یادداشت
گفتگو و گزارش

صدور و تمدید ۶۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان/ ۶۰۳۶ قلم کالای غیراستاندارد در کهگیلویه معدوم شد

صدور و تمدید ۶۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان/ ۶۰۳۶ قلم کالای غیراستاندارد در کهگیلویه معدوم شد

مدیرکل استاندارد استان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۵ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر، ۱۸ پروانه تمدید، ۱۸ پروانه ابطال و ۲۳ فقره پروانه دیگر تعلیق شدند.

به گزارش افتونیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد، بهمن رحمتی افزود: پروانه های صادره، مربوط به واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی و معدنی، صنایع غذایی، صنایع سلولزی و بسته بندی و صنایع شیمیایی می باشند.

رحمتی بیان داشت: تولید کنندگانی که محصولات و تولیدات آنها مشمول مقررات استاندارد اجباری است باید قبل از تولید انبوه، توزیع و فروش کالاها، نسبت به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد اقدام کرده و نشان استاندارد ملی ایران را با کد رهگیری ده رقمی، بر روی محصول و بسته بندی خود به نحوی درج نمایند که از طرف مصرف کننده دیده شود.

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان عنوان کرد: پس از بازرسی و نمونه برداری از محصولات واحدهای تولیدی و انجام آزمون بر روی نمونه ها توسط آزمایشگاه ‌های مرجع اداره کل یا آزمایشگاه های همکار تأیید صلاحیت شده استاندارد، بررسی نتایج آزمون ها و تایید صلاحیت مدیر کنترل کیفیت، در کمیته علایم منجر به اتخاذ تصمیماتی چون صدور پروانه، تمدید پروانه، ابطال یا تعلیق پروانه کاربرد علامت استاندارد خواهد شد.

۶۰۳۶ قلم کالای غیراستاندارد در شهرستان کهگیلویه جمع آوری و معدوم شد

سرپرست نمایندگی استاندارد شهرستان کهگیلویه گفت: ۶۰۳۶ قلم کالای مشمول مقررات استاندارد اجباری شامل: انواع دستمال کاغذی، دستمال توالت، جعبه شیرینی، پوشک بچه، جعبه مقوایی، نواربهداشتی و ... جمع آوری شده در بازرسی های طرح طاها از سطح بازار شهرستان به دلیل کیفیت پایین تر از حد استاندارد، جعل علامت استاندارد یا نداشتن پروانه معتبر کاربرد علامت استاندارد، امحا و معدوم شد.

الهام شهبازی پور گفت: کالاهای غیر استاندارد جمع آوری شده با همکاری ادارات تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت شهرستان امحا گردید. شهبازی پور توصیه کرد: مردم عزیز شهرستان موقع خرید کالا به نشان استاندارد و تاریخ انقضاء توجه نمایند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد اطلاع دهند.

وی در خصوص اطلاع از اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد کالاها بیان کرد: مردم عزیز می توانند کد رهگیری ده رقمی نوشته شده در زیر علامت استاندارد را به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و اطلاعات درخواستی را مشاهده و در صورت جعلی بودن علامت استاندارد مراتب را به اداره استاندارد اطلاع رسانی نمایند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها