یادداشت
گفتگو و گزارش

نامه‌ای سرگشاده به استاندار و مسئولان استانی/یاسوج تنها مرکز استانی که تبعیدگاه است/ اشکال از کیل است یا بی‌توجهی از کیال؟!

نامه‌ای سرگشاده به استاندار و مسئولان استانی/یاسوج تنها مرکز استانی که تبعیدگاه است/ اشکال از کیل است یا بی‌توجهی از کیال؟!

ناصر منصوری فعال فرهنگی و اجتماعی در نامه ای سرگشاده به استاندار و دیگر مسئولان استانی خواستار اعتراض به تبعیدگاه نامیده شدن دو شهر یاسوج و گچساران شده است.

به گزارش افتونیوز، فرماندار اسبق کهگیلویه در این نامه آورده است: انشاالله این موضوع سهوی بوده و قابل اصلاح است بررسی علل و عوامل این امر ضروری و لازم باشد که آیا ایراد و ابهام از مردم و مسئولین و ساکنین این دیار است که مورد سوءظن یا برداشت غیر واقع بینانه واقع شده اند یا اینکه مورد بی مهری و یا بی توجهی مسئولینی شده اند که بخصوص مرکز استان مارا دراین لیست قرارداده اند؟!!!!

استاندار محترم استان کهگیلویه وبویراحمد ،نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای یاسوج و دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ،رئیس و اعضای محترم شورای شهر یاسوج سلام علیکم از سر دغدغه ودردمندی وبادرک تاثیر موضوع مطروحه ولزوم حفظ هویت وشانیت مردم عزیز استانم نکاتی را به استحضارتان می رسانم :::

با بررسی اجمالی ۳۶ شهری که ظاهرا به عنوان تبعیدگاه مجرمان شمرده شده اند تنها شهر زیبای یاسوج که به پایتخت طبیعت ایران و وبه قولی سوئیسی در قلب زاگرس و مرکز کشور است تنها مرکز استانی بود که دراین لیست آمده است درحالیکه ضمن احترام به همه مردم عزیز کشورم نه تنها مراکز استان های جدیدالتاسیس و دور افتاده امثال بجنورد و بیرجند بلکه شهرهای ایرانشهر و سرباز در سیستان بلوچستان وسرپل ذهاب در کرمانشاه و دیر در بوشهر و بشاگرد در بندرعباس و.... در این لیست لحاظ نشده اند و متاسفانه حتی توفیق هم رده ای وهم قطاری شهرهای دور دست و محروم کشور هم از مرکز استان ما دریغ شده است آنچه مسلّم وزبانزد عام و خاص است مردم استان ما درتمام دوران پرفراز و نشیب انقلاب و در همه صحنه ها از پیشگامان صادق و ازمیدان داران در صحنه های مختلف دفاع از آرمانها وارزشهای الهی وانسانی بوده وایثارگرانه وبی منت دریغی نورزیده اند . و غیرت و مردانگی وشجاعت و گذشت و صداقت و مهمان نوازی و.. از شاخصه هایی است که مردم ما مفتخر ومزین به این ارزشها هستند .طبیعت زیبا و چشم نواز و آب و هوای مطبوع و دلپذیر از نعمت های خدادادی استان چهار فصل ماست. حال دو شهر بزرگ واصلی آن که یکی تنها مرکز استانی بود که در گذشته نه بخاطر وسعت ویا جمعیت و...بلکه بخاطر شان وشوکت و صلاحیت و شایستگی مردمانش در دامنه دنای سرافراز به مرکز استانی تبدیل شد با ویژگیهای منحصر به فردش ، ودیگری شهری که چون مادری برای فرزند شیره جانش را که همان منابع زیر زمینی و طلای سیاه یعنی نفت است راسالهاست به هموطنانش تقدیم مینماید حال آیا زیبنده است آنها را تبعیدگاه بنامند و بخوانند؟!!!!! آیا این امر در اعتماد به نفس مردم و بخصوص جوانان و آینده سازان این دو شهر و در کم و کیف سرعت و مسیر توسعه نوپای آنها و بویژه با وجود زمینه و منابع سرشار،برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران بزرگ و توانمند در آنها ، تاثیر گذار نیست ؟ حال به نظر می آید فارغ از اینکه انشاالله این موضوع سهوی بوده و قابل اصلاح است بررسی علل و عوامل این امر ضروری و لازم باشد که آیا ایراد و ابهام از مردم و مسئولین وساکنین این دیار است که مورد سوءظن یا برداشت غیر واقع بینانه واقع شده اند یا اینکه مورد بی مهری و یا بی توجهی مسئولینی شده اند که بخصوص مرکز استان مارا دراین لیست قرارداده اند؟!!!! هرفرضی در نظر گرفته شود و هرچه باشد بی شک قابل بازبینی و اصلاح است واساسا هرنوع بهبود و توسعه وسازندگی نیازمند و مقرون به روند اصلاح و بازبینی است و در حوزه دینی و فرهنگی و اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر هم همین معنا را افاده میکند و این امر نیز مقبول و مورد استقبال مردم عزیز و دلسوزان جامعه ماست تا به قول یا ضرب المثل معروف ببینیم ایراد و اشکال از کیل است؟!! یا سوء تفاهم و...یا خدای ناکرده به هردلیل بی توجهی و بی مهری و ...‌ از کیّال؟!! و یا واسطه ها و عوامل دیگر؟

ناصر منصوری فرماندار اسبق کهگیلویه بزرگ و فعال فرهنگی اجتماعی

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 شهروند 1399/5/26 1:39:13

    عزت خان کجایی دقیقا کجایی

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها