یادداشت
گفتگو و گزارش

سیاسی‌کاری دادگستری یا قدرت‌نمایی هسته مرکزی اصولگرایان؟ / پشت پرده انتقادات «بزرگواری» در نشست نخبگان استان با «رئیسی»

سیاسی‌کاری دادگستری یا قدرت‌نمایی هسته مرکزی اصولگرایان؟ / پشت پرده انتقادات «بزرگواری» در نشست نخبگان استان با «رئیسی»

افتونیوز - در نشست نخبگان استان با حجت الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام بزرگواری به انتقاد از انحصار طلبی ها در جریان اصولگرایی استان بویژه در عدم دعوت از مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون پرداخت.

در این نشست که نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه استان به همراه بخشی از چهره های سیاسی اصولگرا حضور داشتند علی‌محمد بزرگواری به عنوان یکی از سخنرانان این نشست نسبت به عدم دعوت نماینده شهرستان بویراحمد در این‌دیدار انتقاد کرد. این غیبت در نوع خود جالب توجه است و نشان از عمق اختلافات میان این نماینده مجلس و هسته مرکزی جریان اصولگرایی دارد که به نظر می رسد نه تنها نشانه ای از حل آن دیده نمی شود که در ماه های آینده و بویژه در صورت بر سر کار آمدن یک دولت اصولگرا بیشتر و بیشتر خواهد شد .

راجع به این اتفاق یعنی نحوه برگزاری و چینش نخبگان و هم‌چنین غیبت نماینده شهرستان بویراحمد چند سوال و ابهام اساسی وجود دارد.

۱- متولی این برنامه چه دستگاه و یا جریانی بوده است؟ برنامه ریزی سفر بر عهده مجموعه دادگستری استان بوده است و یا این مجموعه در نحوه برگزاری این برنامه نقش و دخالتی نداشته است ؟ اگر این دیدار توسط دادگستری استان برنامه ریزی شده است پس چگونه است این مجموعه از نماینده شهرستان بویراحمد برای این مراسم دعوت نکرده است؟ عدم دعوتی که قطعا عمدی در آن بوده است و سیاسی بوده است که سبب اعتراض شدید بزرگواری گردیده است .

۲- اگر دادگستری در این برنامه دخالتی نداشته است پس چه کسی پشت این برنامه بوده است و چرا دادگستری اجازه داده است دیگران برای چنین نشستی برنامه ریزی نمایند؟

۳- نخبگان حاضر در این برنامه بر اساس چه شاخص هایی انتخاب شده اند. نخبگان این‌نشست بیشتر سیاسی و اصولگرا بوده اند و جای خالی اکثر گروه های جامعه همچون‌ ورزشکاران، هنرمندان و حتی وکلا و ... دیده می‌شد و از همه مهم‌تر آیا بهتر نبود با توجه به شخصیت و جایگاه فراجناحی جناب رئیسی از چهره های سیاسی اصلاح طلب نیز برای این برنامه دعوت می شد ؟

۴- در پشت عدم دعوت از مهدی روشنفکر چه کسانی قرار دارند؟ آیا از اساس قرار نبود نمایندگان مجلس در این نشست باشند همچنان که سید محمد موحد نیز در این نشست غایب بوده است و یا اساسا بر روی عدم دعوت روشنفکر عمد وجود داشته است و همین‌موضوع سبب واکنش بزرگواری شده است.

۵- همین هفته قبل بود که ستار هدایتخواه صحبت از ایجاد چتری سیاسی برای پوشش همه گروه های اصولگرا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری کرد. پس آیا هدایتخواه و دوستانش روشنفکر را اصولگرا نمی دانند و به جهت نزدیکی و همکاری میان روشنفکر و استاندار از وی دلخورند؟ یا اختلافات به گذشته و موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی برمی گردد و هنوز هم کینه آن اتفاقات به دل هسته مرکزی اصولگرایان بویراحمد است و در این میان منتخب مردم بودن چندان مهم نیست؟

مسعود آرام   این پایگاه خبری آماده انتشار توضیحات دادگستری استان است
کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها