یادداشت
گفتگو و گزارش

استاندار: توافق برجام، برنامه نفت در برابر غذا را از کشور دور کرد

استاندار: توافق برجام، برنامه نفت در برابر غذا را از کشور دور کرد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی انتقادها از دولت در زمینه برجام گفت: برای ارزیابی دستاوردها باید پسابرجام را با محدودیت های دوران تحریم مقایسه کنیم نه با شرایط آرمانی که آرزو داریم.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی استانداری، سید موسی خادمی روز چهارشنبه در همایش یک روزه شوراهای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد که در گچساران برگزار شد با اشاره به یک ساله شدن توافق برجام اظهار داشت: هر چند نگاه آرمانی برای تحرک و تلاش بیشتر مسئولان اثربخش است، اما توجه به دستاوردهای ارزشمند توافق برجام و برداشته شدن بسیاری از محدودیت‌ها نیازمند توجه و انصاف بیشتری است.

وی اظهار داشت: در صورتی که توافق برجام شکل نمی‌گرفت امکان تحمیل شدن برنامه نفت در برابر غذا وجود داشت در حالی که هم اکنون دستاوردهای اقتصادی برجام به ویژه در روابط با دیگر کشورها روز به روز نمایان‌تر می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ماه‌ها تلاش و سختی‌های فراوان مسئولان دولت تدبیر و امید برای توافق برجام با کشورهای 5+1 اشاره کرد و گفت: با همدلی و به دور از قضاوت‌های غیر منصفانه باید شیرینی این موفقیت را در کام ملت بیشتر کرد.

خادمی ابراز داشت: مذاکره با قدرت‌های جهانی در توافق برجام برای ملت و دولت ایران برد برد بوده است.

وی بیان کرد: در هر مذاکره‌ای افزون بر گرفتن امتیاز، باید برخی از شرایط طرف مذاکره کننده را پذیرفت.

خادمی از تحلیلگران خواست تنها به امتیارات داده شده بسنده نکنند و به برجام به صورت جامع نگاه کنند.

وی به ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با فداکاری، تقدیم مال، آبرو و عمر خود برای نظام جمهوری اسلامی ایران شخصیتی تکرار نشدنی است.

خادمی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد اموال شخصی آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمان رحلت وی کمتر از قبل از انقلاب اسلامی بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی الگویی بی نظیر از خدمت گذاری در نظام مردم سالاری دینی است که یاد و خاطره وی هرگز از اذهان ملت ایران فراموش نخواهد شد.

خادمی بیان کرد: با توجه به گستردگی خدمات آموزش و پرورش مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی و خیران برای توسعه خدمات این دستگاه مادر ضروری است.

وی از تعامل دستگاه‌های اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد و خیران برای خدمت به نظام آموزش و پرورش قدردانی کرد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها