یادداشت
گفتگو و گزارش

جدال دو نماینده استان برای انتصاب یک مدیرکل/ بی‌چاره حامیان دولت!

جدال دو نماینده استان برای انتصاب یک مدیرکل/ بی‌چاره حامیان دولت!

تلاش دو نماینده استان برای انتصاب نیروی مورد نظر خود به عنوان مدیرکل وارد مرحله جدیدی شده است.

اداره کل امور عشایر استان حدود یکسال است که با سرپرست اداره می شود و بحران های جدی در حوزه منابع انسانی و وضعیت نیروهایی که فله‌ای توسط مدیران قبلی بر خلاف روال قانونی وارد مجموعه شده است و همچین در حوزه اعتبارات مشکلات زیادی دارد .

به گزارش افتونیوز، پس از فوت مدیرکل امور عشایر استان و استعفای سرپرست آن، جدال موحد نماینده کهگیلویه و روشنفکر نماینده بویراحمد برای انتصاب مدیرکل عشایر استان بیش از پیش عیان شد و در این بین حامیان دولت و کسانی که برای روی کار آمدن این دولت نیز تلاش کردند حمایت جدی و موثری از خود نمی‌بینند.

طبق شنیده‌ها، روشنفکر نماینده بویراحمد برای این مسئولیت چند نیروی نزدیک به خود را به پایتخت معرفی کرده است. فضل الله آذرفر معاون برنامه ریزی جهادکشاورزی استان که سابقه مدیریت جهادکشاورزی دنا در دولت احمدی نژاد را هم در کارنامه دارد. جمشید قایدی سرپرست اصولگرای عشایر شهرستان بویراحمد و از اقوام مدیرکل اسبق عشایر، ربانی مدیرحراست امورعشایر استان و ایزدی کارمند حراست جهادکشاورزی استان دیگر افرادی هستند که گفته می شود برای تصدی این مسئولیت مورد حمایت روشنفکر قرار گرفته و برای مصاحبه به تهران رفتند.

از سوی دیگر موحد نماینده کهگیلویه نیز نیک‌آئین سرپرست فعلی امور عشایر شهرستان لنده و اجتهادی رئیس امورعشایر کهگیلویه را برای این مسئولیت به تهران معرفی کرده است.

برخی از شنیده ها نیز حکایت از آن دارد که یکی از مدیران موفق و سابق استان که دارای تحصیلات مرتبط کشاورزی و دامپروری هست نیز از سوی استاندار به تهران معرفی شده است.

در این بین آنچه مشخص و عیان هست احتمالا این مسئولیت به یکی از گزینه های نزدیک به نمایندگان خواهد رسید و حامیان دولت و کسانی که برای روی کار آمدن این دولت تلاش زیادی کردند حامی جدی ندارند.

به نظر می رسد در سال آخر دوره هشت ساله دولت، استانداران و مسئولان کشوری باید محکم‌تر پای کار و مواضع کلی دولت بمانند و از اصل تفکیک قوا صیانت کنند تا از انتصاب های انتخاباتی جلوگیری و عنان کار به دست افراد شایسته و کاردان و موافق برنامه های دولت سپرده شود. نمایندگان مجلس کنونی عمدتا مخالف دولت هستند و نیروهای مورد حمایتشان نیز خود را وامدار نمایندگان می دانند و هیچ امیدی برای فعالیت آنها در مسیر سیاستهای دولت وجود ندارد.

واقعا بیچاره دولت و حامیان دولت!

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 9 نظر

  • 1 ناشناس 1399/9/24 22:40:16

    سلام و احترام..نگرانی شما نه منطقی است و نه درست است..وظیفه نماینده نظارت بر حسن اجرای قوانین و پاسخگویی دولت در مقابل مجلس است..دولت مجزی خواست و قوانین مجلس است..پس باید کسانی در مسندها و جایگاههای باشند که مجری تصمیمات و قوانین مجلس باشد..ضمنا نگرانی شما نمی تواند الهی و مردمی باشد چون هر دو نماینده استان اصولگرا و مردمی هستند و حداکثر اراء مردم را کسب کردند را بر نمی تابید لدا بحث تفکیک قوا و دخالت در امور دولت را مطرح می کنید چطور تا دیروز که اقای زارع و تاج گردون در تمان انتصابات ریز و درشت استان دخالت می گردند و 98درصد مدیران استان را انتخاب کردند چطور ان موقع نمی گفتند نماینده مجلس در امور دولت دخالت می کند؟چون اون نمایندگان طرفدار دولت روحانی بودند و همسو با تفکر شما بودند دخالتها و انتصابات انها را نمی دیدید و نقد نمی کردید ولی حالا چون نمایندگان فعلی مخالف شما و منتقد دولت هستند اقدامات قانونی انها را نباید دخالت در امور دولت تلقی کرد چون برای مردم است و یک روال عادی بوده است

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1399/9/24 13:3:47

    باخت دوباره موحد ....بعداز اموزش و پرورش موحد تمام شد

    پاسخ
  • 3 بیراحمد 1399/9/23 12:20:59

    اون مدیر موفق!!! کیه؟ همون نیست که دمش را گرفتند و انداختنش بیرون؟! موفق؟ وقتی یکی مثل شما تعریفش بده میشه موفق. مردم چی میگن؟

    پاسخ
  • 4 امینی 1399/9/23 12:18:48

    دایی کجایی مگه خوابی؟ موحد و روشنفکر همه ادارات را بین خودشون تقسیم کردند امور عشایر سهم روشنفکر هست و منابع طبیعی هم سهم موحد. خب مشخصه که گزینه روشنفکر مدیرکل میشه

    پاسخ
  • 5 آرش 1399/9/23 12:16:48

    در جواب پارسا: اگر استاندار موافقت نکنه وزیران و سازمانها نمیتونند مدیر را منصوب کنند. همه چی در موافقت استاندار خلاصه میشه. الیته در حد و حدود استان را میگم. چون استاندار دستش باز هست که مدیر را قبول نکنه یا به اون دستگاه اعتبارات استانی اختصاص نده و مدیر را از شورای اداری اخراج کنه

    پاسخ
  • 6 پارسا 1399/9/23 12:14:18

    گزینه استاندار در برابر نمایندگان شانسی نداره مگه ایتکه استاندار پاشو کنه تو یه کفش و بخواد واقعا نیروی دولت را بزاره اونجا

    پاسخ
  • 7 سروان 1399/9/23 12:13:22

    این جدالهای سیاسی چه نفعی برای عشایر داره؟ حداقل یکی را بزارید که بتونه مشکلات عشایر را حل کنه نه فقط دلش خوش باشه که مدیر هست

    پاسخ
  • 8 ناشناس 1399/9/23 12:12:2

    وزیران همه انتصابها را در اختیار نمایندگان قرار دادند و از الان دولت را واگذار کردند. وقتی اینجوری هست از استاندار چه توقعی دارید؟

    پاسخ
  • 9 ناشناس 1399/9/23 12:10:39

    آخ از بخت دولت که هیچ کس به فکرش نیست. وزیران و استانداران از همین الان خودشون را با مجلس هماهنگ کردند و دارند اوامر نمایندگان را اطاعت میکنند بلکه چند صباحی بیشتر در مسئولیتهاشون بمونند. مطمئن باشید دولت بعدی همه را جارو میکنه.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها