یادداشت
گفتگو و گزارش

سخنان معاون سیاسی استاندار فاقد هرگونه سوءنیت و توهین بود

سخنان معاون سیاسی استاندار فاقد هرگونه سوءنیت و توهین بود

به نام خدا

متاسفانه مردم ایران و جهان درگیر ویروسی به نام covi_19 ( کرونا ) هستند .

کرونا چیست؟

ویروس‌های کرونا خانواده بزرگی از‌ ویروس‌ها هستند که می‌توانند حیوانات و انسان‌ها را بیمار کنند .

تعداد زیادی از ویروس‌های کرونا که تاکنون شناخته‌ شده‌اند ،  موجب ابتلا به طیفی از عفونت ‎های دستگاه تنفسی در انسانها می‌شوند . که از سرماخوردگی تا ابتلا به بیماری‌های شدیدتری مثل سندروم تنفسی خاورمیانه (مرس-MERS) و سندروم تنفسی حاد (سارس-SARS) متغیر هستند .

ویروس کرونایی که به تازگی کشف شده است عامل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ است .

راه های انتقال کووید ۱۹ چگونه است ؟

انتقال کووید-۱۹ از افراد بیمار ( ناقل ) به افراد سالم امکان‌ پذیر است .

این بیماری می‌تواند از طریق قطرک‌ هایی که با سرفه یا بازدم از دهان و بینی فرد مبتلا به کووید-۱۹ به اطراف پخش می‌شود ، به دیگران نیز سرایت کند .

سپس سایر افراد با عدم فاصله گذاری اجتماعی و دست زدن به این وسایل یا سطوح آلوده و لمس چشم ها ، دهان و بینی ، به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند .

همچنین امکان ابتلا از طریق تنفس قطرک‌های ناشی از سرفه یا بازدم فرد مبتلا به کووید-۱۹ نیز وجود دارد .

به همین دلیل ، مهم است که از فرد مبتلا به کووید-۱۹ ‌‌ حداقل ۱ متر (یا ۳ فوت) فاصله بگیرید .

دولت تا حد امکان با وجود تحریم های شدید برای مقابله با کووید_۱۹ تلاش کرد ، که در این میان از زحمات شبانه روزی کادر درمان نمیشود به راحتی گذشت و دستانشان را به گرمی میفشاریم و کمال تشکر و قدر دانی را داریم . از شهدای کادر درمان که ایستادند و برای هموطنان خود جانفشانی کردند سپاسگزاریم و از خداوند منان خواستاریم که روحشان با ائمه و صالحان محشور گردد ان شالله.

حال با توجه به خطرات جسمی و جانی که این ویروس ( covid_19 ) با خود به همراه دارد ، لازم است که مردم برای حفظ سلامتی خود با دولت و کادر درمان همکاری کنند .

در این میان متاسفانه گروهی با برگزاری جشن های عروسی و مراسمات تشییع عزیزان از دست رفته ، باعث انتقال حداکثری ویروس کرونا شده اند که قطعا انجام چنین مراسماتی ؛ زحمات دولت و کادر درمان را از بین میبرد .

متاسفانه گروهی قصد دارند تلاش های قابل ستایش استاندار محترم جناب دکتر کلانتری و معاونین ایشان را زیر سئوال برده و خودنمایی کنند که به شدت محکوم میکنیم .

چند روزی است فیلمی از جناب اَحد جمالی معاون با درایت و مجرب ، سیاسی امنیتی اُستانمان منتشر شده که متاسفانه با ظرافت خاصی تقطیع و موجب سوء استفاده قرار گرفته و قصد دارند تلاش های شبانه روزی ایشان و دیگر همکارانش را کمرنگ جلوه دهند

به گفته ی معاون استاندار محترم :

دهیار منطقه ای که مراسم آنجا برگزار شد مورد تهدید قرار گرفت ( این تهدید در مقابل پیشنهاد دهیار به برگزاری مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی بود ) . جناب جمالی پس از ایراد به شیوه برگزاری مراسم ، در مقابل تهدید دهیار به ضرب و شتم بیان کردند که سخت ترین کار دنیا ، متقاعد کردن چنین افرادی ( تهدید کنندگان ) است .

بنابراین ، این موضوع بیشتر شبیه به یک بازی سیاسی است و بر خلاف اخلاق است که ادعا کنیم توهین به مردم شریف دیشموک شده است.

این درحالی است که بر اساس قانون ؛

حتی اگر سخنان معاون اُستاندار تقطیع و تحریف نشده باشد ، مطابق با قانون هیچ توهینی صورت نگرفته است .

چرا که جرم توهین مستلزم عنصر روانی و معنوی است ، و صحبتهای معاون سیاسی استاندار فاقد هر گونه سوءنیت و یا قصد مجرمانه بوده است .

و بیشتر حسن نیت و دغدغه ی وی نسبت به جامعه و مردم در این وضعیت موجود بوده .

علاوه بر آن مخاطب توهین باید فرد معینی باشد و در‌صورتی ‌که به جمعی توهین شود ، باید به‌ گونه‌ای باشد که بتوان آن را به تک ‌تک افراد جمع قابل اِنتساب دانست.

و اگر دقت شود مخاطب صحبتهای معاون محترم استاندار بیشتر کسانی بودند که دهیار را تهدید کرده و نه کُل مردم .

نکته اساسی این است که بسیاری از رسانه ها و افراد سیاسی که نسبت به صحبت های جناب جمالی مواضع انتقادیِ تند و بعضا همراه با توهین داشته اند ، بیشتر اهداف و اغراض سیاسی بوده که علت آن را در توقعات و خواسته های نا بحق آنان از معاون سیاسی اُستاندار میتوان جست و جو کرد . و این توهین و تخریب ها پشت پرده های سیاسی و منفعت طلبانه ی افراد فرصت طلب را بیشتر نمایان میکند .

لذا کسانی که به جناب جمالی انتقاد میکنند و ایراد میگیرند لطفا فرهنگسازی کنند که چند هزار نفر برای مراسم تشییع به دور یک تابوت ( خدایش رحمت کند ) ، بدون ماسک و رعایت فاصله گذاری جمع نشوند که خدای ناکرده باعث رنج و بیماری دیگرِ هم نوعانمان شود .

باید کار فرهنگی بیشتری در منطقه صورت گیرد .

در آخر تسلیت عرض میکنم خدمت خانواده های عزا دار ، خداوند به شما صبر جزیل عنایت بفرماید .

احمدرضا اخلاقی نسب 

(مطلب منتشر شده نظر نویسنده است و انتشار آن در سایت افتونیوز به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نمی‌باشد)

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها