یادداشت
گفتگو و گزارش

فیلترینگ شبکه های اجتماعی/ موضع نماینده کهگیلویه چیست؟!

فیلترینگ شبکه های اجتماعی/ موضع نماینده کهگیلویه چیست؟!
افتونیوز _ بدون شک فیلترنگ و سیاست ساماندهی فضای مجازی و رسانه های ارتباط جمعی همواره یک از بزرگترین چالش های سالیان اخیرا کشور ما ایران بوده است. به همان نسبت که این رسانه ها در فضای رسانه ای کشور و زندگی مردم جایی بیشتری برای خود باز کرده اند در کشور ما سیاست های اتخاذ شده در رابطه با ساماندهی فضای مجازی چالش برانگیز و بعضا هیجانی و فاقد برخوداری از آرا کارشناسی و منافع ملی بوده است تا جاییکه در زمینه فیلترینگ تلگرام اختلاف جدی مابین دولت و کسانی بود که اقدام به فیلتر تلگرام نمودند کما اینکه با اعتراض گسترده مردم روبرو شد و نتایج و داده ها حاکی از شکست طرح فیلتر تلگرام بوده است. طرح اخیر جمعی از نمایندگان مجلس جهت محدودیت فضای مجازی و پیام رسان های خارجی با واکنش گسترده مردم و رسانه ها روبرو شد چرا که این موضوع در شرایط رکود اقتصادی و تحریم و تورم و کرونا که اکثریت مشاغل تعطیل شده اند ارتباط مستقیمی با زندگی میلیونها انسان دارد که از این طریق زندگی می کنند؛ همین موضوع هم باعث شد تا مردم نمایندگان سوال و مطالبه گری کنند. نمایندگانی که قرار بود با اقدامات انقلابی و جهادی گرهی از مشکلات مردم باز کنند نه اینکه خود باری شوند بر گرده مردم و تمام اقدامات آنها ختم به مسائلی شود که نه تنها بهبود زندگی مردم کمکی نمی کند که آن را بدتر می کند اگر چه در لیست نمایندگان خواهان محدویت و فیلترینگ پیام رسان های خارجی اسم مهدی روشنفکر دیده شد اما وی به نوعی تحت فشار افکارعمومی اظهار نظر دو پهلویی داشت اما سید محمد موحد که بیش از این و در کارنامه طولانی مدت خود نسبت به خیلی از مسائل ملی سیاست سکوت را در پیش می گرفت تا بحال اظهارنظری نکرده است. یکی از مهمترین انتقادات که طی سالیان گذشته نسبت به کارنامه موحد وجود داشته است همین بی تفاوتی نسبت به مسائل ملی و کلان بوده است کما اینکه در این موضوع ما زود به قضاوت نخواهیم نشست و سکوت فعلی را به رضایت تعبیر نخواهیم کرد اما مطمئنا مردم در ادامه با رصد فضا از ایشان انتظار صریح و شفاف دارند. حال باید دید در طی روزهای آینده موضع وی چیست؟ و آن را بصورت صریح عنوان کرد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال باید منظر روزهای آینده ماند.
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 امیر 1399/6/6 20:10:8

    تنها نمایندگان این استان دونفر بودند ک مافیای قدرت آنهارا فیلترینگ کرده تاجگردون. سیدباقرموسوی.. امثال روشنفکر وموحد جز بله قربان هیچ توانایی ندارند واصولا نبودشون بسیاربهترازبودنشان هست

    پاسخ
  • 2 الهی 1399/6/6 19:56:16

    این مجلس ابتدای شروع به کارش چهره واقعی اش را برای چند روز نشان دهد که سریعا به صورت محرمانه و... توصیه هایی به آنها شد و مخصوصا الان آقای قالیباف خیلی تلاش می کند اجازه ندهد مجلس به سمت مسائل حاشیه ای برود ولی چهره واقعی این مجلس را بعد از انتخابات ۱۴۰۰ خواهیم دید!

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها