یادداشت
گفتگو و گزارش

قطعنامه پایانی سومین کنگره انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد

قطعنامه پایانی سومین کنگره انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد

سومین کنگره انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان گچساران به کار خود پایان داد.

به گزارش افتونیوز، قطعنامه پایانی سومین کنگره انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد در پی می آید:

به نام خدا

با تشکر و قدردانی فراوان از نخبگان سیاسی و فرهنگی و اصلاح طلبان همیشه همراه، نکاتی را بعنوان قطعنامه پایانی کنگره به اطلاع می رساند.

سابقه درخشان و تلاش مستمر آیت الله هاشمی رفسنجانی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی در تکوین و استقرار نظام قابل انکار نیست و با آنکه بسیار مورد بی مهری قرار گرفت و کینه توزانِ تندرویِ منحرف او را هدف حملات ناجوانمردانه و هتاکی های بی ادبانه و تهمتهای ناروا قرار دادند تا جایی که به رد صلاحیت این استوانه انقلاب انجامید اما با دلی روشن و ضمیری امیدوار و قلبی مطمئن با تکیه بر قدرت مردمی و اعتقاد به نافذ بودن رای مردم؛ توانست هیمنه رجالگان سیاسی و مسیر انحرافیِ آن هشت سال معروف به تاراج و غارت و اختلاس و دروغ و فریب را رسوا و در هم بشکند. هشت سالی که از همان ابتدا آیت الله مجاهد نام انحرافی بر آن نهاد و خود می گفت: "شرايطي راكه در آن هشت سال وجود داشت؛ قبول نداشتم و تمام اين هشت سال را مسير انحرافي مي دانستم كه يادگاري من مانده است. اينها هنوز هم در جلسات خصوصي شان مي گويند كه هاشمی اين لقب را به ما داده است." و الحق که چون همیشه بدرستی انحراف را تشخیص داد و در کنار مردم ایستاد و از مظلومان تا پایان عمر حمایت کرد. روحش شاد و یادش گرامی. اللَّهُمَّ إِنَّا لَا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلَّا خَیْرا خدایا، ما جز خیر و خوبی از او ندیده‌ایم.

بی شک بازگشت امید در میان مردم و عبور از بحرانها و تعامل با جهان و آرامش نسبی بوجود آمده نتیجه انتخابات 24 خرداد 92 بود که مردم با انتخابی آگاهانه و با مشی اصلاح طلبانه رئیس جمهوری را برگزیدند تا اقتدارگرایان انحصار طلب و افراطیون تکفیرگر را از مدیریت کشور خارج و دست نامحرم را از بیت المال مسلمین کوتاه نمایند.

افراطیون و جنگ افروزان داخلی و خارجی با سر باز زدن و عدم تمکین به رای مردم مترصد این هستند تا به اشکال مختلف یاس و نامیدی را در جامعه منتشر نموده و دولت را از بدنه اصلی و حامیان خود جدا سازند. اساس نقشه و طرح تندروهای خشونت طلب القای ناکار آمدی دولت و شکست برنامه های دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری است. بر همین اساس انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویر احمد اعلام می کند:

1- رئیس جمهور محترم به پشتوانه رای مردمی و حمایت اصلاح طلبان برای 4 سال بعدی ریاست جمهوری برنامه ریزی و هدف گذاری نموده و مطمئن بر پیروزی باشد که انشاءالله دست خدا و یاری مردم و حمایت اصلاح طلبان را خواهد داشت.

2- وضعیت معیشتی طبقه محروم جامعه بر اثر سیاستهای ناکارآمد و پوپولیستی دولت قبل مناسب نیست و دولت وظیفه دارد با تمهیداتی از جمله تغییر در تیم اقتصادی خود و برنامه های کوتاه مدت و میان مدت در روانتر شدن امور زندگی مردم اقدام عاجل نماید.

3- تا کنون از افشای پرونده اختلاسهای کلان و غارتهای دولت به اصطلاح پاکدست قبل شنیده ایم و پرونده های جدیدی هم از بخشهای دیگر بر آن افزوده شده است اما کمتر از برخورد با مسببین سخنی به میان آمده است و لازم است رئیس جمهور محترم، بدون تعارف؛ علل و عواملی را که مانع از رسیدگی و معرفی خاطیان می شود به مردم معرفی نمایند.

4- برجام یک دستاورد بزرگ ملی است که بواسطه آن تحریمهای فلج کننده و ظالمانه و سایه شوم جنگ از سر کشور برداشته شد و تلاشی بود موفق برای صلح و دوستی و موجب اعتماد جهانی به ایران اسلامی شد که آثار آن به تدریج نمایان می شود، لذا از رئیس جمهور و سربازان دیپلماسی و نیز مرحوم آیت الله هاشمی برای همراهی و ایجاد زمینه مناسب و همچنین اصلاح طلبان که با حمایت خود و آگاهی دادن به مردم آرامش ایجاد نمودند تقدیر و تشکر می شود.

5- جایگاه و مرتبت معلمان به دلیل مدیریتهای غلط به شدت آسیب دیده و از نظر معیشت در تنگنا قرار دارند و در برنامه ششم توسعه هم توجه چندانی به امور آموزش و پرورش نشده است ضمن اینکه طرح و یا لایحه و برنامه خاصی هم نه در مجلس و نه در دولت جهت بهبود وضعیت معلمان و نظام آموزشی مشاهده نمی شود. لازم است در این زمینه تلاش و اقدام ضروری صورت گرفته و در بودجه بندی برای حقوق معلمان جدای از سایر بخشهای دولت تمهیداتی اندیشیده شود و یا ابتدا حقوق معلمان را باسایر دستگاهها یکسان نموده و بعد؛ از ارتقای برابر با دیگران و مطابق نرخ تورم بگویند.

6- صندوق ذخیره فرهنگیان که مورد تاراج قرار گرفت موجب بدبینی و از دست رفتن سرمایه معلمان شده لذا لازم است دولت و بخصوص وزارت آموزش و پرورش نظارت بیشتر و مستمری داشته و بازگشت سرمایه حیف و میل شده را تقبل نماید.

7- طرح رتبه بندی معلمان کیفی تر و ملموس تر از آنچه که در سند تحول آموزش و پرورش و نظام سنجش صلاحیت آمده است با دقت بیشتری پیگیری شده و مطابق با واقعیات و نیازهای فرهنگیان تنظیم و سریعتر مصوب گردد.

8- دولت در انتخاب مدیران یکرنگ و همسو با رای مردم و اصلاحات در سطح مدیریتهای کلان بخصوص وزارتخانه ها با توجه به شرایط فعلی مجلس که اکثراً موافق دولت هستند دقت بیشتری نماید.

9- مردم به هر بهانه ای در مراسم گوناگون مطالبه گر رفع حصر نخست وزیر دفاع مقدس و مورد اعتماد امام؛ مهندس میرحسین موسوی و ریاست مجلس شورای اسلامی در زمان رهبر کبیر انقلاب، حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی و سرکار خانم دکتر زهرا رهنورد و آزادی زندانیان سیاسی هستند و در تشیع با شکوه آیت الله هاشمی باز فریاد رفع حصر سر دادند که از وعده های رئیس جمهور محترم است لذا خواستار این مطالبه عمومی برای ایجاد همبستگی بیشتر و وحدت ملی هستیم.

10- بطور ویژه و مصرانه در خواست داریم ریاست محترم جمهوری با صلابت و قاطعیت، محدودیتها و ممنوعیتها را از حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات که از ذخائر پاک و صادق کشور و مورد احترام و توجه مردم و جهان است رفع نموده و دل مردم را شاد نماید.

انجمن اسلامی معلمان استان ک. ب بنا بر رهنمود رهبر اصلاحات جناب خاتمی و در فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی با توجه به توصیه ها و دفاع بی دریغ آن مرحوم از دکتر روحانی و حمایت آیت الله سید حسن خمینی، همگام با سایر اصلاح طلبان در انتخابات آتی با حضور فعال شرکت جسته و حمایت خود را از دکتر حسن روحانی اعلام می کند. بعون الله و المنه انجمن اسلامی معلمان استان کهگیلویه و بویر احمد دیماه 1395

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها