یادداشت
گفتگو و گزارش

سرمایه‌گذاری خارجی 11 میلیارد دلاری در ایران از دستاوردهای برجام است/ تثبیت حقوق هسته ای ملت ایران یکی از مهمترین دستاوردهای برجام است

سرمایه‌گذاری خارجی 11 میلیارد دلاری در ایران از دستاوردهای برجام است/ تثبیت حقوق هسته ای ملت ایران یکی از مهمترین دستاوردهای برجام است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در نشست شورای اداری استان کهگیلویه وبویراحمد، به برخی از دستاوردهای برجام در سالگرد یک سالگی آن اشاره کرد و گفت: تثبیت حقوق هسته ای ملت ایران و تداوم فعالیت های هسته ای یکی از مهمترین دستاوردهای برجام است.

به گزارش افتونیوز، شهیندخت مولاوردی در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه 100 مورد از مهمترین دستاوردهای برجام در یک سالگی آن توسط تیم مذاکره کننده هسته ای، تدوین و آماده ارائه به مردم توسط رئیس جمهور است، افزود: فعالیت های هسته ای کشور، تحقیق و توسعه در راستای اهداف صلح آمیز هسته ای نظام جمهوری اسلامی ایران که از حقوق ملت ایران است با برجام تداوم یافته است.

وی،با بیان اینکه پیش از تحقق برجام کشور ایران، وضعیت نامناسبی در جامعه بین المللی داشت و پروژهای ایران هرسای، مقابله با برنامه هسته ای ایران، امنیتی سازی برنامه هستی و تهدید و تقابل مواجه بود، افزود: افزایش توان دیپلماسی کشور و عادی سازی روابط کشور ایران با سایر کشورها یکی دیگر از دستاوردهای برجام بود.

مولاوردی، اذعان داشت: برجام موجب لغو سازو کارهای نظامی و امنیتی شورای امنیت بود و این در حالی بود که در سال های گذشته 19 قطعنامه توسط شورای امنیت و شورای حکام علیه ایران صادر شده و ایران ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد قرار داشت و با تصویب برجام همه این قطعنامه ها لغو و ایران از ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد خارج شد که این دستاوردی بزرگ است و تاکنون در دنیا تحقق چنین وضعیتی بی سابقه بوده است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، لغو تحریم های سرمایه گذاری در صنایع نفت و انرژی و سایر صنایع، صادرات نفت، فروش هواپیمای مسافربری و ... را از دیگر دستاوردهای مهم برجام دانست و گفت: اگر سال گذشته برجام محقق نمی شد اکنون در چه وضعیتی به سر می بردیم و این در حالی است که دولت یازدهم دولتی را که در شرایط نامناسب اقتصادی سیاسی و فرهنگی قرار داشت تحویل گرفت و با مدیریتی جهادی اداره کرد.

مولاوردی، به سرمایه گذاری 11 میلیارد و 300 میلیون دلاری خارجی در کشور، اشاره کرد و گفت: طی یک سال گذشته نرخ رشد افزایش یافته و نرخ تورم تک رقمی شده است که این ها از دستاوردهای مهم دولت یازدهم هستند. وی، با بیان اینکه با بدعهدی هایی در راستای اجرای برجام صورت می گیرد که از ارزش مذاکرات کم نمی کند، اظهار داشت: اکنون کشور ایران به کشوری نقش آفرین حداقل در سطح منطقه ای تبدیل شده است که حل و فصل تنش های کشورهای همسایه بدون آن انجام نمی گیرد.

وی، اظهار داشت: قدرت های اروپایی تعهد خود نسبت به برجام را طی روزهای گذشته و باوجود وضعیت به وجود آمده در آمریکا اعلام داشته اند و نهایتا به فرموده مقام معظم رهبری اگر آنان تصمیم گرفتند برجام را پاره کنند کشور ایران سریعتر در این خصوص اقدام می کند.

مولاوردی، به شعارهای رئیس جمهور در انتخابات شامل آرامش در سیاست، آسایش در اقتصاد و امنیت در فرهنگ اشاره کرد و با بیان اینکه این شعارها در حال تحقق هستند، خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته عمده توان دولت در مباحث سیاست خارجی و بهبود وضعیت اقتصادی صرف شده است و امیدواریم با گشایش و بهبود اوضاع در این خوزه توجه بیشتری حوزه های اجتماعی و فرهنگی صورت گیرد.

معاون رئیس جمهور، افزود: با دستور مستقیم مقام معظم رهبری اقداماتی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی عمده کشور، نظیر طلاق، خودکشی و اعتیاد در حال انجام است که گزارش این اقدامات هر شش ماه یکبار به ایشان ارایه می گردد.

مولاوردی، به تشکیل سازمان مدیریت امور اجتماعی اشاره کرد و گفت: این سازمان 18 کارگروه ذیل خود دارد که عمده هدف آن، علاوه بر رصد و نظارت آسیبهای اجتماعی، پیگیری اجرای مصوبات و وظایف و راهکارهای دستگاههای مختلف در این راستاست.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها