یادداشت
گفتگو و گزارش

کم‌کاری مسئولان صدای اهالی روستای مزدک بویراحمد را درآورد/ تجمع جلوی استانداری/ فریادهایی که شنیده نمی‌شود!

کم‌کاری مسئولان صدای اهالی روستای مزدک بویراحمد را درآورد/ تجمع جلوی استانداری/ فریادهایی که شنیده نمی‌شود!

برای چندمین بار است که اهالی روستای مزدک برای پیگیری و حل مشکلات خود در جلو ادارات استان تجمع می کنند.

به گزارش افتونیوز، اهالی روستای چم‌خانی مزدک می گویند که قول مسئولان برای حل مشکلاتشان فقط در حد حرف بوده و مصوبات ادارات مختلف تنها بر روی کاغذ آورده شده و مشکلات نیز همچنان به قوت خود باقی است.

اهالی روستا برای حل مشکلاتشان این بار جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند و از مسئولان ارشد استانی خواستند که فریادیشان برای حل مشکلات و عمل به وعده هایی که در این سالها شنیده نشده است را به صورت جدی پیگیری و دنبال کنند.

در همین رابطه مسعود محمدپور دهیار روستای ده کهنه مزدک به خبرنگار ما گفت: این روستا فاصله کوتاه ۱۰ کیلومتری از مرکز استان دارد اما از امکانات اولیه زندگی نیز بی بهره است.

وی می گوید: با پیگیری های زیاد امسال موفق به بردن برق به روستا شده ایم اما نه جاده دسترسی و نه آب و نه گاز در این روستا نیست که این مهم باعث تخریب زیاد محیط زیست می شود.

دهیار روستا افزود: به دلیل عدم وجود جاده مناسب، اهالی روستا با مشکلات زیادی مواجه هستند. اگر وضعیت اورژانسی برای یکی از اهالی روستا به وجود آید به دلیل جاده صعب العبور و کوهستانی حداقل یک و نیم ساعت برای رسیدن به اولین مرکز درمانی زمان می برد که احتمال بروز فاجعه را بیش از پیش می کند.

محمدپور در خصوص تلاشها برای حل مشکلات روستا می گوید: پیگیریهای زیادی انجام شده و قولهایی نیز از سوی مسئولان مرتبط داده شد که فقط در حد شعار باقی مانده است. صورتجلسات متعددی هست که آخرین آن در سال ۹۷ و در محل روستا با حضور معاون فرماندار بویراحمد، نماینده بنیادمسکن، جهادکشاورزی و ... بود که قول حل مشکلات در اسرع وقت را دادند اما باز هم هیچ اقدام مفیدی صورت نگرفت.

وی ادامه داد: بنیادمسکن عدم اجرای طرح هادی را بهانه کرد که با هزینه اهالی روستا وضع موجود برداشت و تحویل بنیادمسکن استان شد اما تا این لحظه هیچ کاری برای اجرای طرح انجام نشده است.

این مسئول و نماینده تجمع کنندگان می گوید: بازگشایی راه ارتباطی روستا که توسط مرکز عمران و تحقیقات جهادکشاورزی که در نزدیکی این روستا قرار دارد مسدود شده است که بازگشایی آن می‌تواند بخشی از مشکلات اصلی مردم را حل و رساندن امکانات زیرساختی را تسهیل کند.

محمدپور تصریح کرد: این مسیر حدود ۱۲ کیلومتر است که انتظار می رود مسئولان در راستای حل این مشکل اقدام سریعی انجام دهند. از چندسال پیش برای بهسازی جاده دسترسی نیز کارهای مقدماتی انجام شده اما تامین اعتبار آن با مشکل مواجه شده است.

وی در خصوص همکاری ادارات می گوید: تاکنون فقط راهداری با اهالی روستا همکاری کرده و مدیرکل نیز قول داد در صورت اختصاص امکانات از سوی استان، پیگیر حل مشکل اهالی روستا شود.

محمدپور درباره جمعیت روستا گفت: در این روستا بیش از ۱۰۰ خانوار ساکن هستند که تنها امکانات زیرساختی برق را دارا هستند و از چشمه برای تامین آب آشامیدنی استفاده می کنند. سوخت و گرمایش خانه ها نیز عمدتا با نفت کوره و هیزم است که خسارت جبران ناپذیری را در درازمدت به منابع طبیعی و محیط زیست وارد می کند و انتظار می رود صدای مردم این منطقه شنیده شود.

به گزارش افتونیوز، مدیرکل شهری استانداری به نمایندگی از معاون سیاسی استاندار در جمع اهالی روستای چم‌خانی مزدک بویراحمد حضور یافت و چند نفر نیز به نمایندگی از اهالی برای پیگیری و حل مشکلات با وی جلسه برگزار کردند.

 
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 7 نظر

  • 1 احمدزاده 1399/10/6 20:42:16

    واقعا جای تاسفه روستاهایی دورافتاده تر هست ک راه دسترسی و امکانات رفاهی کامل و درس دارن ولی این روستا با این فاصله از شهر حتی راه دسترسی نداره و از شهر حدود دوساعت مسیر صعب العبور باید طی بشه تا به روستا برسی با اینکه میشود با احداث پل یا راه های دیگر ک درست بشه مسیر بیست دقیقه بشه چطور مسولین به فکر مردم این منطقه ک همه دامدار وزحمتکش هستن نیستن

    پاسخ
  • 2 سامرپناهنده. 1399/10/6 16:38:20

    جای تاسف است که روستایی درمجاورت شهریعنی حدود۷کیلومتری شهرباشدولی هنوزفاقدامکانات اولیه رفاهی باشد مثل روستای چم خانی مزدک باجمعیتی بالغ بر۱۰۰خانوارکه هنوزفاقدگاز.آب آشامیدنی بهداشتی . وحتی جاده دسترسی هستندازشمامسلولین محترم بازتقاضامندیم که واقعا به طورجدی مشکلات این مردم راپیگیری کنند البته نه فقط درحدحرف وشعاربلکه به حرف یاقولی که می دهندعمل کنند این چنین مشکلات درهرمنطقه ای باعث تخدیبهای جبران ناپذیری خواهدشد که حمت مسعولین دلسوزجامعه ومنطقه رامی طلبد .

    پاسخ
  • 3 رسول راستیانی فرد 1399/10/6 14:31:10

    لطفا پیگیری کنید مسوالا تا کی ...

    پاسخ
  • 4 دادیان 1399/10/6 13:45:26

    این بحث که مردم روستا های مزدک زیر فشار هی سیاسی دارن ضربه می‌خورد ودیگر ادرات هم دارن همین طور به این مردم ظلم می‌کنند وفریاد رسی نیست چند وقت پیش هم جلوی بنیاد مسکن ومنابع طبیعی استان جهت احقاق حقوق خود رفته ولی باز جابی نداند وهمین طور مردم را اذیت می‌کنند ونمیدونم این مردم چه گناهی دارن که این سیاسی کاریها دار اینطور پیش میره

    پاسخ
  • 5 Amirpour 1399/10/6 13:24:38

    اهالی زحمتکش و کم توقع مزدک انتظار همکا ی بیشتری از ادارات و ارگانهای دولتی دارند

    پاسخ
  • 6 Amirpour 1399/10/6 13:22:38

    متاسفانه برخوردهای سیاسی باعث شده است تا همه روستاهای مزدک، به ویژه روستای چمن خانی مزدک، با وجود فاصله بسیار کم از مرکز استان از بسیاری امکانات اولیه و زیربنایی محروم باشند

    پاسخ
  • 7 رضا سلیمانی 1399/10/6 12:51:14

    اگر مسئولین دست به دست هم بدهند و بداد مردم برسند کار بزرگی رو در حق این مردم فقیر انجام دادند. به امید اون روزی که پل به دست مسئولین افتتاح گردد.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها