یادداشت
گفتگو و گزارش

مسوولان سپاه فتح استان از خانواده شهید رسانه تجلیل کردند/ عکس

مسوولان سپاه فتح استان از خانواده شهید رسانه تجلیل کردند/ عکس

به مناسبت روز خبرنگار از خانواده شهید رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی مسئولان سپاه فتح استان تجلیل شد.

به گزارش افتونیوز به نقل از ایرنا، در این آیین سرهنگ پاسدار مصطفی مثنوی جانشین فرمانده سپاه فتح به همراه ، سرهنگ دوم پاسدار سیروس باستی مسئول نیروی انسانی سپاه فتح و سرهنگ دوم پاسدار عطایی مسئول ایثارگران سپاه فتح و سروان پاسدار فخرالدین رضایی مدیر سازمان بسیج رسانه استان با خانواده شهید خدا عفو عبدیان شهید رسانه ای استان دیدار و از این خانواده تجلیل کردند.

به دلیل شرایط کرونایی مسئولان سپاه فتح استان در جلوی درب منزل شهید حاضر و از نزدیک با این خانواده شهید دیدار کردند.

جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار از خانواده شهید عبدیان تقدیر کرد و گفت: شهدای رسانه در راه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه به فیض شهادت نائل آمدند و در یادها ماندگار شده اند.

سرهنگ پاسدار مصطفی مثنوی با اشاره به اینکه یاد، نام و خاطره شهدای رسانه باید گرامی داشته شود، افزود: نقش بی بدیل خبرنگاران و اهالی رسانه در ثبت و ضبط دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و مناسبت های مختلف بر هیچکس پوشیده نیست و باید قدردان تلاش های شبانه روزی این عزیزان باشیم.

مدیر سازمان بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار از خانواده شهید عبدیان تقدیر کرد و گفت: اصحاب رسانه در استان همواره نقش آفرین و رابط بین مردم و مسئولان برای حل مشکلات جامعه هستند.

سروان پاسدار فخرالدین رضایی افزود: نقش و جایگاه اصحاب رسانه در جامعه باید بیش از پیش تقویت شود تا بتوانند با اطلاع رسانی دقیق و مطالبه گری از مسئولان به توسعه و پیشرفت استان کمک کنند.

شهید کربلایی خداعفو عبدیان در اول شهریور ماه ۱۳۳۷ در یک خانواده اصیل و مذهبی در یاسوج متولد شد وی در سال ۶۴ به همراه سایر رزمندگان، وظیفه خود دانست که از میهن خود در مقابل تجاوزات دشمن دفاع کند، در مناطق عملیاتی  همچون هویزه، جزیره مجنون، شادگان، گردو، پاوه، سرپل ذهاب، شط علی و عملیات های والفجر ۸، کربلای ۵ و آزاد سازی فاو حضوری پررنگ داشت. از شهید عبدیان دو پسر و یک دختر به یادگار مانده است.

۱۵ آذر ماه سال ۸۴ حدود ساعت ۱۴  هواپیمای سی ۱۳۰ که از تهران به سمت بندرعباس در حرکت بود در اثر یک نقص فنی سقوط کرد.

مسافران هواپیما تعدادی از خبرنگاران و نیروهای نظامی  بودند که قرار بود در یک رزمایش شرکت کنند، خلبان مشکل فنی را حدود هشت دقیقه پس از برخاستن اعلام و درخواست فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد را بیان می کند، به هنگام نزدیک شدن به باند با استفاده از سامانه ابزار فرود، هواپیمای سی۱۳۰ به یک مجتمع مسکونی ۱۰ طبقه در منطقه مسکونی آذری برخورد کرد. میدان دید در زمان حادثه در حدود ۱۵۰۰ متر گزارش شده است.

در این پرواز ۱۲۸ نفر کشته شدند که یکی از آنها شهید خداعفو عبدیان خبرنگاری از استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

وی در  سال ۷۸ در شبکه خبر تهران مشغول فعالیت شد و در دانشکده صدا و سیما و در رشته کارگردانی تحصیل کرد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها