یادداشت
گفتگو و گزارش

فعالیت گروههای مردمی برای کمک به زلزله‌زدگان سی‌سخت/ چهره‌ها و جریانهای سیاسی هم دست بکار شدند/ ستاد بحران با حضور استاندار و نماینده مجلس در سی‌سخت برگزار شد

فعالیت گروههای مردمی برای کمک به زلزله‌زدگان سی‌سخت/ چهره‌ها و جریانهای سیاسی هم دست بکار شدند/ ستاد بحران با حضور استاندار و نماینده مجلس در سی‌سخت برگزار شد

پس از زلزله ۵٫۶ ریشتری و خسارات این زمین لرزه به شهر سی سخت گروههای مردمی، چهره ها و جریانهای سیاسی و مردم روستاهای بویراحمد برای کمک به مردم زلزله زده سی سخت فعال شدند.

به گزارش افتونیوز، با گذشت حدود ۲۰ ساعت از زلزله نسبتا شدید سی سخت و مشخص شدن خسارت به منازل و ابنیه ها در شهر سی سخت، گروههای مردمی با اطلاعیه هایی که در فضای مجازی دست به دست می شد اقدام به جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی برای مردم زلزله زده کردند.

بخش مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی، موکب گچساران، هتل اتابک، گروه جهادی شهید سلیمانی، انجمن اسلامی جامعه پزشکی و ... از جمله گروههای بودند که اقدام به جمع آوری کمکهای مردمی کردند.

در گروههای واتساپی وابسته به دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب استانی نیز شماره حسابهایی جهت واریز کمک های مردمی اعلام شده است و برخی از چهره های این دو جریان نیز به عنوان محور جمع آوری این کمک ها حضور دارند.

حزب اتحاد ملت کشور و نیز در بیانیه ای گفته است اعضای این حزب در استان در ارتباط نزدیک و مستقیم با مردم و مناطق آسیب دیده هستند و از هر کمکی برای کاستن از آلام مردم خسارت دیده و مصدوم منطقه دریغ نخواهند کرد.

حداقل دهیار سه روستایی که در مسیر یاسوج به سی سخت قرار دارند در تماس با خبرنگار افتونیوز از آمادگی مردم برای پذیرایی واسکان زلزله زدگان خبر دادند.

کورش عزیزی دهیار روستای مزدک بویراحمد در همین رابطه گفت: پس از وقوع زلزله و مطلع شدن از خسارتهایی که به منازل مردم سی سخت وارد شده بود با تماس تلفنی با برخی از مردم و همچنین انتشار اطلاعیه در فضای مجازی، آمادگی مردم این روستا برای اسکان زلزله زذگان را اعلام کردیم.

عزیزی افزود: به همین منظور چند خانه مسکونی را ضدعفونی و تجهیز کردیم که در صورت نیاز مردم را در آنجا اسکان دهیم.

دهیار روستای گنجه ای و تنگ سریز هم برای این مهم اعلام آمادگی کردند.

یکی از شاهدان عینی در سی سخت به خبرنگار افتونیوز گفت: برخی از گروههای مردمی شهر سی سخت که در سانحه سقوط هواپیمای یاسوج تشکیل شده و از خانواده مسافران هواپیما پذیرایی میکردند نیز دوباره فعال شده و قرار است از امشب با استقرار در بخشهایی از شهر که خسارت کمتری دیده اند اقدام به پجت غذای گرم کنند.

این شاهد عینی گفت: مهمترین نیاز مردم در حال حاضر و با توجه به بارش باران و برودت هوا پتو و وسایل گرمایشی مثل هیتر برقی است. وی همچنین گفت که با توجه به تعطیلی نانوایی ها در شهر سی سخت این شهر با کمبود نان مواجه هست.

دو نماینده استان در مجلس نیز با تماسهایی که با مسئولان داشتند بر خدمات رسانی سریع و به موقع به مردم تاکید کردند. نماینده ولی فقیه نیز بر کمک به مردم شهر و روستا تاکید کرد. همچنین غلام محمد زارعی و محمد بهرامی از دیگر چهره هایی بودند که ضمن ابراز همدردی با مردم استان بر کمک رسانی سریع به مردم تاکید کردند.

جلسه ستاد بحران با حضور نماینده مجلس برگزار شد

جلسه ستاد بحران و هماهنگی خدمات رسانی شهرستان دنا به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و سید علی ملک حسینی دادستان یاسوج و جمعی از مسئولان ارشد استان در سالن جلسات فرمانداری شهرستان دنا برگزار شد. حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه که عصر امروز (پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه ۹۹) در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: همه پای کار بودند. نجات جان مردم اولویت کار ما بوده است. که الحمدالله هم به خیر گذشت و تلفات جانی نداشتیم. زلزله در شهر سی سخت سابقه داشت. اقدامات به موقع انجام گرفت، تلفات نداشتیم. خدمات رسانی آب، برق و گاز به خوبی انجام گرفت و ساماندهی شکل گرفت. وی گفت: اقدامات اولیه که خدمات رسانی به مردم و نجات جان آنها بوده انجام گرفته است. از جمعیت هلال احمر، سپاه، دستگاه قضا، بسیج، نیروی انتظامی و سایر مسئولان و ادارات تشکر می‌کنم. استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستور داده شد که اقلام مورد نیاز مردم از قبیل؛ چادر، پتو و بسته‌های غذایی خانه به خانه درب منازل انجام بگیرد. وی افزود: همه راه‌ها باز است. تردد روان است. مشکل درمان و بهداشت نداریم. کلانتری گفت: اقلام مورد نیاز مردم مرتب به شهر سی سخت وارد می‌شود. کمبودی در امکانات و تجهیزات نداریم. اقلام باید محترمانه به دست مردم برسشند. وی تاکید کرد: همه عزیزان پای کار بودند. دادگستری، سپاه، بسیج و سپاه و همه پای کار بودند. از لحاظ تأمین چادر و سایر اقلام مشکل نداریم. با وزیر کشور و معاون رئیس جمهور صحبت‌های لازم صورت گرفت و اعلام کرده‌ایم که شهر سی سخت کاملاً آسیب دیده است. آقای نجار رئیس بحران کشور و همتی رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور در راه سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد هستند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خانه به خانه شهر سی‌سخت را سرکشی کرده‌ام. مسئولان کشوری با بنده تماس گرفتند. تمام دستگاه‌های نظام پای کار هستند. و هیچ مشکل وجود ندارد. مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از پای کار بودن استاندار کهگیلویه و بویراحمد به طور ویژه قدردانی کرد و اظهار داشت: مدیر باید در بحران‌ها خودش را نشان بدهد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها