یادداشت
گفتگو و گزارش

واکنشی به صحبت های احد جمالی/ ما را به خیر شما امیدی نیست توهین مرسان!

واکنشی به صحبت های احد جمالی/ ما را به خیر شما امیدی نیست توهین مرسان!
در پی انتشار کلیپی از سخنان معاون استاندار در خصوص مردم دیشموک، دبیر حزب ندای ایرانیان شاخه کهگیلویه بزرگ، در نامه ای به جمالی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. به گزارش افتونیوز، در نامه ساسان امینی کیمه خطاب به احد جمالی معاون استاندار آمده است: در اینکه حماقت حدود و ثغوری ندارد شکی نیست اما چرا همین مطالب را از رئیس جمهوری که چراغ سبز به کلیه تجمعاتی چون کنکور ارشد و کنکور سراسری که بنا به گفته تمام متخصصین امر برگزاری آن در شرایط فعلی به صلاح نبود و نیست داده سوال نکرده اید؟؟سوال کنید فریاد بزنید تا بدانیم این توهین های شما برای دیده شدن نیست و لاغیر حماقت حد و مرزی ندارد! متن کامل نامه در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: داناترین مردم کسى است که با مردم بیشتر مدارا کند و خوارترین مردم کسى است که به مردم اهانت کند.

جناب اقای احد جمالی معاونت محترم سیاسی و امنیتی استاندار باسلام و تحیات فروان.

اخیرا و در دو مقطع شاهد ادبیاتی توهین امیز و خارج از چهارچوب جنابعالی بوده ایم که به بیان آنها می پردازم و در آخر راهکاری خدمتتان ارائه میگردد.

یک)توهین به مدیرکل محترم بحران جناب آقای محمدی تبار و برنتافتن ایشان بعد از رد اعتبارنامه اقای تاجگردون: در این خصوص فرض بر اینکه کوتاهی و اهمال در مجموعه تحت مدیریت اقای محمدی تبار صورت گرفت؛ این در حالی هست که شواهد و قراین نشان از پویایی مجموعه مدیریت بحران بوده و هست.حال با این فرض آیا بکار بردن اینگونه ادبیات زشت و مذموم هم در اختیارات شماها نهفته هست؟؟و آیا استاندار مدعی اخلاق مداریتان از این نوع برخورد هایتان مطلع هست؟؟اینگونه ادبیات مذموم و خارج از ادب شما در چه حدی هست که دیگر از کنترل خارج و به گفتمان روزمره شما تبدیل شده است آن هم در جلوی دوربین ها و بدون ترس از پاسخگویی!

دوم)آنچه هدف از نگارش این مطلب بود؛ توهین به مردم منطقه دیشموک بود. جناب معاون محترم؛ برای مایی که مدعی حکومت اسلامی هستیم امام علی علیه السلام اینگونه تعیین می کنند که مردم ناظران حاکمان و حکومت هستند! حال که ما به قعر افتادیم و مردم بمنزله نقطه آخر برای اهداف و تصمیمات هستند و زمانی تعیین کننده و فصل الخطاب محسوب می شوند که هیچ راهی برای برون رفت از تصمیمات سراسر غلطتان نیست میپرسم به کجا چنین شتابان؟ حداقل مرا به خیر تو امید نیست، توهین مرسان!

بله؛ جناب معاون! امروزه برای شما بالانشینان که ناظران و تماشاگران بی بدیلی هستید‌ تمامی مسئولیت ها بر دوش همین مردمی گذاشته شده اند که باید در دل بحران ها و حوادث طبیعی چون سیل و زلزله تا نبود برق؛ آب؛ مسکن و اخیرا وجود کرونا در صحنه باشند! برای مثال رسانه ای شدن اولین کرونایی بعد از انتخابات چه معنی ای میتواند داشته باشد؟؟ یا در صدا و سیمای یک طرفه تان از فرارسیدن تابستان و برچیده شدن کرونا صحبت میکردید تا پناه بردن به نیش زنبور و شفای آن تبریزی خودمختار!

جناب معاون؛ در اینکه حماقت حدود و ثغوری ندارد شکی نیست اما چرا همین مطالب را از رئیس جمهوری که چراغ سبز به کلیه تجمعاتی چون کنکور ارشد و کنکور سراسری که بنا به گفته تمام متخصصین امر برگزاری آن در شرایط فعلی به صلاح نبود و نیست داده سوال نکرده اید؟؟سوال کنید فریاد بزنید تا بدانیم این توهین های شما برای دیده شدن نیست و لاغیر حماقت حد و مرزی ندارد!

و اما راجع به ایام سوگورای سرو و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام که همه ما هر سال با برپایی خمیه های عزا و ماتم سیاه پوش میشدیم و ولی امسال شرایط به کلی فرق کرده است و همه ماه نگران از دست رفتن این فرصت عظیم روحی و معنوی هستیم میپرسم: ‌ کدامیک از بندهای پروتکل های بهداشتی برای ایام محرم قابلیت اجرایی دقیقی دارند از انجایکه دشمن ما کرونا خیلی دقیق و حساب شده هست؟؟من از شما میپرسم اگر بیشتر از یک چهارم سالنی پر شد و فاصله ای از حد مشخص شده در آنچه درون پروتکل ها گفته شد کمتر شد شما به همین اندازه برافروخته خواهید شد؟؟متر و معیار شما و مسئولان برای رعایت آنها به چه میزان دقیق است؟؟چه قوانین بازدارنده ای وجود دارد تا در صورت لزوم ورود کرد؟؟تابحال کدام برخورد بازدارنده با اینگونه مسائل شد؟؟ وقتی مراجع تقلید؛ امامان جمعه؛ مداحان و در راس آنها رئیس جمهور  موافقت مشروط کرده اند و مخالفت اصولی صورت نگرفت شما نمی توانید متر برداردید؛ جدا کنید و توهین کنید... و اما راهکار این مسائل در استان ما:

جناب معاون؛ از آنجایکه استان ما استانی قومی و قبیله ای می باشد و مراودات و چهارچوب های درون ایلی آن دارای احترامی فراوان هستند میتوان از این ظرفیت عظیم که گهگاهی و  در جای دیگری محل نقد است استفاده کرد و با فراخواندن بزرگان و ریش سفیدان در هر گوشه ای از این استان از اینگونه حوادث پیشگیری کرد بدون آنکه توهین کرد.

در پایان هدف از نگارش این مطلب تایید آن مراسم و مراسمات مشابه نیست و بشدت محکوم و ناپسند بود اما بیان زشت جنابعالی و تا حدودی ورود دولتمردانی که خود با اقداماتشان مروج اینگونه مراسمات هستند فرصت پرداختن بصورت جزئی را فراهم آورد. پیروز باشید.

ساسان امینی کیمه دبیر حزب ندای ایرانیان کهگیلویه بزرگ (دهدشت؛بهمئی؛لنده و چرام)

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها