یادداشت
گفتگو و گزارش

گفته های بهشتی، داشته‌های جهنمی/ آقای رئیس جمهور! روستای ۳۰ نفره ما برق ندارد!

گفته های بهشتی، داشته‌های جهنمی/ آقای رئیس جمهور! روستای ۳۰ نفره ما برق ندارد!

رییس جمهور در جلسه هیات دولت با ارائه آمار مفصل در مورد امکانات روستایی بیان داشت: "ما الان روستای ۱۰ نفره‌ای نداریم که برق نداشته باشد و الان به سراغ روستاهای زیر ۱۰ نفر رفته‌ایم که تعداد محدودی هستند و برق روستایی ما تا پایان این دولت، به ۹۹.۹ که یک رقم قابل ملاحظه‌ای است، می‌رسد. یعنی امروز ۹۹.۷ است که تا پایان دولت، به ۹۹.۹ و تقریباً ۱۰۰ درصد می‌رسد و این کمتر در کشورهای همسایه و در کشورهای منطقه و حتی در کشورهای پیشرفته این آمار، آمار بسیار ارزشمند و مهمی است که ارائه می‌شود"

ما اهالی روستای " #بلربیشه" در ۱۸ کیلومتری شهر "#دهدشت" مرکز شهرستان کهگیلویه با شنیدن این آمار به فکر افتادیم که بعد از پیگیری های بی نتیجه بسیار در این سال ها و رفت و آمد نمایندگان و فرمانداران و روسای ادارات مختلف، عریضه گونه ای بنویسیم تا شاید صدایمان به جایی برسد و احتمالا رییس جمهور هم ببیند و بخواند.

ما اهالی روستای محروم و مستعد بلربیشه سال هاست فریاد می زنیم که برق نداریم اما به بهانه های واهی و با کارشکنی اداره امور آب و دیگر مسئولان محلی و شهرستانی و استانی تا الان هیچگونه حتی جوابی دریافت نکرده ایم

آقای رییس جمهور!

در این روستا که مستعد دامداری و کشاورزی است حدود ۳۰ نفر ثابت و ۱۰۰ نفر در فصل های مختلف زندگی می کنند و فرزندان این منطقه از سر استیصال و بی کاری و بی برقی و بی امکاناتی در به در روستاهای اطراف و دیگر شهرها برای درس خواندن و دنبال لقمه ای نان آواره اند!

آقای رییس جمهور!

اگر امکانات اولیه مثل برق و آب و گاز به روستا داده شود می توان برای بیش از ۲۰۰ نفر شغل دامداری و کشاورزی و باغبانی ایجاد کرد که اینگونه اهالی اش آواره در تمامی نقاط کشور نباشند.

آقای رییس جمهور!

ما برق هم نداریم و در تابستان ها از شدت گرما و بی آبی اندک خانوارهای دامدار که به ناچار در روستا می مانند از گرما و تشنگی له له می زنند.

آقای رییس جمهور!

اگر تمامی آمار ارایه شده توسط مسئولان این گونه است، ما حق داریم به این آمار شک کنیم و با خود بگوییم چرا مسئولان عالیرتبه اینچنین حرف مدیران وزارتخانه ها و استان ها را باور می کنند و به راحتی آنها را اعلام می کنند.

آقای رییس جمهور!

روستای ما در نزدیکی سد کوثر واقع شده و در سال های اولیه احداث سد با استفاده از سادگی اهالی و به لطایف الحیل زمین های کشاورزی و مقداری از خانه های قدیمی و دیوارهای کهنه و مخروبه را با کمترین قیمت خریدند و اکنون ادعا دارند که همه روستا در تملک دولت است و شما نمی توانید اینجا زندگی کنید، در حالی که این ادعا از اساس دروغ است و جایی که مردم خانه ساخته اند اصلا واگذار نشده است و پولی از طرف کسانی که خانه ساخته اند در این قبال گرفته نشده است.

آقای رییس جمهور!

چرا باید با این بهانه ها، روستای محروم ما که برق در کمتر از ١٨٠٠متری اش قرار دارد محروم تر و بی امکانات تر به حال خود رها شود که انگار جزیی از این سرزمین نیست! در ضمن باید به عرض برسانیم روستا فاقد اب و برق و جاده و مدرسه و دیگر امکانات رفاهی هست ،

آقای رییس جمهور!

ما انتظار زیاد و خاصی نداریم و فقط می خواهیم بگوییم که برق نداریم و بیش از ۳۰ نفریم و چند خانواریم و اگر برق به روستا داده شود در عرض شش ماه جمعیت آن به بالای صد نفر می رسد و امید در دل تمام اهالی جوانه می زند و زندگی دوباره رونق می گیرد و می توان امید داشت که افراد بیکار و مایوس زیادی اینجا به دامداری و کشاورزی و باغداری مشغول شوند.

از طرف اهالی روستای بلربیشه

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 اکوانیان 1399/7/19 23:35:36

    امور آب استان و شهرستان سالهاست به بهانه سد کوثر از ارائه خدمات به روستا خودداری می‌کنند. یعنی اسرائیل هم اینطور نمیکنه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها