یادداشت
گفتگو و گزارش

خدمات دهی بهزیستی استان به بیش از 5000 زن سرپرست خانوار

خدمات دهی بهزیستی استان به بیش از 5000 زن سرپرست خانوار

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 5080 زن سرپرست خانوار در این استان از طریق دفتر توانمندسازی زنان و خانواده این اداره خدمات دریافت می کنند.

علیرضا موسوی امجد در نشست شورای اداری استان افزود: در حوزه توانمندسازی زنان و خانواده اداره کل بهزیستی استان زنانی که به دلایل مختلف اعم از فوت همسر، طلاق، زندانی بودن همسر و یا از کار افتادگی مرد خانواده سرپرستی خانواده را برعهده دارند، خدماتی ارائه می شود.

وی بیان کرد: 5080زن سرپرست خانوار در استان کهگیلویه و بویراحمد که با افراد تحت تکلف خود جمعا حدود 17هزار نفر هستند، از خدمات بهزیستی بهره می برند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هزینه های دانشجویی و دانش آموزی به فرزندان تحت تکلف، هزینه های درمان، مسکن و برخورداری از معافیت های قانونی مانند پروانه ساخت و حق انشعابات آب، برق و گاز از جمله خدماتی هستند که به زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این سازمان ارائه می شود.

موسوی امجد تصریح کرد: آماده سازی شغلی، بالابردن سطح قدرت تصمیم گیری و مهارت زندگی، وضعیت بیمه، آموزش شغلی، اعطای سرمایه کار و وام های قرض الحسنه و کم بهره از دیگر خدمات ارائه شده به زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این سازمان هستند.

وی ادامه داد: 1100دانشجو در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت حمایت حوزه توانمندسازی زنان و خانواده اداره کل بهزیستی استان هستند.

این مقام مسئول اضافه کرد: قریب به 500نفر از دانشجویان تحت حمایت حوزه توانمندسازی زنان و خانواده اداره کل بهزیستی استان دانشجوی دانشگاه آزاد هستند که از صفر تا 100درصد هزینه های تحصیلی آنها پرداخت می شود و مابقی نیز در سایر دانشگاههای استان مشغول به تحصیل هستند که 80تا 100درصد هزینه های تخصیلی آنها پرداخت می شود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها