یادداشت
گفتگو و گزارش

دهرابپور: فروش املاک دردی را دوا نمیکند بفکر حقوق کارگران از منابع دیگر باشید/اکبری: چطور وقتی زمین ها را می بخشید بحث آیندگان نیست؟/احمدی کیش: بجای حاشیه دنبال راهکار باشید

دهرابپور: فروش املاک دردی را دوا نمیکند بفکر حقوق کارگران از منابع دیگر باشید/اکبری: چطور وقتی زمین ها را می بخشید بحث آیندگان نیست؟/احمدی کیش: بجای حاشیه دنبال راهکار باشید

هدایت اکبری در ابتدای این نشست، گفت: انتقادی نسبت به کمیسیون ماده ۱۰۰ دارم که متاسفانه مشکلات زیادی برای مردم درست کرده است. وی افزود: این کمیسیون با تصویب جریمه برای اضافه پارکینگ ظلم بزرگی در حق شهروندان می کند، در حالیکه همه ما می دانیم که پارکینگ نیاز ضروری شهر است. اکبری خاطرنشان کرد: طبق شرایط عشیره ای استان ما خانواده ها پر جمعیت هستند و اغلب چند ماشین دارند، ما بجای اینکه مشوق مردم برای ساخت پارکینگ باشیم آنها را جریمه می کنیم. وی همچنین بااشاره به نبود نظم در برقراری جلسات شورا خاطرنشان کرد: این مورد را به عنوان تذکر به رئیس شورا عنوان می کنم که جلسات شورا را از هفته ای دو جلسه به یک جلسه تبدیل کردند و آن یک جلسه راهم با تاخیر یا لغو می کنند. وی اضافه کرد: قطعا در اندک زمان باقیمانده از عمر شورای پنجم مردم مطالباتی دارند که باید رسیدگی شود و این روال تشکیل جلسات درست نیست.

مسعود خوبانی نیز ضمن دفاع از کمک برای گسترش پارکینگ با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی شهر بحث پارکینگ است، گفت: ما در کمیسیون ماده صد از احداث پارکینگ دفاع می کنیم  اما آن چنان که باید و شاید اصولی کار نشده است. وی عنوان کرد: عده ای از از شهروندان تخلف می کنند و صد در صد پارکینگ را لحاظ می کنند اما در طبقات بالایی اجرا نمی کنند. سخنگوی شورا همچنین در خصوص تحریک کارگران شهرداری توسط برخی اعضای شورا، گفت: اگر ما مخالف فروش املاک شهرداری هستیم به این دلیل است که معتقدیم املاک برای همه مردم است و باید از طریق سایر منابع حقوق کارگران تامین شود اما اگر هیچ راهی نباشد ضمن در نظر گرفتن مطالبات کارگران به استثنای پیمانکاران، موافق فروش املاک مطابق با بدهی شهرداری هستییم.

فرشاد نگین تاجی نیز در ادامه این جلسه گفت: آنچه در کمیسیون ماده ۱۰۰ برگزار می شود کاملا قانونی است و طبق آنچه در پروانه قید می شود تصمیم گیری می کنیم. وی با بیان اینکه اگر در روز اول در نقشه متراژ پارکینگ بصورت درست لحاظ شود مشکلی پیش نمی آید، ابراز داشت: بحث دو نقشه ای بودن برخی ساختمان ها مشکلات زیادی را در شهر ایجاد کرده است که با دو نقشه صوری و اصلی که ارائه می دهند تخلفات زیادی رخ می دهد، نقشه اصلی را مخفی می کنند تا اینکه شهرداری متوجه شده و اقدام به جریمه می کند، در این باره با نظام مهندسی صحبت کردیم که این بحث دو نقشه ای حذف شود.

محمدرحیم دهراب پور نیز در پاسخ به یک انتقاد و یک تذکر از هدایت اکبری گفت: در جریان کمیسیون ماده صد نیستم اما در بحث تذکر به لحاظ اخلاقی می پذیرم جلسه قبل به حد نصاب نرسید و ما هم هیچ وقت راضی به کنسل کردن جلسه نیستیم. وی اذعان داشت: این املاک متعلق به آیندگان است، بخش زیادی از املاک شهرداری در دور قبل به فروش رفت و معلوم نشد که کجا هزینه شد، چهار سال است که می گوییم برای حقوق کارگران فکری کنید الان چند روز مانده به عید به فکر حقوق آنها افتاده ایم، فروش املاک دردی را دوا نمی کند باید فکر دیگری کنیم.

هدایت اکبری در واکنش به پاسخ دهرابپور گفت: برای فروش زمین شهرداری می گویند زمین مال آیندگان است، چطور وقتی زمین ها را به دیگران می بخشید بحث آیندگان نیست.

