یادداشت
گفتگو و گزارش

نیکروز: جشنواره مخترعین در استان برگزار می‌شود

نیکروز: جشنواره مخترعین در استان برگزار می‌شود

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره مخترعین 15 استان کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش افتونیوز به نقل از سفیردنا، یوسف نیکروز  رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای اداری شهرستان دنا که در محل فرمانداری دنا برگزار شد به تشریح برنامه ها و اهداف بنیاد نخبگان استان پرداخت و اجرای طرح شهاب برای شناسایی نخبگان علمی کشور را یکی از پروژه های علمی برای اجرای عدالت آموزشی عنوان کرد.

نیکروز به اجرای این طرح به صورت پایلوت در شهرستان دنا اشاره کرد و گفت: این طرح در حال حاضر حدود 2000 دانش آموز شهرستان دنا را بدون از جداسازی تحت پوشش قرار داده و جداسازی دانش آموزان نخبه به صورت نامحسوس انجام گیرد.

وی با ابراز امیدواری جایگزینی طرح شهاب به جای مدارس تیزهوشان گفت: این طرح شهرستان دنا به خوبی در حال اجرا است.

رئیس بنیاد نخبگان استان در ادامه به حمایت و هدایت مخترعین در سطح استان خبر داد و بیان کرد:استان کهگیلویه و بویر احمد امسال میزبان جشنواره علمی مخترعینی از 15 استان خواهد بود .

وی افزود: تا کنون حدود 80 اختراع برای شرکت در این جشنواره به استان واصل شده است .

نیکروز با بیان اینکه اگر اختراعات مخترعین قابلیت علمی و فناوری داشته باشد تا مرحله تجاری سازی حمایت می شود به دو اختراع در حوزه پزشکی در استان اشاره کرد که قابلیت تجاری سازی داشته اند و در حال پیگیری برای نهایی شدن است.

رئیس بنیاد علمی نخبگان استان با اشاره به تشکیل کارگروهای متعدد در زمینه های مختلف به کارگروه گردشگری ،صنایع دستی و گیاهان دارویی در استان به عنوان مهمترین ظرفیتهای موجود اشاره کرد و تاکید کرد:ما معتقدیم اساس پیشرفت باید بر اساس پیشرفت علمی و فناوری باشد.

وی خاطر نشان کرد:دولت تدبیرو امید تاکید بالایی برای حمایت از بنیاد علمی نخبگان دارد.

نیکروز افزود:از 20 طرح ارسال شده به بنیاد علمی نخبگان کشور به جهت ظرفیت بالای گیاهان دارویی در استان 10 طرح در این زمینه بوده است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها