یادداشت
گفتگو و گزارش

مالکیت فردی و خصوصی «حسن غفاری» در موزه هنرهای معاصر تهران/ تصاویر

مالکیت فردی و خصوصی «حسن غفاری» در موزه هنرهای معاصر تهران/ تصاویر
مجموعه عكسى از حسن غفارى با عنوان مالكيت فردى وخصوصى كه به مسئله تصرف طبيعت وناديده گرفتن منافع عمومى مى پردازد مورد قبول داوران نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر قرار گرفت.
به گزارش افتونیوز، اين مجموعه نگاهى هنرى به مسئله زمين خوارى، زياده خواهى و تصرف منابع طبيعى در كشور دارد.
در استيمنت و شرح نمايشگاهى عكس ها آمده است؛
مساله ى مالکیت و میل به تصاحب پدیده های جهان از دیرباز وجود داشته است. مالکیت فردی سوای اینکه ذاتی یا اکتسابی باشد و یا در هر نقطه از وجود انسان ریشه داشته باشد، هر چند زمینه های پیشرفت فردی و ایجاد امنیت بیشتر را برای نوع بشر فراهم کرده است، اما در عین حال تجاوز به منافع عمومی را نیز در مقیاسی وسیع به دنبال داشته است.
امروزه جامعه ى انسانی در زندگی جمعی خود به شدت در معرض تهدیدات مختلف قرار دارد و متاسفانه در نبودنِ نهادهای بین المللی کارآمد، که در امر نظارت و اجرا موثر واقع شوند، افراد در سرتاسر زمین برای افزایش توان فردی و ایجاد حریم امن خصوصی برای خود، دائما به منافع عمومی تجاوز می کنند. در این میان طبیعت پیش از هر چیزی مورد هدف قرار گرفته می شود و به
عنوان ملک شخصیِ محصور، تکه تکه شده و از گستره ی طبیعی خود و نیز از قلمروی منافع عمومی جدا می شود و از میان می رود.
اين مجموعه هفت عكسى كه از نماى هوايى به زمين تهيه شده اند يكى از ١٠٠ پروژه انتخابى هيئت داوران از ميان مجموع 5521 اثر مى باشد ودر گالرى شماره يك موزه هنرهاى معاصر تهران به نمايش درآمده است .
نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر  و میزبانی موزه هنرهای معاصر تهران و همچنین فرهنگسرای نیاوران ، 3 تا 30 بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها