یادداشت
گفتگو و گزارش

اعتراض جمعی از مردم روستای مزدک بویراحمد به برخوردهای سیاسی/ تجمع مقابل بنیادمسکن و منابع طبیعی استان

اعتراض جمعی از مردم روستای مزدک بویراحمد به برخوردهای سیاسی/ تجمع مقابل بنیادمسکن و منابع طبیعی استان

جمعی از اهالی روستای مزدک حبیب آباد با ادعای آنچه برخورد سیاسی و باندی و کوتاهی در عدم اجرای طرح هادی روستای خود عنوان می‌کردند در جلو بنیاد مسکن و منابع طبیعی استان تجمع کردند.

به گزارش افتونیوز، این اهالی خود معترف بودند که خطر بیماری کرونا را می دانند اما بلاتکلیفی و عدم توجه به خواسته هایشان آنها را مجبور به تجمع کرده است تا شاید صدایشان به گوش مسئولان استانی برسد.

دهیار روستای حبیب آباد مزدک در خصوص تجمع اهالی این روستا در جلو بنیاد مسکن استان به خبرنگار ما گفت: روستا با ۷ هزار نفر جمعیت چهار دهیاری دارد که طرح هادی آنها یکی است.

کورش عزیزی ادامه داد: قریب دو و نیم سال پیش درخواستی مبنی بر بازنگری در طرح هادی به دلیل رشد جمعیت و نبود فضای کافی برای ساخت و ساز به معاونت عمرانی استاندار داده شد که آقای فیلی نیز آن را به بنیاد مسکن استان ارجاع دادند اما از سوی مسئولین این بنیاد اعلام شد که پولی بابت این کار ندارند.

وی بیان کرد: هر چهاردهیاری واقع در مزدک هزینه نقشه برداری اولیه را تقبل کردند و حدود دوسال است که این نقشه برداری اولیه انجام شده و در اختیار بنیاد مسکن استان قرار دارد.

دهیار روستای مزدک حبیب آباد گفت: در این دوسال هیچ کاری بر روی طرح هادی روستای مزدک انجام نشده و در همان طراحی اولیه باقی مانده است.

عزیزی در خصوص درخواست مردم این روستا گفت: هر چه سریعتر نسبت به بازنگری طرح هادی اقدام لازم انجام شود تا از ساخت و سازهای غیرمجاز، تخریب محیط زیست، تخریب زمینهای کشاورزی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: با توجه به قرارگرفتن این روستا در نزدیکی شهر یاسوج، اجرای طرح هادی از حاشیه نشینی و تبعات اجتماعی آن جلوگیری می کند.

عزیزی در خصوص پاسخ مسئولان بنیادمسکن می گوید: نقشه برداری که انجام شده باید طرح تفکیکی حذف شده و سرانه را نیز اعلام نمی کنند که طرح هادی چقدر می تواند توسعه یابد.

با توجه به رشد جمعیت، مردم روستا به دلیل نبود زمین در طرح هادی روستا اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می کنند و همین الان قریب ۲۰۰ پرونده در کمیسیون ماده ۹۹ داریم ک حتی منجر به تخریب و جریمه شده ولی بنیاد مسکن در زمینه بازنگری در طرح هادی این روستا کاری انجام نمی دهد.

عضو شورای روستای مزدک نیز در زمینه دیگر مشکلات این روستا به خبرنگار ما گفت: سال ۶۸ اراضی زراعی این روستا ۳۷۵ هکتار بوده که ثبت و سند نیز دارد و از آن سال تا کنون بر اساس برخوردهای سیاسی و سلیقه ای به ۲۰۰ هکتار کاهش داده شده است.

معصوم دادیان گفت: در سال ۹۷ با جمع آوری مدارک و ارایه به دادگاه رای کمیسیون ۳۴۳ هکتار قطعیت پلاک داده شد که به نفع مردم رای زراعت اصلاح شود. منابع طبیعی شهرستان اقدام به اصلاح و جانمایی نقشه کرده ولی پس از ارجاع به منابع طبیعی استان با کارشکنی وبرخوردهای سیاسی از اصلاح آن خودداری می کنند.

وی در خصوص انتظار مردم از منابع طبیعی گفت: خواسته این است که طبق نقشه هوایی سال ۴۸ و یا هم بر اساس همان اسناد سال ۶۸ و یا حکم دادگاه سال ۹۷ اجرای ماده ۵۴ نقشه ها اصلاح و به مردم داده شود.

دادیان اضافه کرد: حدود پنج سال است که مسئولان منابع طبیعی استان از اجرای این خواسته قانونی که اسناد هم موجود است خودداری می کند.

وی افزود: در اکثر روستاهای شهرستان بویراحمد این مشکل حل شده اما فقط مردم روستای مزدک قربانی باندبازی های سیاسی شده و همچنان بلاتکلیف هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن به پیام خبرنگار ما برای ارایه توضیحات پاسخی نداد. این سایت خبری آماده انتشار توضیحات بنیاد مسکن و منابع طبیعی استان است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 15 نظر

  • 1 ناشناس 1399/9/14 9:10:31

    اتفاقا این روستا چون اصلاح‌طلبان در راس امور بوده اند همیشه بیش از دیگران هواشونو داشتند

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1399/9/12 21:14:23

    این کشور کجاش صاحب داره که بنیاد مسکنش داشته باشه؟خود بنده الان پنج سال هست که در روستای تنگ سریز دنبال تغییر کاربری هستم اما میبینم که اکثرا یه مشت ............تو این اداره نشستن دارن با زندگی مردم بازی میکنن..حالا یا منتظر رشوه هستن یا باید یه آشنایی باشه تا به این ...... سفارش بکنه ببینم چی میشه واقعا متاسفم بخاطر مردمی که گیر این ........بیفتن

    پاسخ
  • 3 م د 1399/9/12 14:39:57

    حرف حساب ندارد جواب.

    پاسخ
  • 4 یک دوست 1399/9/12 14:4:3

    دوستان عزیز این واقعیتی که تا ما در انتخابات تعصبی برخورد میکنیم ومیدانیم که کاندیدمان هیچ شانسی در انتخابات نداشته وندارد به ویژه امسال. یعنی بیش از بیست ساله که با همین روش جلو رفتیم نباید توقع داشته باشیم در ادارات وارگانهای دولتی به ما توجهی داشته باشند. از قدیم گفتن که هرکه خربزه بخوره پای لرزش هم باید بشینه. همه هم میدونید باعث این بدبختیا کیه. شاید بعضی ناراحت بشن اما واقعیت همینه من فقط حرف حق را گفتم. چه بدمان بیاد یا خوشمان بیاد باند بازی بوده وهست ما همیشه با کاندید پیروز بویراحمد مخالف بودیم و باعث پس رفتمان شده.

    پاسخ
  • 5 پناهنده 1399/9/12 13:55:35

    متاسفانه بویراحمد همیشه چنین مشکلی داشته و باند بازی و تسویه حساب های سیاسی قربانیش مردم بودن بخصوص مردم فهیم روستاهای مزدک آقای فلان نماینده اقای فلان مدیر اگه مردم روستای مزدک به شما رای ندادن دلیل نمیشه که کارهاشون رو عقب بندازی کارها و مطالبات بحقشون رو انجام ندید اگه رفتی رو صندلی مدیریت تکیه زدی از جانفشانی همین مردم بوده و هست اول در برابر مردم و دوم در پیشگاه خداوند باید جوابگو باشی .

    پاسخ
  • 6 شهرخی 1399/9/12 13:51:7

    مشکل اینجاس که بنیادمسک ازجایی نظارت نداره.ازرشوه تا بروکراسیهای بعدی همه توکارشون هست مدرک هم هست .ولی مردم میخوان کارشون حل بشه.

    پاسخ
  • 7 شهرخی 1399/9/12 13:34:53

    جناب آغای رحیمی اگرخدمتگزاری وظیفه ات روانجام بده اگرم بلد نیستی که نیستی ودرروی مردم میبندین.جواب سربالا نده ازپول همین مردم داری نون میخورب

    پاسخ
  • 8 محمد 1399/9/12 12:55:17

    اداره بنیاد مسکن کلا شده تجارت ومنبع درامد ولی اینگونه کارهای عمرانی ک به نفع مردم باشه دل بخواهی شده و انجام نمیشه برای کوچکترین کار داخل ای اداره باید حدقل یسال وقتتو بگذرونی .الان هم ک کلا سیاسی بازی وباند بازی شده فقط برای هرکس ک بخواهند کار انجام میدن وهیچ کس هم پاسخگو نیست و حواسش ب مردم نیست تا کی حق خوری و ظلم

    پاسخ
  • 9 دادیان 1399/9/12 11:34:29

    درحق مردم روستای مزدک واقعن داره ظلم میشه همه روستاهاکه میریم میبینیم منابع طبیعی چطوربااونابرخوردکرده

    پاسخ
  • 10 ف 1399/9/12 11:31:25

    در جواب جناب رحیم پور حرف شما عذر بدتر ازگناهه چه ربطی داره ،،شما طی این دوسال یا بقول خودت کرونا هیچ ساخت وسازی نداشتی ،هیچ گونه کشاورزی نداشتی ،هیچ گونه پذیرش یا استخدامی نداشتی ،،سال ۸۸٫٫۸۹که وضع موجود گرفتن از عمد اکثر زمین های موجود حتی کنار خیابان اصلی رو کشاورزی و پایانه وتوسعه اتی ونظامی وسپاهی وکاربری های متفاوت ثبت کردن بدون توجه به گسترش ومهاجر پذیری روستا حالا بعد ده سال که باهزینه دهیاری های روستا نقشه برداری جدید صورت گرفته به بهانه های واهی (سیاسی)از تصویب طرح ممانعت کردن ،طی مدت همین دوسال خیلی ازروستاها طرح هادیشون مصوب واجرا شده ،وقتی مسولی با پارتی بره سرکار نتیجش این میشه که شما بگین مگه دعوت شدین،

    پاسخ
  • 11 مهدی 1399/9/12 11:29:31

    متاسفانه باند بازیهای سیاسی و بی توجهی مسئولین به مسائل و مشکلات مردم مشکلات زیادی سر راه مردم هست با توجه به مشکلات اقتصادی امروزه مردم

    پاسخ
  • 12 موسوی 1399/9/12 11:1:15

    لعنت به هرچی گروه سیاسی و باند بازه

    پاسخ
  • 13 علی 1399/9/12 8:40:44

    متاسفانه باند بازی و سیاسی کاری داخل تمام ادارات باعث آزاد و اذیت مردم شده اما این دو ارگان علاوه بر سیاسی کاری به هر دلیلی دنبال اخذ پول از مردم هستن و با نوشتن توافق نامه بین دو اداره اقدام به اخذ هزینه ثانویه نقشه و حتی هزینه کاربری تحت عنوان های دیگه میکنن و مردم هم هرچقد اعتراض میکنن متاسفانه کسی جوابگو نیست. ما الان دو ساله برای همین طرح میریم بنیاد ولی هر بار میگن تا ماه آینده آماده میشه و الان بعد دوسال بخاطر گرون شدن مصالح و... با پولی که داشتم دیگه نمیشه یه اتاق هم بسازم چه برسه به خونه ساختن

    پاسخ
  • 14 رحیم پور 1399/9/12 8:14:24

    چه عجب بعد ۲۵ سال که انجام نشده امسال حیاتی شده تو این کرونا و بدبختی. کی ازشون خواهش کرده بیان

    پاسخ
  • 15 ناشناس 1399/9/12 7:50:36

    تابوده همین بوده روستای مزدک بیست سال هست که قربانی جریان سیاسی میشه،تحریم انتخابات ازسوی مردم فهیم روستا تاثیر گذار خاهد بود

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها