یادداشت
گفتگو و گزارش

رَنج نامه روستای «مهَد» کهگیلویه/ عبور فاصلاب شهری از یک روستا + تصاویر

رَنج نامه روستای «مهَد» کهگیلویه/ عبور فاصلاب شهری از یک روستا + تصاویر

اَفتونیوز - روستاى مهَد به عنوان روستاىی نزدیک به شهر دهدشت و فاصله ۲ کیلومترى به آن از مشکلات و تنگناهایى رنج مى برد که ضرورت دارد با سیاست گذارى،برنامه ریزى به هنگام و تخصیص منابع مالى،به سمت آبادانى رهنمون شود.

به گزارش اَفتونیوز، روستاى مهَد در محرومیت و نبود امکانات به سر مى برد و از قافله ى پیشرفت درمانده و نیازهاى مردم شریف این دیار بى پاسخ مانده است.

سعیده آژفنداک دهیار روستای مهَد در گفت و گویی به اَفتونیوز می گوید: ههم اکنون مشکلات متعددى از قبیل نبود مسجد روستا، نبود پل بین مزارع(با توجه به اینکه کشاورزان این روستا جزء کشاورزان برتر شهرستان از لحاظ محصولات کشاورزى مى باشند) رنج میبریم.

وی ادامه میدهد: با توجه به اینکه فاصلاب شهرى دهدشت که از نزدیکى روستا عبور مى کند و بوى نامطبوع آن مشکلات متعدد دیگرى از قبیل سرطان ریه و پوست را براى افراد این روستا ایجاد کرده است. حتى گاز آمونیاکى که از این فاضلاب تولید مى شود،باعث اختلال در اعصاب و روان و خرابى کولرهاى اهالى روستا شده است که متاسفانه مرگ پدران و مادرانمان در حالى در مقابل چشمانمان اتفاق مى افتد که وجود فاضلاب شهرى هم اکنون پابرجاست.

ساکنین این روستا از بى مهرى دستگاه هایى اجرایى اعم از شهرستان و استان گله مندند و على رغم این که بارها درددل مردم از نبود امکانات به گوش ناشنواى مسولان منعکس شده متاسفانه تاکنون هیچ گونه اقدامى در این خصوص صورت نگرفته است و على رغم دوندگى هاى بیش از حد اهالى و دهیار و شوراى محترم روستا به ادارات شهرستان کهگیلویه تاکنون هیچ نتیجه اى جز مهاجرت به شهر نداشته اشت. مردم محروم و زجر دیده روستاى مهَد که تکیه گاهى جز مسولان دلسوز ندارند.

بنظر می‌رسد روستاهای نزدیک شهر دهدشت و در دسترس بودن آنها، چندان در اولویت مسولان قرار ندارند و مردم این بخش ها نه دارای امکانات و خدمات شهری هستند و نه به دلیل نزدیکی به شهر در اولویت های روستایی قرار می گیرند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها