-
از پایان تاریخ تا دموکراسیِ محتضَر
محسن خرامین -
نا-ظفرمندیِ توسعه: اربابِ مردم یا نمایندۀ آنها؟
حسین موسوی -
روابط عمومی؛ تجلی فهم، تفسیر و راهبریِ اجتماعیِ
صیاد خردمند -
تأملی بر اقدامات پوپولیستی دولتها در استان کهگیلویه و بویراحمد
حسن کریمی -
چگونگی ایجاد تعلیمات عشایری از آغاز
سید ساعد حسینی -
تاجگردون؛ وکیل یا ولینعمت؟
یادداشت مخاطبان -
به اعماق برگرد «شیوا»
امراله نصرالهی -
وقتی شایستهسالاری قربانی تبعیض و روابط میشود
حسن کریمی -
دهن کجی شبکه دنا به جامعه ورزش استان و مردم کهگیلویه
سید ابوصالح دانشفر -
خوابِ پروانه در اقلیم سیاستزدگی، آستانهی سقوط در سکوتِ نسیمها
سید یونس آصف جاه
دست انداز و چاله در مسیر ارتباطی قلعه رئیسی و دیشموک

افتونیوز _ سال های زیادی است که بخش چاروسا در شهرستان کهگیلویه به دلیل نبود امکانات رفاهی، محرومیت را با خود به یدک می کشند.
مردم این منطقه با مشکلات فروان و کمبود هایی که حق آن ها نیست دست و پنجه نرم می کنند. در بین این همه کمبود شاید بیشترین کمبودی که به دید می آید، جاده های این منطقه هست که سالانه آن همه جوان در این جاده ها کشته می شوند.
وجود دستانداز و چاله چوله های عمیق در مسیر ارتباطی قلعه رئیسی و دیشموک و روستاهای این دو بخش سالهای زیادی است که در عبور و مرور مردم به خصوص رانندگان خودروها اختلال به وجود آورده است.
مسیر ارتباطی این بخش ها دچار فرورفتگی یا شکستگی سطح جاده شده است، چاله چوله های ایجاد شده ، عرض کم، کمبود شانه در کنار جاده موجب شده سوانح رانندگی اتفاق بیفتد.
یکی از معضلات مهم در زمینه آسفالت این مسیر ها نبود آسفالت یکدست در سطح جاده است که نارضایتی مردم و رانندگان را به همراه داشته است.
راننده ای که در مسیر این بخش ها به دهدشت روزی خود را به دست می آورد به افتونیوز می گوید: چاله های دهان باز کرده در این مسیر امان رانندگان را بریده و آنهایی که از این راه روزی خود را درمی آورند خوب می دانند سقوط به یکباره خودروها به درون این چاهک ها چقدر هزینه برایشان ایجاد کرده است.
وی در ادامه افزود: در این راه ها حتی علائم رانندگی هم وجود ندارد و عبور و مرور برای رانندگانی که برای مسافرت به این بخش می آیند خیلی سخت می شود. زیرا جاده را نمی شناسند و احتمال تصادف برای آنها وجود دارد.
این راننده با عصبانیت اظهار کرد: گناه صاحبان وسایط نقلیه چیست که بخاطر افتادن در حفره هایی که اغلب آنها را باید چاه خواند، قسمتی از درآمد خود را صرف تعمیر خودروهای در اختیار کنند و به جای هزینه درآمدهای خود برای خانواده به اجبار آن را روانه جیب مکانیک ها کنند. بخش های قلعه رئیسی و دیشموک در فاصله ی ۲۵۰ کیلومتری از مرکز استان هستند که نبود جاده برای برخی از روستاها، و همچنین نامناسب بودن جاده هایی ک وجود دارد، زندگی را برای مردم این منطقه دشوار کرده است.
گزارش : فرشاد ارغنده


نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 نقره داغ ۹۳۰ خودروی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد
- 2 وجود ۹۱۲ خانواده دارای فرزند چندقلو در کهگیلویه و بویراحمد
- 3 هزار کنتور برق در کهگیلویه و بویراحمد تا پایان امسال هوشمند میشود
- 4 کاهش بارندگی و آسیب جدی به مزارع کهگیلویه و بویراحمد
- 5 گره کور بلوار جمهوری یاسوج با ورود دستگاه قضایی باز شد
- 6 پیام تبریک نادر منتظریان به فرمانده جديد سپاه استان
- 7 ۶ مجروح در پی تیراندازی در عروسی
- 8 نبود بالگرد مشکل جدی مهار آتشسوزی جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد است
-
مدیرکل میراث فرهنگی: اشیا تاریخی به درستی نگهداری نمیشوند/ برای تکمیل موزه نیاز به اعتبار داریم/ کاروانسرا و بافت تاریخی دهدشت احیا میشوند
-
حضور دو نماینده سابق و اسبق بویراحمد در مراسمهای عمومی/ فعالیتهای انتخاباتی «روشنفکر» و «زارعی» شروع شد؟!
-
کار جالب یک مرکز درمانی در راستای مسئولیت اجتماعی/ «درمانگاه صدرا» جور شهرداری یاسوج را کشید!
-
کمانه سیاست تهاجمی تاجگردون به خودش/ آقای تاجگردون! از صف اول نمایشها بترسید نه از جوانان گچساران و باشت!
-
پیشرفت طرح صنایع پلیمر گچساران از ۴۴ درصد عبور کرد/ جزییات
-
توضیحات فرماندار لنده در خصوص احیای معدن فسفات قیام
-
تشریح جزئیات تسهیلات ودیعه مسکن در کهگیلویه و بویراحمد
-
انتصاب عضو هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی «گهر زمین»/ عکس و سوابق
-
معاون سیاسی استاندار: استادیوم قلعهرئیسی حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته اما هنوز افتتاح نشده است/ عمر مفید پروژه های نیمه تمام استان در حال از دست رفتن است/ پارسائی: آمده ام به ورزش استان خونی تازه تزریق کنم
-
گسترش آفت جوانهخوار بلوط در ۷۰هزار هکتار از جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد
نظرات ارسالی 1 نظر
سلام تصاویر تنگ چویل هست نه چاروسا
پاسخ