یادداشت
گفتگو و گزارش

مشروطه، موحد و عدم پاسخگویی به مردم!

مشروطه، موحد و عدم پاسخگویی به مردم!

افتونیوز - ‌مرداد سال ۸۵ و در آستانه صدسالگی مشروطه و تشکیل مجلس در ایران و در گرمای داغ تابستان دهدشت، پارچه نوشته ای در میدان مرکزی شهر نصب شد که خبر از جلسه پرسش و پاسخ نماینده وقت کهگیلویه (موحد) با مردم می داد. این موضوع که نماینده خود را پاسخگو به مردم بداند و برای این مهم جلسه ای تدارک ببیند تا آن روز در دهدشت سابقه نداشت یا حداقل برای جوانانی که فقط موحد را تا آن روز به عنوان نماینده می شناختند عجیب بود.

این جلسه با استقبال زیادی مواجه شد چون در نوع خود تا آن روز بی‌نظیر بود. سالن هلال احمر دهدشت جای سوزن انداختن نبود. در ابتدای جلسه موحد نماینده آن وقت کهگیلویه گزارشی از فعالیتهای خود ارایه داد و سپس نوبت به پرسش و پاسخ مردمی رسید. بعد از دو سه نفری که بیشتر تعریف و تمجید از موحد داشتند، دوست فرهیخته ای به روی سن رفت و گفت: «بعد از ۹۹ سال و ۳۶۱ روز که از مشروطه و تشکیل نهاد مجلس در ایران می گذرد نماینده این دیار می خواهد به مردم پاسخگو باشد دیگه خود بخوانید که چقدر از بقیه نقاط ایران عقب افتاده تر هستیم». این جمله کوتاه را گفت و پایین آمد. موحد آشفته شد ولی خود را نباخت. زبان بدنش نشان از آشوب درونی اش می داد. از جایی که نشسته بودم نتوانستم تغییر رنگ چهره اش را ببینم اما جابجا شدنش روی صندلی و بازی با دستانش بیش از حد عیان بود. این حفظ ظاهر دیری نپایید. بعد از این دوست فرهیخته دو سه نفر دیگری نیز سوال که نه، در واقع تعریف و تمجید کردند از موحد. ولی سوال کننده دیگری که محتوای پرسشش از نماینده به سان دوست فرهیخته بود موحد را بهم ریخت و عصبانی شد و از کوره در رفت و به تندی و خطاب به سوال کننده گفت: شما نه به دنبال پاسخ بلکه میخواهید تخریب کنید. فلاش بکی زد به صحبت دوست فرهیخته. موحد گفت: اون آقا که همولایتی من نیز هست به جای حمایت، هم دنبال تخریب من است!

- در سرمای زمستان ۹۸ و گرمای ثبت نامهای انتخابات مجلس یازدهم در حوزه کهگیلویه و بنا به شیوه معمول، کاندیداهای ثبت نام کننده پس از اتمام کار، در کنفرانس خبری حضور می یافتند و به سوالات خبرنگاران پاسخ می دادند. در هنگامه حضور موحد در فرمانداری دهدشت، پس از پایان فرایند ثبت نام در برابر خبرنگاران قرار گرفت و چند نفری که خود هوادار موحد بودند سوالات کلی و تا حدی بی ربط پرسیدند. نوبت به دیگر خبرنگاران و پرسیدن سوال که رسید موحد بدون پاسخ دادن نشست را ترک کرد. سوال هم ساده بود: چه کار انجام نشده ای در ۱۶ سال داشتید که اکنون برای به سرانجام رساندن آن به صحنه انتخابات آمده اید؟ جواب نداد. یعنی در واقع از پاسخگویی شانه خالی کرد.

- موحد در انتخابات ۹۴ ضعف رسانه ای داشت. در ۹۸ جبرانش کرد اما فقط برای پیروز شدن. اینک اما مردم منتظرند که ببینند آیا موحد تغییر کرده یا همچنان همان است که بود. نماینده ای بدون اعتقاد به پاسخگویی به مردم و افکار عمومی!

(فیلم مربوط به سال ۹۸ و پس از ثبت نام انتخاباتی موحد در فرمانداری کهگیلویه می باشد) [video width="640" height="640" mp4="http://www.aftonews.com/wp-content/uploads/2020/08/movahed.dehdasht.mp4"][/video]
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 6 نظر

  • 1 ااااااااااطططط 1399/5/22 17:26:8

    موحد آخر پیری اوردنش که فقط اطرافیانش ی امتیازی این آخر عمری ازش بگیرن ،حداقل تو صحبت چندتا از این جان فداهاش مشخصه

    پاسخ
  • 2 جومونگ 1399/5/22 17:6:15

    لطفاً دست از ...شعر گویی مطلق بردارین عدل نیوز

    پاسخ
  • 3 مهقلی سوق 1399/5/22 15:32:0

    ایشون پیر و بیمار هستند و نیاز به استراحت مطلق دارند. انرژی و انگیزه ندارند

    پاسخ
  • 4 جلیلی 1399/5/22 12:38:19

    موحد و پاسخگوئی....جمع نقیضینه.اصلا حضرت ایشان که اعتقادی به پاسخگوئی ندارد.نمایندگی را یک کرسی میبیند که حق خودش میداند.

    پاسخ
  • 5 بویراحمد 1399/5/22 8:10:14

    درودبرسناتور

    پاسخ
  • 6 رضا 1399/5/22 4:8:21

    سلام، درود بر شرفت، افتو نیوز، شیر مادرت حلالت

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها