یادداشت
گفتگو و گزارش

افتتاحیه هفته فرهنگ و هنر چرام با طعم غذاهای سنتی/تصاویر

افتتاحیه هفته فرهنگ و هنر چرام با طعم غذاهای سنتی/تصاویر

هفته فرهنگ و هنر چرام با حضور مردم و مسئولان و افتتاح نمایشگاه، رسما آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری افتونیوز از چرام،  هفته فرهنگ و هنر چرام امروز توسط فرماندار چرام، امام جمعه چرام، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد چرام و جمعی از مسئولین و مردم افتتاح شد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام ضمن تبریک دهه فجر گفت: ان شاالله لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی را هر چه با شکوهتر برگزار کنیم و امید است که همه سروران در این جشن شرکت فرمایند.

سعید خردمند افزود: با توجه به برگزاری هفته فرهنگ و هنر شهرستان که مقارن است با دهه پرفروغ فجر تصمیم داریم با برگزاری کنسرت ها و برنامه های مفرح و متنوع، شادی و نشاط را به روح جامعه برگردانیم.

وی ادامه داد: همان طور که روح آدمی با شادی، نشاط و هنر زنده است همانطوری که انسان به آب و غذا و مسکن نیاز دارد، شادی برای انسان هم یک نیاز بنیادین هست و باید سعی کنیم که این نعمت بزرگ خدادادی را از انسان سلب نکنیم و آن را ارج بگذاریم.

مدیر فرهنگ و ارشاد چرام اظهار داشت: هنر گل زندگی است و هنرمند دوستدار واقعی بشر و سعی کنیم بین مردم و هنر دیوار نکشیم و فاصله نیندازیم زیرا که لازمه پویایی هر جامعه طراوت و شادابی می باشد که این شادی و نشاط از راه هنر میسر می شود.

خردمند با اشاره به برگزاری هفته فرهنگ و هنر چرام تصریح کرد: چرام مهد تمدن و فرهنگ بوده و احساس میشود که در بین بقیه مناطق استان مظلوم واقع شده است چون حتی از داشتن یک زیر ساخت فرهنگی در قالب مجتمع فرهنگی و فرهنگسرا که از نان شب هم واجبتر است بی بهره است.

وی اذعان داشت: به نیابت از جامعه فرهنگ و هنر شهرستان از مسئولین و مدیران شهرستان به ویژه فرماندار محترم که در این دغدغه همراه ما هستند استدعا میکنم که به این خواسته به حق مردم توجه ویژه ای داشته باشند و در اولویت کارهای عملیاتی شهرستان قرار گیرد. این مسئول فرهنگی گفت: تصویر دو شهید سمت راست جایگاه شهیدان هنرمند نعمتی نشان از این است که فرهنگ ایثار و شهادت با فرهنگ و هنر عجین شده و به جامعه نشان دادند که شهادت و ایثار هنر بزرگی است که خداوند به انسان عطا فرموده است.

خردمند افزود: هدف از برگزاری هفته فرهنگ و هنر در شهرستان چرام، اعتلا و معرفی فرهنگ و هنر این شهرستان به تمام نقاط میهن اسلامی می باشد که طبق برنامه، در این هفته فرهنگ و هنر برنامه های متنوعی برگزار می شود.

مدیر فرهنگ و ارشاد چرام بیان کرد: همزمان با افتتاحیه هفته فرهنگ و هنر غرفه هایی با محتوای فرهنگ بومی و محلی جهت بازدید عموم دایر شده است. همچنین در غرفه مدیریت کتاب به طور رایگان به عزیزان اهدا خواهد شد و مجموع آثار خوشنویسی جناب استاد پراهام که از اساتید برجسته استانی و کشوری در هنر خوشنویسی می باشد را ما در همین سالن در معرض دید سروران قرار دادیم. وی در پایان از اصحاب رسانه و همه ادارات و نهادهایی که در بر پایی هفته فرهنگ و هنر یاری و کمک نموده اند تقدیر و تشکر کرد. در این برنامه بسیاری از غذاهای بومی و سنتی پخته و بین افراد توزیع شد.

به گزارش افتونیوز برنامه هفته فرهنگ و هنر چرام به شرح زیر است:

 11 بهمن : افتتاحیه وبرنامه های شاد و متنوع

12 بهمن: همزمان باسالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی شب شعر همراه باشاهنامه خوانی.

13 بهمن : اکران فیلم سینمایی ناتنی که توسط انجمن فیلم و عکس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان تدوین شده است.

14 بهمن: هنرنمایی گروه تئاتر وابسته به انجمن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان که به عنوان برپایی جشن ازدواج سنتی یاازدواج آسان می‌باشد.

15 بهمن: همایش شاعر وحماسه سرای دیارمان زنده یاد شیخ علیمراد تنهایی.

16 بهمن: اجرای زنده موسیقی توسط انجمن موسیقی وابسته به اداره فرهنگ.وارشاد شهرستان.

17 بهمن: آیین اختتامییه هفته فرهنگ وهنر با اجرای برنامه های شاد و متنوع و با حضور مهمانان شهرستانی و استانی خصوصا دکتر خادمی استاندار محترم و دکتر دهبانی پور مدیرکل محترم اداره فرهنگ وارشاد برگزار خواهد شد.

خبر و عکس: محسن زارعی

[gallery type="rectangular" link="file" ids="7602,7603,7604,7605,7606,7607,7608,7609,7610,7611,7612,7613,7614,7615,7616,7617,7618,7619,7620,7621,7622,7623,7624,7625,7626,7627,7628,7629,7630,7631,7632,7634,7635"]

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها