یادداشت
گفتگو و گزارش

خیز خزنده یاران هدایتخواه برای فتح شورای شهر یاسوج

خیز خزنده یاران هدایتخواه برای فتح شورای شهر یاسوج

انتخابات شورای شهر تا کمتر از 4 ماه دیگر برگزار می شود. برخی که سودای حضور در این رقابت را دارند از هم اکنون با تشکیل گروههای تلگرامی توسط خود یا حامیانشان، حضور در مراسم های فاتحه خوانی، حضور پررنگ در برنامه های فرهنگی، حضور در مراسم های رسمی و غیر رسمی و... در قامت یک مدعی برای این انتخابات عرض اندام می کنند.

تحلیل جامع و دقیق انتخابات پیش رو با توجه به مشخص نشدن همه کاندیداها به دلایل مختلف که شاید یکی از دلایل آن تبلیغات پیش از موعد باشد که فرماندار بویراحمد و دیگر مسئولان در چند نوبت آن را متذکر شدند شاید الان مقدور نباشد.

یکی از جنبه هایی که می تواند انتخابات آتی شورای شهر را حساس و جالب کند رقابت پیدا و پنهان پنج نامزد مطرح انتخابات مجلس در حوزه بویراحمد و دنا است. زارعی، هدایتخواه، روشنفکر، بهرامی و تا حدودی نیکبخت این بار قصد دارند در پارلمان محلی با هم رقابت کنند و یاران خود را روانه شورای شهری کنند که اهمیت آن در این سالها بر کسی پوشیده نیست.

خیز خزنده و هوشمندانه یاران هدایتخواه برای فتح شورای شهر به نوعی می تواند بازسازی چهره هدایتخواه را در افکار عمومی در پی داشته باشد. هدایتخواه در انتخابات مجلس از زارعی شکست خورد که این بار حمایت تمام قد اصلاح طلبان را همراه نداشت. شاید اگر حمایت روزهای آخر سیدباقر نبود الان جای هدایتخواه و زارعی عوض شده بود. اعتراضهای پس از انتخابات نیز شاید ترفندی بود از سوی همین یاران هدایتخواه که به نوعی چهره استاد را بازسازی کنند. اما آیا چهره اصلی و کاریزمای اصولگرایان بویراحمد و به نوعی استان، این بار هم همه هیمنه خود را خرج می کند تا رقابت ناتمام را تمام کند؟

اصلی ترین افرادی که می توان آنها را یاران هدایتخواه دانست چه کسانی هستند؟ شاید به طور قاطع نتوان گفت که کدام افراد مورد حمایت جدی هدایتخواه در انتخابات هستند اما اگر اسامی منتشر شده در فضای مجازی را ملاک قرار دهیم به چند نفر که در جریان اصولگرا اسم و رسمی دارند برمی خوریم:

ابتدا باید به حضور محمدرحیم دهرابپور اشاره کرد. معلم بازنشسته ای که در انتخابات اخیر مجلس، پشت هم‌طایفه ای خود را خالی کرد و به هم مسلک سیاسی اش پیوست. دهرابپور را می‌توان شاخص ترین فرد جریان اصولگرا بعد از هدایتخواه و مسعود حسینی قلمداد کرد. اما نباید فراموش کرد که عملکرد و سابقه ده ساله وی در شورای شهر یاسوج، مردم این شهر را راضی نکرد که به وی در دوره چهارم نیز اعتماد کنند و در انتخابات گذشته شورا، رتبه‌ای بهتر از پانزدهم به دست نیاورد. انتخاب وی در لیست یاران هدایتخواه هوشمندانه است. حمایت طایفه تیرتاجی(پرجمعیت ترین طایفه ساکن یاسوج) در کنار سبقه سیاسی می تواند عامل موفقیت وی باشد .

هدایت امیری از مطرح ترین حامیان هدایتخواه در انتخابات مجلس گذشته و عضو دو دوره شورای شهر نیز از دیگر افرادی است که این قابلیت را دارد تا در لیست یاران هدایتخواه باشد. می توان گفت حمایت وی از هدایتخواه و دعوت از وی در حالی که انتخابات برای حامیان زارعی و طایفه تیرتاجی بسیار حساس و سرنوشت ساز شده بود از نگاه هم طایفه ای هایش گناهی نابخشودنی بود. حمایت هدایتخواه از وی در انتخابات شورای شهر می تواند پاسخی به لطف وی در انتخابات مجلس باشد.

حمیده هدایتخواه که می توان آن را نسخه برابر اصل ستار هدایتخواه قلمداد کرد. کسی که تقریبا از یک سال پیش در رسانه ها با عنوان فعال فرهنگی و جامعه شناس حضور داشته و لظهارنظرهایی در خصوص مسایل مختلف دارد. اخیرا نیز مستندی از وقایع انتخابات اسفند 94 مجلس در حوزه بویراحمد به عنوان «جمهوریت در جمعه بازار» ساخت و در جشنواره عمار به نمایش درآورد. رسانه ها ابتدا از حضور وی در رقابتهای آتی انتخابات شورای شهر نام بردند اما خود وی تکذیب کرد. بعید نیست به سان پدر در دقیقه نود احساس تکلیف کرده و درخواست های مردمی را برای حضوردر انتخابات بی جواب بگذارد!

سجاد نوبهار که به تازگی حضورش در انتخابات شورای شهر رسانه ای شد. از وی به عنوان خبرنگار با سابقه و فعال فرهنگی نام برده می شود. اما باید دانست که مشاور رسانه ای و مغز متفکر رسانه ای و فضای مجازی جریان اصولگرا و مشخصا هدایتخواه در انتخابات مجلس گذشته بود. مدیریت وی بر اخبار و اطلاع رسانی های پس از انتخابات جریان اصولگرا بسیار پراهمیت بود. جایی که به خوبی با حمله و ایجاد جنگ روانی در فضای مجازی، اردوگاه زارعی را دچار وحشت و ناگزیر به پاسخگویی می کرد. بعد از تیرتاجی ها شاید به جرات بتوان گفت که طایفه تامرادی جمعیت غالب یاسوج را تشکیل می دهد. انتخاب نوبهار در لیست یاران هدایتخواه نیز هوشمندی این جریان سیاسی را می رساند که این فرد حمایت طایفه خود را همراه دارد و حمایت طیف سیاسی می تواند تکمیل کننده کار باشد. نوبهار گذشته از حمایت طایفه و جریان سیاسی می تواند حمایت همکاران رسانه ای خود که طیفی اثرگذار در جامعه هستند را نیز همراه داشته باشد و همه اینها در کنار جوان بودن، شانس وی را برای رفتن به شورا دو چندان می کند.

از خلیفه خلقی پور هم برای حضور در انتخابات نام برده می شود اما نزدیکان وی این حضور را منتفی دانستند و بالطبع از تحلیل حضور وی نیز اجتناب می شود.

طبیعتا با گذر زمان و مشخص شدن همه افراد این طیف سیاسی می توان تحلیل جامع تری از حضور آنها در انتخابات شورای شهر یاسوج ارائه داد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 ناشناس 1398/9/17 9:48:5

    جمعیت تیر تاجی اندازه یه تیره ایل نامرادی نمی شود

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1397/8/11 12:19:36

    خیلی خنده دار است ، حاج دهراب پور موثرترین فعال سیاسی و تاثیرگذارترین اصولگرای استان هستند اون وقت طرف میگه بعد از هدا یت خواه و مسعود حسینی . هر دوی اینا ازحمایت و نردبام دهراب پور یه جایگاههای رو اشغال کردن . کل افتخار هدایت خواه همین دو دوره مجلس بوده و از نظر تاثیر پذیری هیج جایگاهی ندارد و مسعود حسینی ضعیفترین فردی بوده که در مناسبات سیاسی از او یاد میکنند شاید به جرأت گفت که حاج دهرابپور محبوبترین اصولگرای استان هستند و مسعود حسینی و هدایت خواه خارج از حوزه بویراحمد حتی ناشناخته هستند . حاج دهرابپور پشت هم ایلی خود را خالی نکرد بلکه به ناتوانی و نا شایستگی ایشان نه گفت

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1395/11/7 1:2:49

    چرت و پرت نوشتن هنر نمبخاد واقعا

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها