یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاص روز بزرگداشت «شیخ علیمراد» در هفته فرهنگ و هنر چرام

اختصاص روز بزرگداشت «شیخ علیمراد» در هفته فرهنگ و هنر چرام

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد چرام گفت: به مناسبت بزرگداشت خواننده مشهور چرام «شیخ علیمراد تنهایی» یک روز از هفته فرهنگ و هنر این شهرستان به وی اختصاص داده  می شود.

به گزارش افتونیوز از چرام، جلسه هماهنگی جهت برگزاری هفته فرهنگ و هنر ظهر امروز در سالن اجتماعات شبکه بهداشت چرام با حضور شورای اداری و اصحاب رسانه برگزار شد.

معاون فرماندار چرام در این نشست گفت: مقوله فرهنگ همیشه مظلوم واقع شده و هر کسی هم که به قدرت می رسد با تاکید بر اقتصاد و فرهنگ بدنبال برنده شدن است.

داریوش پاداش افزود: در حوزه فرهنگی هم بحث اسلام و هم بحث ملیت را داریم چرا که تاریخ ما با اسلام عجین شده است.

در ادامه این نشست، بخشدار سرفاریاب گفت: وقتی تاریخچه بحثی را بخواهیم مورد بررسی قرار دهیم،باید به پیشینه‌ی آن بپردازیم.

آتش سودا افزود: اینکه پادشاهان گذشته از جمله کوروش و داریوش وغیره فرهنگی را بنا نهادند،باعث افتخار ماست که قبل از اسلام هم متمدن بودیم و بیشتر از آن افتخار میکنیم که در دوره اسلام متمدن تر هستیم.

سعیدخردمند مدیراداره ارشاد وفرهنگ اسلامی شهرستان چرام از برگزاری هفته فرهنگ و هنر درصورت همکاری و همیاری سایر ادارات خبر داد.

وی بیان کرد: بدون کمک سایر ادارات برگزاری هفته فرهنگ و هنر ممکن نیست چون هزینه آن بسیار سنگین می باشد و ما انتظار داریم که هر اداره ای هر آنچه در توان دارد ما را در این امر مهم یاری نماید.

خردمند افزود: بحث فرهنگ و هنر مربوط به اداره ارشاد یا شخص خاصی نیست مربوط به چرام است و ما باید برای فرهنگ و اعتبار چرام سنگ تمام بگذاریم و فرهنگ و سنت دیارمان را به همگان معرفی و آن را نهادینه کنیم.

این مسئول در پایان یاد و خاطره مرحوم شیخ علیمراد تنهایی خواننده سنتی و مشهور چرام را گرامی داشت و گفت: یک روز ازهفته فرهنگ و هنر را به نام و یاد این عزیز اختصاص داده می‌شود.

خبر و عکس: محسن زارعی

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها