یادداشت
گفتگو و گزارش

اقدام عجیب مسئولان آستان قدس استان در اوج کرونا/ سفر دسته جمعی به مشهد برای چه؟

اقدام عجیب مسئولان آستان قدس استان در اوج کرونا/ سفر دسته جمعی به مشهد برای چه؟

مشهد از نظر میزان ابتلا به کرونا همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و متولیان حوزه سلامت، سفر به مرکز استان خراسان رضوی را از نظر عقلی و اخلاقی تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌دانند.

افتونیوز - در حالی که در روزهای اخیر محمدحسین بحرینی، سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی عنوان کرده بود که این استان ‌هم‌اینک در شرایط بسیار حساسی ازنظر شیوع ویروس کرونا و هم‌زمانی آن با بیماری فصلی آنفلوانزا قرارگرفته است و سفر به مشهد را ممنوع دانسته بود، در اقدامی عجیب مسئولان آستان قدس استان با جمع زیادی از همراهان به مشهد رفته اند.

در عکسی که در فضای مجازی منتشر شده ستار هدایت خواه و خلیفه خلقی پور دو تن از مسئولان آستان قدس استان دیده می شود که نه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده‌اند و نه ماسکی بر صورت دارند.

به جز این دو نفر، حدود ۳۵ نفر از افرادی که در این عکس حضور دارند نیز نه ماسکی بر صورت دارند و نه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کردند.

باید در ابتدا پرسید چرا این سفر در ایام اوج گیری بیماری کرونا تدارک دیده شده است؟ حضور این تعداد زیاد افراد در این سفر، برای چه کار مهمی بوده است؟ دوم آنکه چرا در عکس دسته جمعی فاصله گذاری رعایت نشده و چرا ۳۷ نفر از حاضران در عکس ماسک بر صورت خود ندارند؟ از آنجایی که مکان بسته هست و استفاده از ماسک ضروری است.

در نهایت محتمل است فرد یا افرادی از این جمع ناخواسته ناقل کرونا باشند آیا در این شرایط این سفر ضرورتی دارد؟

این در حالی بود که سخنگوی ستاد مبارزه با کرونای مشهد در روزهای گذشته گفته بود: با توجه به تنگناهای موجود هرگونه تجمع و پیاده‌روی گروهی مذهبی در ایام پایانی ماه صفر به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا ممنوع است.وی همچنین از زائران بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) خواست عزاداری‌ها و سوگواری‌های ایام محرم و صفر امسال را در شهرهای خود برگزار کنند و از سفر به مشهد و خراسان رضوی بپرهیزند.

بیم آن می رود پس از بازگشت مسئولان حاضر در این سفر به استان به علت مراجعاتی که با مردم دارند ناخواسته عامل انتشار این ویروس منحوس باشند که در شرایط قرمز فعلی استان قوز بالاقوز خواهد شد.

این سفر اگر به بهانه بازدید از زمین زائرسرا بوده باشد، می‌توانست با حضور تنها نمایندگی محترم ولی فقیه و یکی یا دونفر همراه صورت پذیرد و احتیاجی به این لشکرکشی نبود. از زمان شروع و اوج گیری کرونا بسیاری از مراسمها و برنامه ها به صورت وبینار و مجازی برگزار می شود و در این مورد نیز اگر برنامه ای از قبل تدارک دیده شده بود به جای رفتن به سفر در این شرایط کرونایی، بهتر بود از طریق فضای مجازی انجام شود.

در همین ایام مقام معظم رهبری توصیه ها و تاکیدات ویژه ای را در مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری داشتند و فرمودند: همچنانکه در موضوع سفر اربعین، مردم متدین به مرزها نرفتند و در عزاداری‌های محرم نیز ضوابط ستاد ملی را دقیقاً رعایت کردند، عموم مردم باید در مسائلی همچون نرفتن به سفرها و رعایت شیوه‌نامه‌ها، مراقبت جدی کنند تا از این بیماری خلاص شویم.

انتظار می رفت که مسئولان آستان قدس رضوی در استان که بخشی از ماموریت آنها فرهنگی است خود پیش قدم فرهنگساری برای مردم باشند نه آنکه این گونه بر خلاف همه توصیه ها و پروتکل های بهداشتی عمل کنند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 6 نظر

  • 1 عزيزي 1399/7/24 19:22:0

    این اقدام فقط یک لحظه موقع عکس گرفتن بوده. با پول شخصی عازم شدند. افتخاری نصیب استان شد که در رواق امام مراسم عزاداری و سخنرانی توسط بچه های هئأتی استان برگزار شد. تحویل زمین به مقدار ٩۶٢ متر جهت ساخت زائر سرا برا استان نشست و طلب کمک از مسئولین بلند پایه فرهنگی و مذهبی آستان قدس رضوی دیدن و شنیدن موارد فوق چشم بینا و عقل سلیم میخواهد

    پاسخ
  • 2 امیدوار 1399/7/24 13:2:49

    زندگی شخصی مردم به خودشون مربوطه بعدهم تنگ نظری وتخریب کارآدمهای کوته فکره اعتقادات مهمه وعملکردافراد

    پاسخ
  • 3 یوسف 1399/7/23 15:11:17

    کاملا مطلب منطقی بیان شده و از کسانی که ادعا دارند در همه مباحث . انتظار چنین کاری نمی رفت

    پاسخ
  • 4 موسوی جهان آباد 1399/7/23 12:22:6

    شاید انتقاد شما درست باشه ولی چرا کرونا فقط برای مناسک مذهبی اشکال داره؛ نظرتون در مورد تشییع شجریان و سفرهای شمال و .... چیه؟

    پاسخ
  • 5 علی 1399/7/23 12:11:50

    چرا برا مراسم شجریان چیزی ننوشتی ؟

    پاسخ
  • 6 شهروند 1399/7/23 11:14:35

    والا کاخلی که خلقی پور و هدایتخواه منشو زندگی ایکنن،اگر ایما هم منشو زندگی ایکردیم بیشتر ویو‌سینه چاکی ایکردیم

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها