل امور عشایر استان/ آقای «آذرفر» جادههای ما توجه میخواهند
- بلوطهای بخش پاتاوه ایستاده جان میدهند/ منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد کجاست؟
انتقاد تند مدیر فرودگاه یاسوج از سهمخواهی ارگانها از درآمد پروازهای عبوری
مدیر فرودگاه یاسوج از تأخیر و توقف احتمالی پروژههای عمرانی و توسعهیی فرودگاههای کشور در صورت کاهش درآمدهای شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران خبر داد.
بهگزارش افتونیوز به نقل از روابطعمومی فرودگاه یاسوج؛ در پی مطرحشدن موضوع سهمخواهی ارگانهای دیگر از درآمد پروازهای عبوری علی محسنیان مدیرفرودگاه یاسوج گفت: طبق خطمشی کلی ایکائو و بهطور نمونه بخش دوم سند DOC 9082 کشورهای متعهد نباید بابت هزینههای برقراری امنیت عمومی(از قبیل هزینههای دفاعی) و امنیت ملی عوارضی را به صنعت هواپیمایی کشوری تحمیل کنند که این امر در صورت اتفاق، اعتراض نهادهای بینالمللی از جمله ایکائو و یاتا را در برخواهد داشت.
وی افزود: در حال حاضر غیر از فرودگاه مشهد، سایر فرودگاههای تحت مدیریت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با تعداد بیش از 50 فرودگاه کوچک و بزرگ دارای تراز منفی مالی هستند و اداره، بهسازی، بازسازی، حفظ و نگهداری تجهیزات حساس همه فرودگاههای تحت مدیریت، سالانه هزینه هنگفتی را به شرکت فرودگاهها تحمیل میکند.
مدیر فرودگاه یاسوج ادامه داد: روند صعودی هزینههای جاری و نگهداری فرودگاهها در حالی است که جدا شدن فرودگاه بینالمللی حضرت امام(ره) از بدنه شرکت در قالب شهر فرودگاهی و قطع شدن درآمدهای مربوط به ترانزیت حجاج منجر به کاهش مضاعف درآمدهای این شرکت شده و با توجه به اینکه شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، شرکتی درآمد هزینهیی است، ادامه ارائه خدمات رایگان به نهادهای دولتی و روند کنونی سهم خواهیهای سایر ارگانها سبب خواهد شد در آیندهیی نه چندان دور به معضلی بزرگ در اعتبارات و بودجه دچار شویم که بیشک نخستین و شاید حیاتیترین مقولهیی که از این منظر تدریجا لطمه خواهد خورد٬ ایمنی پروازها و فرودگاههاست.
محسنیان با بیان اینکه یکی از ملاکهای توسعه اقتصادی، توسعه فرودگاهی و هوانوردی هر کشوری به حساب میآید، به لحاظ تثبیت سهم بازار، دو دههی آینده را در جهت همگامسازی صنعت هوانوردی ایران با سایر کشورهای دنیا، مقطعی حساس و جدا ماندن از پیشرفت در این صنعت را غیرقابل جبران عنوان کرد.
محسنیان همچنین با بیان اینکه در سال 94 برای فرودگاه کوچکی مثل فرودگاه یاسوج که روزانه فقط یک پرواز دارد، حدود 110 میلیارد ریال فقط هزینه بهسازی و نگهداری تجهیزات این فرودگاه شده است٬ ابراز داشت: میزان این هزینه برای فرودگاههای بینالمللی به مراتب بیشتر است و با تعمیم آن به تعداد فرودگاهها و بزرگی آنها، رقم بسیار زیادی خواهد شد.
محسنیان در ادامه افزود: پروژه تطویل باند و بهسازی سطوح پروازی فرودگاه یاسوج یکی از پروژههای عمرانی و توسعهیی فرودگاهی در کشور است که با اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال در دست اجراست و تاکنون پیشرفت ۶۲ درصدی داشته که در صورت کاهش درآمدهای شرکت فرودگاهها، احتمال تأخیر و توقف چنین پروژههای توسعهیی وجود دارد و تغییر دغدغههای شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از توسعه و بهبود به نگرانی جهت نگهداری سطح حداقلی ایمنی و خدمات، محتمل خواهد بود.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 برگزاری انتخابات سازمانهای مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد
- 2 ۳ هزار و ۲٠٠ شهروند کم شنوا یا ناشنوا در کهگیلویه و بویراحمد داریم
- 3 واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد با مشکل نبود نقدینگی مواجهند
- 4 مدیر راهداری و حمل و نقل جادهای کهگیلویه منصوب شد
- 5 مشکل تهیه داروهای بیماران خاص یاسوج مرتفع میشود
- 6 پیش بینی برداشت بیش از ۱۰۰۰تن کلزا در کهگیلویه و بویراحمد
- 7 افزایش ۲.۷ درصدی ثبت تولد در کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته
- 8 افزایش چشمگیر داوطلبان جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد
- پیام تسلیت مجمع نظام مسائل کشور به مناسبت شهادت رئیس جمهور
- رئیس دولت سیزدهم به شهادت رسید/ همه همراهان رئیسجمهور شهید شدند
- تیتر خبرساز روزنامه اعتماد در پی حادثه بالگرد رئیس جمهور
- واکنش حسن روحانی به سانحه بالگرد حامل ابراهیم رئیسی
- معاون اجرایی رئیس جمهور: با 2 نفر از سرنشینان بالگرد رییس جمهور ارتباط گرفتیم
- هواشناسی و تیم امنیت سفر رئیسجمهور حتما باید وضعیت را پیش بینی میکردند
- (اینفوگرافیک) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟
- جدیدترین اخبار از سانحه بالگرد رئیس جمهور/ بروز رسانی می شود
- جسد «سبحان» بعد از 27 روز در رود خرسان پیدا شد
- دلایل افزایش نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد از زبان استاندار
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!