کیوان آشنا در این نشست با انتقاد از رفتار برخی اعضای شورا و اعمال فشار از طریق خانواده و نزدیکان وی جهت دادن رای به عزل شهردار شهر یاسوج، گفت: اینکه از طریق خودم به نتیجه نرسیدید و از طرف خانواده و آشنایان اقدام به اعمال فشار می کنید و با این شرایط که رای به عزل شهردار دهم و درعوض خودم شهردار شوم را حرکتی زشت می دانم و امیدوارم تکرار نشود. وی اظهار داشت: دوستان می گویند برای عزل شهردار با ما همکاری کن تا خودتان را به عنوان گزینه شهرداری مطرح کنیم، اما مخالف هستم، این اقدامات به مصلحت هیچکس نیست.

فرشید احمدی کیش نیز در بخش دیگری از این نشست گفت : بحث رشد قارچ گونه شهرک ها مشکلاتی زیادی را برای ما درست کرده است، درحالیکه مرتب بحث می کنیم اما دستمان به جایی نمی رسد، همچنین اعتبارات زیادی در خصوص عمرانی باید به شهرداری برسد اما در این میان سهم شهرداری ناچیز است، اعتبارات داخلی هم کفاف حقوق پرسنل و خدمات را نمی دهد. وی با اشاره به قطع شدن منابع درآمدی شهرداری در پی وقوع ویروس کرونا، یادآور شد: کرونا یک مشکل جهانی است که اقتصاد جهان را زمین گیر کرده است چه برسد به شهر یاسوج و شهرداری، بحث کرونا درامد شهرداری در بسیاری از حوزه ها مثل ناوگان حمل و نقل، پارک ها و سایر منابع را به صفر رساند و شهرداری متقبل هزینه های گزافی شد. وی ادامه داد: در حالیکه شهرداری با کمبود منابع مواجه شده باید راهکاری جهت برون رفت از این شرایط پیدا کنیم. کمک کنید تا بخشی از املاک به فروش برسد تا کارگران در این ایام عید حقوقی داشته باشند کمااینکه از برج ۵ تاکنون حقوق دریافت نکرده و تحت فشار زیادی هستند. در این نشست شهردار یاسوج به دعوت رئیس شورا جهت دفاع از حقوق کارگران و پاره ای توضیحات در شورا حضور یافت.

نستهن مقدم در این نشست گفت: بنا به دعوت اعضای شورا اینجا حضور پیدا کردم تا دلیل لجبازی برخی اعضای شورا جهت پاسخ ندادن به مکاتبات شهرداری را جویا شوم. وی تصریح کرد: مکاتبات شهرداری در هر زمینه ای باشد نه در شورا قرائت و نه بررسی می شود، کارگران را پشت درهای بسته بلاتکلیف گذاشته و با تامین حقوقشان از محل فروش املاک مازاد شهرداری مخالفت می کنید. مقدم اضافه کرد: از ملک شخصی کسی نمی خواهیم حقوق کارگران را بدهیم بلکه از منابع خود شهرداری می خواهیم اینکار را کنیم، سازمان همیاری ها نیز خواستار همین موضوع است ولی کارشکنی شما این خواسته را به تعویق انداخته است.

رئیس شورای شهر یاسوج در واکنش به سخنان شهردار یاسوج گفت: امروز از شما دعوت کردیم تا در غیاب اعضای اقلیت شورا صحبت کنیم و جوابگوی خواسته های شما باشیم و اگر اعضا و خبرنگاران از جلسه بیرون نروند جلسه را پایان می دهیم. محمدرحیم دهرابپور از اعضای اقلیت شورا خواست جلسه را ترک کنند ولی با مخالفت این اعضا مواجه شد. هدایت اکبری در واکنش به درخواست دهرابپور مبنی بر ترک جلسه، گفت: حضور در شورا حق تمام اعضاست و اینجا ارث پدری کسی نیست که بخواهند مارا بیرون کنند. هر حرف و سخنی دارید باید در حضور همه اعضا باشد و هیچکس حق ندارد دیگری را از حق حضور در شورا و دفاع از حقوق مردم و مخصوصا کارگران خدوم شهرداری محروم کند.

در پی حضور اعضای اقلیت در جلسه شورا و خصوصی نکردن نشست با شهردار، اعضای اکثریت اقدام به ترک جلسه و پایان آن دادند.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 بیراحمد 1399/12/12 12:46:29

    این شورا برای مردم شورا نشد. مردم یاسوج به گوش باشید که در انتخابات آینده به افراد متخصص و توانمند رای بدهند. چند نفر با پشتوانه رای طایفه میایند تو شورا و شهردار را هم خودشون انتخاب میکنند و بقیه هم تا چهارسال دیگه باید سماق بمکند. انتخاب افراد متخصص و توانمند که مسایل عمومی را به مسایل شخصی ترجیح میدهند را انتخاب کنید تا این شهر نفسی تازه کند. حیف یاسوج که این گونه است.

    پاسخ
  • 2 شهروند 1399/12/11 11:48:23

    پنج کله پوک در شورای شهر . این اسم باید بزارن برا شورا

    پاسخ
  • 3 بویراحمدی 1399/12/11 11:12:17

    درودبرمردعمل وخستگی ناپذیرجناب دکتراحمدی کیش عزیز

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها