یادداشت
گفتگو و گزارش

معاون استاندار: انتقادها از برجام غیرمنصفانه است

معاون استاندار: انتقادها از برجام غیرمنصفانه است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که انتقادها از برجام غیرمنصفانه، ناآگاهانه و غیرکارشناسانه است.

فتاح محمدی در کارگاه آموزشی روابط عمومی‌های استان، به برخی دستاوردهای برجام در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: شکسته شدن انسجام جامعه جهانی علیه ایران، تثبیت حق هسته ای جمهوری اسلامی و خارج شدن ایران از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد بزرگترین دستاورد این سند بین المللی بود.

این دانش آموخته حقوق بین الملل تاکید کرد که مذاکرات هسته ای با گروه 5+1 راهبرد نبوده بلکه یک تاکتیک در شرایط خاصی بوده است، گفت: موضوع برجام را نباید محصور به حزب، جریان و یا گروه خاص سیاسی و حتی دولت دانست.

محمدی با بیان اینکه مذاکره عدول از اصول، سیاست ها و راهبردها نیست، افزود: این مذاکرات هنر و تاکتیک دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره کننده در شرایط خاصی بود که کشور به شدت به آن نیازمند بود.

معاون استاندار با اشاره به اینکه اقتصاد ایران تا قبل از مذاکرات به سمت نابودی میرفت بیان داشت: بالارفتن سرسام آور قیمتهاريال برهم خوردن تعادل بازار ارز و ... نتیجه تحریم های جامعه جهانی علیه ایران بود.

محمدی امنیت روانی و اقتصادی حاصل از برجام را یادآور شد و اذعان داشت: اینکه بگوییم تحریمها هیچ اثری بر اقتصاد ایران نداشت حرف بیهوده ای است و یک بررسی ساده نشان می دهد قیمت تمام شده برخی کالاها در زمان تحریم و بعد از برجام بسیار تفاوت دارد.

وی در پایان گفت: مذاکرات هسته ای در حالی انجام شد که کشور ایران سه اصل اساسی حوزه سیاست خارجی خود یعنی عزت، حکمت و مصلحت را در این مذاکرات رعایت کرد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها