یادداشت
گفتگو و گزارش

فرماندار چرام: جوانان قلب تپنده جامعه هستند

فرماندار چرام: جوانان قلب تپنده جامعه هستند

فرماندار چرام گفت: جوانان قلب تپنده جامعه ما بوده و باید نگاه جامعه به این قشر اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری افتونیوز از چرام، ابراهیم فتاح‌پور در نشست ساماندهی ستاد جوانان با بیان اینکه نه فقط در ایران بلکه در بسیاری از جوامع برخورد دوگانه‌ای با قشر جوان صورت می‌گیرد، افزود: ،متاسفانه جوانان انطور که درخور آنان است درک نمی‌شوند و مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند.

وی اظهار داشت: استفاده از تعبیراتی همچون دهانش بوی شیر می‌دهد، در فرهنگ عشایری خودمان و یا دیگر جوامعی که جوانان را به‌عنوان آشوب و جنجال حساب می‌کنند، بخشی از آن مشکلات فرهنگی است که باید اصلاح و رفع گردد.

این مسئول گفت: از اینکه از نظر فرهنگی برچسب زننده ای را به به جوانان می‌زنند، باید تاسف خورد. باید جوانان را به‌ عنوان قلب تپنده جامعه قبول نماییم.

فتاح‌پور با اشاره به این که برنامه‌ریزی لازم در سطح اجتماع برای جوانان انجام نشده، گفت: وقتی برنامه‌ریزی مناسب برای جوانان صورت نگیرد، نتایجش بیکاری، اعتیاد و دیگر آسیب‌های‌اجتماعی است که امروز می‌بینیم که دامن‌گیر جوانان ما شده است.

وی تصریح کرد: جای آموزش با پرورش و جای سیاسی با اجتماعی باید تعویض شود.

رئیس شورای اداری شهرستان چرام با تاکید بر اینکه جامعه دچار تغییر تدریجی ارزشها شده است، خاطرنشان کرد: اگر به قبل از سال 68 برگردیم، می‌بینیم که چقدر از نظر فرهنگی تغییر کرده و متوجه نشدیم، چرا‌ که این تغییرات آن‌قدر خزنده و تدریجی بوده که در باور خودمان هم نمی‌گنجد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه جوانان در شهرستان چرام، متذکر شد: در این شهرستان، از مدیران‌ انتظارات سختی نداریم بلکه توقع می‌رود، برنامه‌ریزی ویژه‌ای از سوی ادارات انجام گرفته و این پراکندگی‌ها مدیریت شود.

وی تقویت ورزش‌های بومی و روستایی را خواستار شد و به نقش بانک‌ها در راستای ساماندهی امور جوانان اشاره داشت و گفت: به لحاظ وضعیت شرایط جمعیتی ایجاد صندوق کارآفرینی امید در چرام مهیا نیست اما سهم این شهرستان در کهگیلویه لحاظ شده و وام‌های خوبی تخصیص داده می‌شود

فتاح پور در ادامه به نقش بسیج در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی چرام نیز اشاره و اذعان داشت: سپاه پاسداران و ناحیه مقاومت فعالیت‌های بسیار خوبی در شهرستان انجام داده که می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشد.

خبر: محسن زارعی

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها